סובארו B4 2014 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בתחילת 2015 הושק בישראל הדור השישי של ה-B4, כשנה אחרי שהוצג לעולם.
הדור השישי דומה לקודמו במידות, עם גידול קל (5 ס"מ) באורך הכללי לעומת ממד רוחב שצמח באופן ניכר (6 ס"מ, לכדי 1.84 מ'). בסיס הגלגלים, כמו גם ממד הרוחב, נותרו כבעבר.
גם מנועי הבוקסר ומערכת ההנעה הכפולה המסורתית נותרו כשהיו.
בניגוד לדגמים הקודמים, הפעם ה-B4 (לפחות בינתיים) לא מוצעת בגרסת סטיישן אלא בגרסת סדאן בלבד (למעט האאוטבק המבוסס על ה-B4, ראו דף דגם נפרד).
ה-B4 מוצעת בארץ עם מנוע אחד בעל 4 ציל' בנפח 2.5 ליטר המספק 175 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית-רציפה ובשתי רמות אבזור.
-
עיצוב ונוכחות
הרכב נראה מוצק ומכובד, גם אם לא ממש יפה או מיוחד, אבל בהחלט נאה יותר מהדור הקודם.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים נראה שמרני והוא משדר תחושה מוצקה ואיכותית.
 
מרווח הפנים טוב למדי, אם כי מרווח הראש מאחור יהיה גבולי לגבוהים.
 
מבנה מושב הנהג בעייתי – מומלץ לבדוק את העניין – אולם קל למצוא תנוחת נהיגה טובה.
 
תא המטען גדול ובעל מבנה נוח ובניגוד לדור הקודם – ניתן לקפל את המושבים האחוריים, לטובת הגדלת נפח ההעמסה.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-2.5 ליטר, בעל 175 כ"ס מעביר את כוחו לארבעת הגלגלים באמצעות תיבה אוטומטית-רציפה.
 
התגובה ללחיצה על הדוושה חדה והתחושה זריזה למדי, כאשר תיבת ההילוכים מתפקדת בצורה דומה לתיבה אוטומטית-רגילה. צריכת הדלק בימי במבחן עמדה על 12 ק"מ לליטר.
-
נוחות והתנהגות
המתלים נוקשים מבעבר ולכן הנוחות העירונית מעט נפגמת מהעניין (אבל עדיין סבירה בהחלט) אך התמורה בשיפור הריסון בכביש המפותל ובנוחות מחוץ לעיר מורווחות מכך.
 
התחושה מאוד נטועה ובטוחה בכביש המפותל, אך אין מדובר בהתנהגות ספורטיבית.
-
תמורה למחיר
ה-B4 מציעה תמורה נאה למחיר במונחי אבזור, נפח מנוע וגודל לשקל.
-
סיכום
שמרנית, קלאסית וסולידית.