סוזוקי ויטארה 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
ויטארה הוא שם דגם ותיק שנוסד בשנת 1988. בעבר היה מדובר ברכב קשוח-יחסית ובעל יכולות שטח משמעותיות - אך הדור הרביעי-נוכחי שנחת בארץ ב-2015 הפך לרכב פנאי רך. הוא גם קטן מקודמו ושייך לקטגוריה אחרת וקטנה יותר (רכב פנאי קטן, B-SUV), בה נמצאים, למשל, ניסאן ג'וק, סיאט ארונה ואחרים.
לאורך השנים זכה ויטארה המזדקן למספר עדכונים כדי להישאר תחרותי: מתיחת פנים (2018), יחידות הנעה חדשות (2020 ו-2022), כאשר בתחילת 2025 נחתה בארץ גרסה מעודכנת, לאחר שהרכב עבר מתיחת פנים שנייה.
כמקובל בעדכונים כאלה, ויטארה המחודש זוכה לריענון קל למופע החיצוני. זה כולל יחידות תאורה מעודכנות, פגוש שעוצב מחדש וסבכה שונה. בצד ישנם בעיקר חישוקים בעיצוב אחר ומאחור שינויים קלים למדי. בנוסף ישנם שני צבעים חדשים למרכב.
העדכון העיקרי בסביבת הנהג נוגע למערכת המולטימדיה אשר זוכה למסך גדול יותר – 9 אינץ' במקום 7 אינץ' בעבר – וממשק חדש (כרגע לא בישראל). בנוסף, בסוזוקי מציינים שקעי USB חדשים ותמיכה בקישוריות לאנדרואיד ואפל. לצד זאת סוזוקי תציע אפליקציה חדשה ('סוזוקי קונקט') אשר מאפשרת גישה מרחוק לרכב, אולם זו מוגבלת בעיקר לקבלת מידע ופרטים על מצב הרכב.
יחידת הכוח נותרה ללא שינוי: טורבו-בנזין 1.4 ל' המפיק 129 כ"ס ומשלב מערך היברידי-מתון של 48 וולט. התיבה אוטומטית פלנטרית עם 6 הילוכים. בעבר נמכר הוויטארה גם בגרסת הנעה כפולה, אך ב-2025 הוא מיובא רק בהנעה קדמית.
-
עיצוב ונוכחות
למרות גילו, לויטארה עדיין מראה ייחודי ונאה, והוא נראה יותר חסון וקשוח ממה שמקובל בדגמי פנאי קטנים.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג חושפת את גיל הדגם. העיצוב אינו מודרני, ואיכות החומרים מעורבת. גם הנדסת האנוש לא מצטיינת.
תנוחת הנהיגה גבוהה ונוחה. המושבים הקדמיים נאים, אבל לא יהיו נוחים לכולם בגלל מבנה תמיכות הצד. בהתחשב בבסיס הגלגלים הקצר, המרווח מאחור מפתיע לטובה, ומצוין לשניים. נוסע שלישי יתקשה להידחק גם בגלל הקונסולה/משענת יד הקדמית הבולטת לאחור.
תא המטען נאה עם אפשרות סידור בשתי קומות.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.4 ל' מציע ביצועים טובים מאוד לכשעצמם, אם כי קשה לזהות חוקיות ברורה בתזמון התמיכה החשמלית. התיבה יעילה וחלקה, אבל במהירות זחילה עירונית מפגינה פעלתנות-יתר.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בעיר בינונית, כשפגמים בינוניים וגדולים מורגשים מדי. בכביש הבין-עירוני נוחות הנסיעה טובה יותר, אבל אז בולטים גם רעשי כביש ורוח.
גם בשבילים נוחות הנסיעה בינונית, אך בזכות החוסן המבני הוא מעניק יותר ביטחון בנהיגת שטח מרוב המתחרים.
בכבישים המפותלים, מאפייני הניהוג כמעט ספורטיביים. עם זאת, רמת האחיזה שמעניקים הצמיגים אינה גבוהה, ההגה קל מדי, והשטח המת במרכזו מורגש.
-
תמורה למחיר
ויטארה הוא דגם מיושן יחסית ודל באבזור. לצד מתחרים חדשים ומחודשים שמציעים יותר, הוא כבר לא רלוונטי.
-
גרסאות ורמות גימור
בשנת 2025 משווק ויטארה ברמת גימור אחת, GLX הבסיסית, הכוללת חישוקי "17 ובקרת אקלים.
-
בטיחות
ויטארה זכאי לציון של 5 כוכבי בטיחות במבחן הריסוק של יורו NCAP.
במהלך מתיחת הפנים האחרונה עודכנו מערכות הבטיחות המתקדמות, הכוללות מערכת בלימה אוטונומית משופרת ומדויקת מבעבר, מערכת לניטור ערנות נהג, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק במבחן מאומץ עמדה על 12.5 ק"מ לליטר. נאה.
-
מה חדש בסוזוקי ויטארה 2025
תחילת שיווק גרסה מעודכנת, בתחילת 2025.
-
סיכום
רכב פנאי ייחודי, אך גילו מורגש, אבזורו דל ומחירו לא מספיק נמוך.