סוזוקי ספלאש 2015 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
סוזוקי ספלאש מתמקמת בין האלטו לסוויפט בליין של סוזוקי, כאשר מחירה וגודלה החיצוני מיצבו אותה קרוב יותר לסוויפט. גם בפנים היא מרגישה יותר סוויפט - במרווח, באיכות החומרים, באבזור ובתחושה. המנוע הקטן (1.2 ל', 86 כ"ס בהתחלה, 94 כ"ס מ-2012) נמרץ ומשתף פעולה היטב עם התיבה, גם אם איננו חזק כשל הסוויפט. סוזוקי ספלאש מבוססת מתחת לפני השטח דווקא על פלטפורמת האלטו וזה ניכר בנוחות הנסיעה הבינונית ובהתנהגות הכביש הלא מגובשת, אך כרכב עירוני היא תספק חווית נסיעה קרובה יותר לשל הסוויפט. ב-2012 עברה הספלאש מתיחת פנים עדינה, כאשר מלבד העדכון למנוע, זכתה הספלאש גם לשינויים קוסמטיים קלים בתא הנוסעים ותוספת של מד סל"ד. במהלך 2012, עם עליית הביקוש למכוניות קטנות ידניות, הגיעה אלינו הספלאש עם תיבת חמישה הילוכים ידנית ומחיר זול משמעותית משל הגרסה האוטומטית. שיווק הדגם בישראל הופסק ביולי 2015.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב החיצוני ייחודי ואופנתי, ומעניק מקדם רושם ונוכחות עדיף משל אחותה האלטו.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים של הספלאש, בכל הקשור למרווח, איכות החומרים, אבזור ותחושה מתקרב לזה של הסוויפט אך לא משתווה לו. תא המטען קטן יחסית.
-
מנוע וביצועים
שילוב המנוע-גיר נמרץ, אך קצת פחות מצטיין במהירויות בינעירוניות. היא גם פחות חסכונית מהאלטו, אך די טובה בפני עצמה.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בינונית והתנהגות הכביש לא-מגובשת. עדיין, בסיכום הכללי היא קרובה יותר לסוויפט מאשר לאלטו.
-
תמורה למחיר
הגרסה הידנית היא המומלצת, בעיקר הודות לחיסכון בעלויות, הן בקנייה והן באחזקה (בהתייחס לתצרוכת דלק). מעבר לכך, הגירסה האוטומטית מתומחרת במחיר גבוה מדי ואף מגלה קרבה יתרה לסוויפט האוטומטית, העדיפה משמעותית.
-
סיכום
מכונית מוצלחת וטובה בהרבה מהאלטו, אך סובלת ממחיר קרוב מדי לזה של קטגורית הסופרמיני. הגרסה הידנית היא המומלצת.