פולקסווגן ID.4 2024 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
פולקסווגן ID.4 הוא רכב פנאי חשמלי קומפקטי (C-SUV) אשר נחת בישראל לקראת 2023.
ה-ID.4 מבוסס על פלטפורמת MEB היעודית לרכב חשמלי, אותה הוא חולק עם סקודה אניאק, אודי Q4 e-tron ועוד.
עיצובו של ID.4 תואם את הקו הכללי של תת-המותג החשמלי של פולקסווגן – ID – וממדיו מקובלים בסגמנט. תא המטען בנפח 543 ל'.
היצע המנועים והסוללות בעולם רחב אולם לישראל ה-ID.4 הגיע בגרסה אחת בלבד: הנעה אחורית, 204 כ"ס עם סוללת 82 קוט"ש (77 קוט"ש ברוטו). טעינה ביתית אפשרית בקצב 11 ק"ו וטעינה מהירה עד 135 ק"ו.
בתחילת 2024 הופסק שיווקה של רמת הגימור 'פרו אדוונסד', ונרשמו שינויים קלים בצריכת החשמל ובטווח הנסיעה, שטיפס מ-519 ק"מ ל-524 ק"מ ברמת הגימור הבסיסית (פרו) ול-507 ק"מ ברמת הגימור 'פרו פרימיום', שמצוידת בחישוקים גדולים יותר שפוגעים בטווח המרבי.
-
עיצוב ונוכחות
המופע החיצוני נאה למדי – הפרופורציות טובות והצביעה הדו-גוונית ותאורת הלד מוסיפות.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מעוצבת באופן מינימליסטי ונקי עם לוח מחוונים קטנטן מול הנהג (5.3 אינץ') ומסך מולטימדיה גדול (12 אינץ') במרכז. איכות החומרים טובה ושילוב הצבעים – חום שחור – מקורי בנוף.
הנדסת האנוש רחוקה מלהצטיין – תפעול מסך המולטימדיה מסורבל, מיקום ידית ההילוכים לא נוח, מערכת המיזוג מתופעלת חלקה מפקדים חיצוניים וחלקה מהמסך ועוד.
הכניסה פנימה קלה ונוחה בזכות מפתח דלתות נדיב, וברמת הגימור הגבוהה מושבים טובים ונוחים מלפנים.
הכניסה לשורה השניה נוחה פחות, אולם המרחב לשלושה נוסעים מצוין בכל המדדים. יש פתחי מיזוג מאחור אך מיקום הפתחים נמוך מדי.
תא המטען גדול, שימושי ועשוי היטב.
-
מנוע וביצועים
יחידת ההנעה – מנוע חשמלי, 204 כ"ס – פועלת באופן נעים וזורם בנהיגה יום-יומית עם די והותר כוח להאצות זריזות במהירויות נמוכות-בינוניות.
 
מחוץ לעיר, וככל שהמהירות עולה, הקצב דועך מעט אך הביצועים נותרים מספקים.
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים של פולקסווגן ID.4 נוקשה וזה מוביל לנוחות נסיעה בינונית. הריסון של המרכב טוב.
בידוד הרעשים לוקה בחסר וכבר במהירויות שיוט נמוכות יש יותר מדי רעשי רוח וכביש.
בפיתולים התנהגות הכביש טובה, האחיזה גבוהה והמרכב נותר מרוסן גם בעומס. לזכותו קוטר סיבוב קטן ביותר לרכב שכזה – 10.2 מ' בלבד, מצוין לתמרון עירוני.
-
תמורה למחיר
לאחרונה מרבית החשמלית התייקרו ובאופן די ניכר, אך גם ה-ID.4 התייקר והתמורה בינונית לכל היותר.
-
גרסאות ורמות גימור
פולקסווגן ID.4 מוצע בישראל ב-2024 בגרסה אחת – ובשתי רמות גימור.
רמת גימור 'פרו' כוללת תאורת לד, חישוקי 19 אינץ', מצלמות היקפיות, מפתח חכם, מושבים עם ריפוד אלקנטרה, מולטימדיה עם צג 10 אינץ' וממשק אפל 'קארפליי', מחוונים מוקרנים, בקרת אקלים דו-אזורית ותאורת אווירה.
'פרו פרמיום' מוסיפה מושבי "נוחות" עם תפעול חשמלי למושבים הקדמיים, בקרת אקלים תלת-אזורית, צג מולטימדיה 12 אינץ', מערכת שמע משודרגת, צביעה דו-גוונית, תאורת לד מתקדמת הכוללת גם עמעום אוטומטי, חישוקי 20 אינץ', גג זכוכית, תפעול חשמלי לדלת תא המטען, חלונות מושחרים ועוד.
-
בטיחות
פולקסווגן ID.4 2024 נבדק ע"י יורו NCAP בשנת 2021 וקיבל דירוג של 5 כוכבי בטיחות עם ציון של 93% בהגנה על מבוגרים, 89% בהגנה על ילדים ו-76% בהגנה על הולכי רגל.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, ניטור שטחים מתים, ובקרת שיוט אדפטיבית כסטנדרט. 'פרו פרמיום' מוסיפה שמירה על מרכז נתיב הנסיעה בפקקים ומעבר נתיב אוטונומי.
-
טווח נסיעה
במבחן הדרכים של 'אוטו' נתון הצריכה הממוצע עמד על 5.1 ק"מ לקוט"ש המהווים טווח של כמעט 400 ק"מ.
בשיוט מהיר נרשמו 4 ק"מ לקוט"ש (טווח 308 ק"מ) ובשיוט רגוע מאוד ובנסיעת בוקר פרברית פקוקה נרשמו 6.2 ק"מ לקוט"ש (טווח 477 ק"מ).
-
מה חדש בפולקסווגן ID.4 2024
לקראת שנת 2024, גרסאות של ID.4 המצוידות במארז הסוללות הגדול (82 קוט"ש) זכו לתוספת הספק, טווח מוגדל, שיפורים לממשק ומסך מולטימדיה משודרג.
הגרסה בעלת המנוע היחיד הפיקה 204 כ"ס בעבר ותפיק כעת 286 כ"ס - בדומה לגרסה המקבילה של ה-ID.7. זה הופך אותה לחזקה כמעט כמו הגרסה כפולת המנועים שהוצעה בחו"ל, שהפיקה בעבר 299 כ"ס - ועל כן פולקסווגן שיפרה גם אותה לקראת השנה החדשה, והספקה צמח ל-335 כ"ס.
למרות הכוח המוגבר, החברה מצפה שה-ID.4 תציע טווח ארוך מבעבר, כתוצאה מהיעילות המשופרת של המנועים החדשים. גרסת הבסיס (שלא הוצעה בארץ), בעלת סוללת 62 קוט"ש, לא זכתה לשדרוגים ונתוניה נותרו זהים לעבר.
בנוסף לשיפורי המנוע, הרוכשים שיבחרו בגרסאות עם הסוללה המוגדלת יזכו למסך מולטימדיה גדול יותר. הצג צמח במעט ל-12.9 אינץ', זכה לתפריט נוח יותר ומגיע בצימוד לפסי מגע משודרגים (סליידרים), שקיבלו סוף סוף תאורה אחורית וממשק בקרת אקלים אינטואיטיבי מבעבר.
הגרסה המחודשת צפויה לנחות בישראל במהלך 2024.
-
סיכום
רכב מוכשר, אך התחרות מוכשרת לא פחות - וזולה ממנו.