פולקסווגן פאסאט 2011-2014 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
פולקסווגן הזדרזה יותר מהמקובל עם החלפת הפאסאט.
הדור השביעי, שהוצג בתערוכת פריז, הגיע רק קצת יותר מ-5 שנים אחרי הופעת הדור הקודם ב-2005.
מבחינות מסוימות אפשר להתייחס לדור השביעי כאל מתיחת-פנים מקיפה ולא כדגם חדש של ממש.
הפלטפורמה הבסיסית נותרה ללא שינוי וכך גם לגבי קווי העיצוב הכלליים – אך יש כמובן שורה ארוכה של עדכונים מכאניים.
כל המנועים, לא פחות מ-10 במספר (כולל אחד הפועל על גז טבעי, ואחד רב-דלקי המותאם לפעולה עם תערובת אתנול) עברו אופטימיזציה, עם שיפורים בצריכת הדלק שמגיעים עד 18%.
השינוי המשמעותי ביותר חל בתחום האבזור, מערכות העזר והבטיחות. בעת ההשקה כלל היצע המקומי רק שני מנועים: בנזין 1.8 ל' TSI עם 160 כ"ס ודיזל 2.0 ל' TDI מסדרת ה- BlueMotion החסכונית עם 140 כ"ס. ב-2015 הגיע הדגם החדש לישראל.
-
עיצוב ונוכחות
הפאסאט קיבלה את הפרצוף החדש של משפחת פולקסווגן, והעיצוב רבוע ושמרני מבעבר – אך עדיין בעל נוכחות חזקה על הכביש.
 
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים כמעט זהה במראהו לדור הקודם – לטובה ולרעה.
 
האיכות פחות גבוהה בחלק מהפלסטיקים (אך עדיין טובה) והתפעול מעט מסורבל – אך האבזור שופע.
 
המרווח מאחור טוב והבאגאז' גדול – אך שניהם אינם מצטיינים ביחס לשאר בנות הקבוצה.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.8 TSI מציג ביצועים מצוינים, וחסכוני בדלק, אך תיבת ה-DSG אינה תמיד חלקה בפעולתה.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה והיכולת הדינאמית גבוהה – אך ההגה מנותק לחלוטין והפאסאט אינה מהנה ומערבת לנהיגה. בידוד הרעשים מעולה.
 
-
תמורה למחיר
המחיר גבוה מאוד ביחס למתחרות, ולמרות שלפולקסווגן יש הילה של מותג כמעט-פרימיום, הפאסאט מתקשה להצדיק את מחירה מול שאר האירופאיות בקבוצה – מונדיאו, אינסיגניה, סופרב ו-C5.
 
-
סיכום
מכונית טובה שאינה מתבלטת מספיק ומתקשה להצדיק את מחירה הגבוה.