סוזוקי S-Cross 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור הראשון הוצג ב-2012 ונמכר בארץ בשם 'קרוסאובר'. הדור השני, הוא זה שכאן, הוצג בנובמבר 2021 ועלה לישראל ביוני 2022. עם מעבר הדורות, שונה שמו בישראל, ומעכשיו גם אצלנו סוזוקי משתמשת בשם 'S-Cross' – הכינוי הגלובלי של הדגם.
זהו דור שני לדגם והוא חולק עם קודמו (וגם עם ויטארה) מכלולים רבים כולל פלטפורמה ומנועים. מבחינת הממדים אין שינויים עם בסיס גלגלים זהה של 260 ס"מ, כשיתר ממדי המרכב דומים או זהים: אורך כללי של 430 ס"מ, רוחב של 178.5 ס"מ וגובה של 158.5 ס"מ.
המנוע אף הוא זהה לזה ששירת את הדגם הפורש (K14D). זהו טורבו-בנזין, 4 צילינדרים בנפח 1.4 ליטר שמייצר 129 כ"ס ומוטמע בו מערך היברידי-מתון של 48 וולט. למנוע משודכת אותה תיבה אוטומטית עם 6 הילוכים, וההנעה קדמית כמו שהיה עד כה, ומצטרפת אליה גרסת הנעה כפולה שהיתה בארץ בעבר. באירופה מוצעת המכונית גם בגרסה היברידית.
מה השתנה במעבר הדורות? כיול המתלים ובידוד הרעשים שופרו ליצירת איכות נסיעה עדיפה. העיצוב החיצוני והפנימי שונו, ונוסף עוד אבזור מותרות ובטיחות.
הדגם מוצע בשתי רמות גימור (אחת בדור הקודם) בכל אחת מגרסאות ההנעה. רמת גימור 'GLX' מציעה חישוקי "17, מפתח חכם, מולטימדיה עם צג "7, בקרת אקלים. רמת גימור 'GLXV' מוסיפה מצלמות היקפיות, צג "9, מערכת שמע משופרת, ריפוד המשלב עור ודמוי עור ועוד.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב החיצוני שונה לגמרי ומציע מופע מובהק של רכב פנאי. זה מתאפיין בהרבה יותר חלקים ניצבים מלפנים ומאחור (שבכה קדמית, דלת תא מטען וכו'). התוצאה נאה, גם אם לא מיוחדת או פורצת דרך.
-
תא נוסעים ומטען
פרט להחלפת מיקום בין מסך המולטימדיה שעלה למעלה ובין פתחי המיזוג שירדו, מבנה ועיצוב סביבת הנהג כמעט ללא שינוי ביחס לדור הפורש. לוח המחוונים עוצב מחדש, אך הוא עדיין נראה פשוט מידי. גם רוב החומרים נוקשים ופשוטים, כך שהתחושה מעט מיושנת. איכות ההרכבה טובה ומערכת המולטימדיה, שאמנם לא מתעלה, אך טובה משמעותית מקודמתה.
המרחב מלפנים טוב, תנוחת הנהיגה מוצלחת אם-כי לא גבוהה במיוחד, והמושבים נוחים. גם מאחור המרחב טוב ולזוג יהיה המון מקום. אבל חסרים פתחי מיזוג וטעינה (יש רק שקע USB אחד מלפנים), והתאורה לא מוצלחת.
תא המטען גדול (430 ליטר שהם 10 ליטר פחות מבדור הקודם).
 
-
מנוע וביצועים
יחידת ההנעה זהה לזו של הדור היוצא, ועל אף שהדגם המחודש כבד בכ-85 ק"ג מקודמו, נתוני הביצועים טובים. מנוע ה-1.4 ליטר (129 כ"ס) מושך היטב כבר מסל"ד נמוך ומטפס מעלה בנמרצות מפתיעה. תיבת ההילוכים מעט איטית בתגובותיה אך היא מספקת ופועלת באופן חלק למדי וחלוקת יחסי ההעברה טובה ונכונה.
-
נוחות והתנהגות
כיול מתלים רך מעניק לרכב נוחות נסיעה טובה למדי בעיר ומוצלחת עוד יותר מחוץ לעיר. הוא פחות טוב בהתמודדות עם בליטות ובכביש גלי הוא מעט מתנדנד, אך התוצאה הכללית לרוב נעימה. זה גם המצב בנסיעת שבילים. בידוד הרעשים לא מוצלח. כבר במהירות שיוט נמוכה נשמעים רעשי רוח וכביש באופן בולט למדי, וגם המנוע נשמע יותר מהרצוי בעומס בינוני ומעלה.
היכולת הדינאמית פחות טובה מבדור הקודם בעיקר בגלל זוויות גלגול גדולות. S-Cross מעדיף נהיגה מתונה ורגועה.
 
-
תמורה למחיר
הכינוי חדש אבל בפועל רב הדומה על השונה. S-Cross החדש מביא אותם חסרונות (ותק, איכות נסיעה, איכות חומרים ועוד), אותם יתרונות (מרחב לנוסעים, ביצועים ועוד), ומיישור קו בתחומים מסוימים (מולטימדיה, מערכות בטיחות). המחירים לא זולים והמתחרים אטרקטיביים יותר.
-
בטיחות
סוזוקי S-Cross טרם מבחני ריסוק כלשהן. הוא מוצע עם מערכות בטיחות מתקדמות ובהן: בלימה אוטונומית (5-100 קמ"ש), בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, התרעה על רכב חוצה מאחור ועוד.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק טובה למדי עם 13 ק"מ לליטר במבחן.
-
מה חדש בסוזוקי S-Cross 2022
דור שני לסוזוקי קרוסאובר שחוזר לשמו הגלובלי ומעתה גם בישראל נקרא S-Cross. הדור החדש חולק עם קודמו (וגם עם ויטארה) מכלולים רבים כולל פלטפורמה ומנועים. מה השתנה במעבר הדורות? כיול המתלים ובידוד הרעשים שופרו ליצירת איכות נסיעה עדיפה. העיצוב החיצוני והפנימי שונו, ונוסף עוד אבזור מותרות ובטיחות.
-
סיכום
רכב טוב מבעבר, אך התחרות סביבו מתקדמת בקצב מהיר.