סוזוקי SX4 2013 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הסוזוקי SX4 הושקה ב-2006 יחד עם תאומתה-הזהה מבית פיאט (סדיצ'י) כמכונית קרוסאובר, עם אפשרות להנעה כפולה (בחו"ל), אולם הפרט היותר-שימושי הוא תנוחת הישיבה, שכיאה למכונית קרוסאובר גבוהה ביחס למקובל במכוניות פרטיות.
אלינו הגיעה הסוזוקי תחילה דווקא בגרסת 4 דלתות בעלת עיצוב מגושם (במיוחד מאחור) ורק ב-2009 הגיעה אלינו גרסת ההאצ'בק הנאה.
ב-2012 הגיעה גם גרסת ה-5 דלתות "אאוטדור" - עם מראה חיצוני "קשוח" הנעזר בחיפויי פלסטיק שחורים מבחוץ שנועדו להקנות למכונית מראה של רכב פנאי.
על אף היותה גדולה מהליאנה, אותה החליפה, בכל ממד - בסיס הגלגלים נותר קטן ביחס למשפחתיות מודרניות. אולם במפתיע, מרחב הפנים דווקא טוב – בעיקר בזכות נתון גובה מרשים - והנפגע העיקרי מחוסר הפרופורציה הוא העיצוב החיצוני המסורבל.
יצויין כי גם תא המטען מרשים בגודלו, עם נפח בן למעלה מ-500 ליטרים.
איכות הפנים, מנגד, מרשימה פחות – התחושה זולה למראה ולמגע ורק האבזור - בגרסה המהודרת (GLX) טוב למדי ביחס למחיר.
מנוע ה-1.6 ליטר הינו זריז, מגיב היטב ונהנה מצריכת דלק טובה - מפתיע, לאור העובדה שתיבת ההילוכים נעדרת כל תחכום שהוא (אפילו ללא מנגנון טיפטרוניק).
נוחות הנסיעה סבירה והשיוט נינוח ושקט יחסית. התנהגות הכביש בטוחה ומגיבה היטב, מלווה בהיגוי סביר ובלמים טובים.
בשנת 2013 הוחלפה ה-SX4 בידי הקרוסאובר ושני הכלים שווקו בישראל במקביל.
-
עיצוב ונוכחות
בגרסת הסדאן עיצוב ה-SX4 פושר למדי ומרגיש מיושן.
 
ההאצ'בק נראית מודרנית יותר והמרכב הגבוה (עם הצמיגים גבוהי החתך) מוסיף לה חן.
-
תא נוסעים ומטען
עיצוב תא הנוסעים פשוט, איכות החומרים ממוצעת אך ההרכבה טובה.
 
מתיחת הפנים (09') שיפרה מעט את המראה והתחושה.
 
תנוחת הישיבה גובהה ושלטת והמרווח מפתיע בהתחשב בממדים החיצוניים.
 
תא המטען ב-5 דל' מחולק לשניים ואינו מציע נפח טעינה גדול.
-
מנוע וביצועים
סוזוקי ידעו תמיד לייצר תגובות דוושה זריזות, וה-SX4 אינה שונה.
 
היציאה מהמקום מהירה והתחושה זריזה למדי.
 
תיבת הילוכים (4) מתפקדת בהרמוניה עם המנוע, למעט סירוב לעבור לראשון במהירות נמוכה.
 
צריכת הדלק טובה.
-
נוחות והתנהגות
ה-SX4 נוקשה. כיול המתלים אינו מתמודד טוב עם תחלואות הסלילה ורק על שיבושים קטנים היא מצליחה לספק נוחות סבירה.
 
ההתנהגות נוטה לתת היגוי וההגה והשלדה אילמים לחלוטין.
-
תמורה למחיר
המחירים הרשמיים גבוהים למדי בהתחשב בוותק של המכונית וגבוה אף מן המקובל לקטגוריית המשפחתיות הקטנות. במקרים מסויימים, מחירה דומה לזה של הקרוסאובר המודרני.
-
סיכום
ה-SX4 כבר לא עומדת בתחרות.