סובארו אאוטבק 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
באוקטובר 2021 החל שיווקו בישראל של דור חדש לסובארו אאוטבק. מדובר בדור שישי לדגם, והוא מבוסס על אותה רצפה גלובלית המשרתת את רוב דגמי סובארו העדכניים.
בסיס הגלגלים של הדגם החדש גדל בחצי ס"מ ל-274.5 ס"מ, והוא גדול מקודמו בשאר הממדים ב-3-6 ס"מ. מרווח הגחון הוא 21.3 ס"מ, ונפח תא המטען עומד על 561 ליטרים.
אאוטבק מוצע בישראל עם מנוע בוקסר אטמוספרי 2.5 ליטר בגרסה משופרת. מנוע זה מייצר 170 כ"ס ו-25.7 קג"מ, התיבה רציפה עם 8 יחסי העברה קבועים וההנעה כמובן כפולה-קבועה.
מערכות הבטיחות המתקדמות כוללות לא רק בלימה אוטונומית (גם בנסיעה לאחור), שמירה על מרכז נתיב, ניטור שטחים מתים היקפי ובקרת שיוט אדפטיבית, אלא גם התרעה על כך שהנהג מסיט את פניו מהכביש.
אאוטבק החדש מוצע בשתי רמות גימור: רמת גימור 'לימיטד' כוללת תאורת לד מלאה, חישוקי "18, מפתח חכם, תפעול חשמלי למושבים קדמיים, מולטימדיה עם צג "11.6 וממשק סלולרי.
רמת גימור 'לקשרי' כוללת בנוסף גג זכוכית, תפעול חשמלי לדלת האחורית, ריפוד עור ומערכת שמע משודרגת של הרמן קרדון עם 11 רמקולים.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב אינו מסעיר, אבל ההופעה תכליתית, כאשר מרווח הגחון וזוויות המרכב מדגישים כי פני הרכב הזה לשטח ממש.
-
תא נוסעים ומטען
הנוסעים מעוצב באופן שמרני, יש שיגידו מיושן — והוא מאובזר מאוד. העיצוב נקי ובולטת במרכזו מערכת מולטימדיה אורכית בסגנון טאבלט גדול ("11.6). המולטימדיה בעברית, צבעונית, אך מעט אטית.
תא הנוסעים עוטה שני צבעים, עניין שמעניק תחושה אוורירית. החומרים סבירים בלבד, איכות ההרכבה לא מצטיינת וכך גם איכות הגימור.
המושבים הקדמיים סבירים בנוחותם, אך התמיכה לגב התחתון לא טובה מספיק. הראות החוצה נהדרת והמרחב בהחלט טוב.
המרחב מאחור טוב אפילו יותר, ולנוסעים מאחור פתחי מיזוג.
לאאוטבק מעט תאי אחסון, והם קטנים מדי. תא המטען הגדול והשימושי, 561 ליטרים, מחפה על כך.
-
מנוע וביצועים
יחידת ההנעה ללא שינוי מהדור הקודם: בוקסר אטמוספרי 2.5 ליטר המייצר 170 כ"ס ו־25.7 קג"מ.
זו יחידת כוח מיושנת, אך מוכחת. היא לא מרשימה אבל מספקת; השיוט נינוח, תאוצות הביניים סבירות בנהיגה יומיומית, גם בעקיפה שאינה בעומס כבד מדי. מעבר לכך היא מתאמצת, וכשהיא מתאמצת היא גם רועשת. לבד מזה, בידוד הרעשים בהחלט טוב.
השילוב בין המנוע ותיבת ההילוכים נעשה בצורה נעימה מאוד.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה ברמה גבוהה מאוד. הטיפול בשברים גדולים מצטיין פחות ועדיין טוב מאוד, גם במעבר על פסי האטה.
היכולת הדינמית מצוינת אף היא, מאפשרת קצב גבוה גם בכביש מפותל. זה אינו רכב המכוון לריגוש בנהיגה כזאת, גם בגלל ההגה קל ומנותק לתחושה, אבל היכולת בהחלט גבוהה.
בשטח אאוטבק הוא ללא ספק בין הטובים מבני מינו: אותם מתלים מאפשרים לו לנוע בקצב נאה גם בשבילים לא ידידותיים, עם ספיגה מצוינת וריסון ראוי.
הודות לאותה הנעה כפולה מאוד יעילה, האאוטבק יכול להגיע למקומות לשם רכבי פנאי רגילים, גם כפולי הנעה, לא יגיעו.
-
תמורה למחיר
המחיר יחסית גבוה לרכב מסוגו, אבל הביצוע מצוין והיכולת בכביש ובשטח גבוהה - ולכן התמורה למחיר ראויה.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק במבחן, 11 ק"מ/ל', הפתיעה לטובה.
-
מה חדש בסובארו אאוטבק 2022
תחילת שיווק דור חדש בישראל לקראת 2022.
-
סיכום
למשפחה שבאמת רוצה לטייל בכביש ובשטח בנוחות מירבית.