סוזוקי ג'ימני 2024 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
סוזוקי ג'ימני החדש הוצג ביולי 2018 – מעל 20 שנים אחרי שהוצג הג'ימני היוצא. הוא הגיע לישראל בפברואר 2019 ומאז נמכר ללא שינוי או עדכון.
הדור הרביעי של ג'ימני חדש לחלוטין – בסיס הגלגלים אמנם זהה ומבנה השלדה דומה אף הוא (שלדת סולם, שני סרנים חיים), אך השלדה חדשה לגמרי ומפשקי הסרנים והרוחב הכללי גדולים מבעבר. שאר מידות המרכב (אורך, גובה) נותרו דומות, כך שעדיין מדובר ברכב קטן למדי (3 דלתות בלבד) עם מרווח מוגבל לארבעה נוסעים ומטען; בתכנון הפנים נלקח בחשבון מרחב גדול יותר לנוסעים מאחור, על חשבון תא מטען שהפך קטן במיוחד במצב שכל המושבים בשימוש (85 ליטר, במקום 113).
בחרטומו מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1.5 ליטר שמייצר 100 כ"ס ומשודך לתיבת חמישה הילוכים ידנית או ארבעה הילוכים אוטומטית.
-
עיצוב ונוכחות
לג‘ימני עיצוב רבוע ששואב השראה מאייקוני שטח מוכרים. התוצאה חמודה להפליא – קובייתי וקשוח, אבל במימדים ננסיים לגמרי. חבילת שטח קטנה ומהודקת, ואנחנו מתכוונים לזה במובן הכי טוב שאפשר.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים שואב השראה מהדורות הקודמים, כולל הסמוראי (במיוחד באזור לוח המחוונים). הוא פשוט ותכליתי, אך מציע שלל אלמנטים שמעלים חיוך. החומרים נוקשים ופשוטים.
המרווח לשני נוסעים מלפנים מספק. המושב מאחור נמוך וצפוף, מתאים יותר לטיולים קצרים. תא המטען פצפון כשכל המושבים בשימוש.
-
מנוע וביצועים
לג‘ימני מנוע 1.5 ל‘ שמפיק 100 כ“ס. על אף המשקל הנמוך, הביצועים חלשים. תיבות ההילוכים (האוטומטית והידנית) עושות את המיטב לשיוט נינוח, אבל יחסי העברה בהן גורמים למנוע לשייט בסל"ד גבוה מידי, כך שכבר ממהירות שיוט הוא רועש. מנגד, יחסי ההעברה הקצרים בשתי תיבות ההילוכים מעולים לנסיעה בשטח.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה אינה הצד החזק של הג‘ימני, אבל גם בתחום זה הוא מציג שיפור משמעותי ביחס לדור היוצא. הוא לא כלי נוח ושקט במיוחד, אבל כבר לא מעניש כבעבר. שיפור משמעותית בנוחות הנסיעה מורגש גם בשטח.
הג'ימני גם רחוק מלהצטיין בתחום הדינמי בשל שילוב של חוסר ריסון מרכב והיגוי מאוד ארוך (4.2 סיבובים מנעילה לנעילה) ומעורפל במרכז.
שטח טכני הוא הסביבה הטבעית שלו, ושם הוא מציע יכולת נדירה לכלי סדרתי.
-
תמורה למחיר
מחירו של ג‘ימני אינו נמוך, אך הוא הכלי היחיד בסביבת המחיר הזו שמציע יכולת שטח אמיתית.
-
גרסאות ורמות גימור
סוזוקי ג'ימני החדש הוצג ביולי 2018 – מעל 20 שנים אחרי שהוצג הג'ימני היוצא. הוא הגיע לישראל בפברואר 2019 ומאז נמכר ללא שינוי או עדכון.
 
הדור הרביעי של ג'ימני חדש לחלוטין – בסיס הגלגלים אמנם זהה ומבנה השלדה דומה אף הוא (שלדת סולם, שני סרנים חיים), אך השלדה חדשה לגמרי ומפשקי הסרנים והרוחב הכללי גדולים מבעבר. שאר מידות המרכב (אורך, גובה) נותרו דומות, כך שעדיין מדובר ברכב קטן למדי (3 דלתות בלבד) עם מרווח מוגבל לארבעה נוסעים ומטען; בתכנון הפנים נלקח בחשבון מרחב גדול יותר לנוסעים מאחור, על חשבון תא מטען שהפך קטן במיוחד במצב שכל המושבים בשימוש (85 ליטר, במקום 113).
 
בחרטומו מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1.5 ליטר שמייצר 100 כ"ס ומשודך לתיבת חמישה הילוכים ידנית או ארבעה הילוכים אוטומטית.
-
בטיחות
ג'ימני גם מוצע עם מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות כמו בלימה אוטונומית, התרעה על סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים והתרעה מפני הירדמות נהג. על אף אלה, ארגון EuroNCAP שבחן את הדגם ב-2018, העניק לו ציון מעט מאכזב של שלושה כוכבי בטיחות בלבד.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק סבירה – ממוצע מבחן של 10 ק“מ/ל' בגרסה האוטומטית, 13 ק"מ/ל' בידנית.
-
מה חדש בסוזוקי ג'ימני 2024
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2024.
-
סיכום
רכב שטח קשוח בממדים ננסיים.