סובארו אאוטבק 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בתחילת 2015 הושק בישראל (2014 בעולם) הדור החמישי של האאוטבק, המבוסס על הדור השישי של ה-B4.
הדור החדש דומה לקודמו במידות, עם גידול צנוע באורך הכללי (481.5 ס"מ) כמו-גם בממד הרוחב (ב-2 ס"מ, לכדי 1.84 מ') ואילו בסיס הגלגלים נותר כבעבר (274.5 ס"מ, מעט קצר מזה של ה-B4 החדשה).
מנועי הבוקסר ומערכת ההנעה הכפולה המסורתית נותרו כשהיו, כאשר בארץ האאוטבק מוצע הפעם רק עם מנוע אחד – 4 ציל' בנפח 2.5 ליטר המספק 175 כ"ס המשודך לתיבה אוטומטית-רציפה.
האאוטבק מוצע בארץ עם שתי רמות גימור.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב אינו מסעיר, התצורה נוטה לסטיישן מוגבה מאשר פנאי - אבל אנחנו אוהבים את התוצאה.
-
תא נוסעים ומטען
קודם כל בולט המרחב הנדיב שיש לנוסעים, מלפנים ומאחור. ממש מרווח כאן.
העיצוב עצמו פשוט, לא מתחכם ולעיתים לא משדר תחושה עדכנית; ובכל זאת, נעים כאן בזכות גוונים בהירים, מסך מולטימדיה אורכי וגדול (11.6 אינץ') ואבזור שופע. איכות החומרים סבירה, בהרכבה נרשמו כמה פספוסים.
מושב הנהג מספק, תנוחת הנהיגה טובה ושדה הראיה החוצה מצוין.
תא המטען ענק - 561 ל'.
-
מנוע וביצועים
ייחידת ההנעה וותיקה מאוד, אך מוכחת. הביצועים (170 כ"ס) ראויים, השיוט נינוח ותאוצות הביניים מספקות.
תיבת ההילוכים הרציפה נעימה בפעולתה, וזו אחראית לסל"ד נמוך במיוחד בשיוט - 1,500 סל"ד ב-100 קמ"ש.
צריכת הדלק עמדה על 11 ק"מ לליטר במבחן דרכים, לא רע.
-
נוחות והתנהגות
אחת התכונות הטובות ביותר של אאוטבק היא נוחות הנסיעה בפרט, וכיול המתלים בכלל. אאוטבק מטפל היטב באספלט עירוני שבור ומשובש ובמעבר על פסי האטה. מחוץ לעיר הוא נותר נוח ומוסיף בידוד רעשים טוב למדי. מדובר ברכב מוצלח מאוד לכיסוי מרחקים.
כיול המתלים המוצלח ממשיך להפתיע בשביל ואלה מאפשרים לנהג לנוע בקצב גבוה גם בשבילים שאינם ידידותיים במיוחד. הודות למערכת הנעה כפולה יעילה האאוטבק יכול להרחיק באופן מפתיע אל תוך השטח.
גם בכביש היכולת הדינאמית טובה ובטוחה.
-
תמורה למחיר
המחיר יחסית גבוה לרכב מסוגו, אבל הביצוע מצוין.
-
סיכום
למשפחה שבאמת רוצה לטייל בנוחות מירבית.