סוזוקי גרנד ויטארה 2015 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
סוזוקי גרנד ויטרה הוא הגלגול המודרני של הויטרה המקורית שהייתה למעשה רכב-הפנאי היפני הקומפקטי הראשון, ולימדה את ג'יפאי ישראל כי יש אלטרנטיבה אמינה, חסכונית ועמידה להפליא לג'יפ האמריקאי המסורתי. ויטרות משומשות בנות 15 שנים נמכרות עד היום במחירים אסטרונומיים. הדור הנוכחי, שהושק ב-2005, נטש אמנם את שלדת הסולם הנפרדת לטובת מרכב אחוד, אך עדיין מציע תצורה בלתי שגרתית בקבוצת רכבי הפנאי הרכים: מנוע המותקן לאורך עם הנעה סימטרית שאינה מבוססת על הנעה קדמית, וגם – שוב נדיר בקטגוריה – תיבת העברה הכוללת עדיין תחום Low. מנוע ה-2.0 החלש שהיה נקודת תורפה הוחלף בסוף 2008 במנוע 2.4 חזק משמעותית - ואז גם החל כאן שיווק גרסת ה-3 דלתות, כאשר עד אז יובאה רק הגרסה הארוכה. שיווק הגרנד ויטארה הופסק בישראל ביולי 2015, עם הפסקת ייצור הדגם והחלפתו בויטארה (ראו דף דגם נפרד).
-
עיצוב ונוכחות
סוזוקי לא יצאו מגדרם בכל הקשור לעיצוב. הקווים נקיים, המבנה הרבוע נשבר עם תפיחת בתי הגלגלים ושילוב החישוקים הגדולים שיוצר מראה נאה והרמוני שאינו מתבלט יתר על המידה.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מרגיש מוצק ומהודק למרות חומרים פשוטים למראה ולנקישה. האבזור טוב, המרווח סביר וכנ"ל תא מטען.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-2.4 ל' (168 כ"ס, 23.1 קג"מ) שיפר מהותית את נקודת התורפה של תחילת חיי הדגם. המומנט עבה יותר וזמין מסל"ד נמוך והרכב מתנייע בצורה קלילה יותר. התיבה (4 הילוכים) חלקה ונעימה ובסה"כ יחידת ההנעה בהחלט עושה את העבודה. צריכת הדלק גבוהה יחסית.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה קופצנית מעט בעיר אך לא תגרום לכם לבעיות גב. בכביש, הגרנד מרגיש קצת פחות נוח תחת עומס וזווית הגלגול גדולות למדי. בשטח הסיפור אחר, ההגה מתקשר, השלדה מגיבה נכון לדרישות ונהיגת שבילים מהירה תתקבל בברכה. גם בשטח טכני הגרנד לא מאכזב ויאפשר לכם להגיע רחוק יותר משנראה על דפי הנתונים.
-
תמורה למחיר
הויטארה מציע אפשרות שילוב כמעט-ייחודי של רכב פנאי אמיתי, המציע שילוב בין נוחות תפעול יום-יומית לבין יכולת שטח משמעותית. האלטרנטיבה האחרת היא סובארו פורסטר - אך לזה יש הילוך כוח רק בדגם הידני (ועם יחס העברה ארוך יותר ופחות יעיל).
-
מה חדש בסוזוקי גרנד ויטארה 2015
השיווק של הדגם הופסק ביולי 2015.
-
סיכום
הקשוח שבג'יפונים.