פולקסווגן פולו 2009-2013 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הפולו, בדורה הנוכחי (החמישי במספר), הוצגה ב-2009 וממשיכה לשאת את המאפיינים הכל-כך אופייניים לפולקסווגן – רצינות, בגרות ותחושת מוצקות - הבולטים אף יותר לאחר מתיחת הפנים שעברה בשנת 2013 (אצלנו ממאי 2014).
העיצוב נעים ומכובד ואיכות הפנים טובה מאוד.
במסגרת מתיחת הפנים של 2014 פינה את מקומו מנוע ה-1.4 ליטר הוותיק (85 כ"ס) וההיצע מבוסס על מנוע ה-1.2 TSI עם שתי אפשרויות הספק – 90 כ"ס או 110 כ"ס, כאשר זו החזקה מוצעת רק בשילוב עם תיבת ה-DSG.
עוד ברשימת האופציות נמצאת מערכת למניעת תאונה עירונית שיודעת לבלום לבד וכוללת גם בקרת שיוט אקטיבית – שילוב נדיר ולא אופייני לסגמנט.
כמיטב המסורת כולל ההיצע גם גרסת GTI (מ-2010) עם מנוע כפול מגדשים (טורבו וסופרצ'רג'ר) והספק של 180 כ"ס. במסגרת מתיחת הפנים הוחלפה יחידת כוח זו ביחידת 1.8 ליטר טורבו (מגדש יחיד) עם 192 כ"ס ושיפור ניכר בהספק ובמומנט.
ה-GTI המחודשת הגיעה לישראל ביוני 2015.
-
עיצוב ונוכחות
הפולו נראית כמו גולף מוקטנת – שמרנית ומכובדת, אבל לא ממש צעירה.
-
תא נוסעים ומטען
האיכות גבוהה, אך המרווח מלפנים ומאחור לא נדיב. תא המטען סביר בגודלו.
-
מנוע וביצועים
גרסת ה-1.2 ל' טורבו - הן מלפני מתיחת הפנים והן לאחריה - חזקה וחסכונית. גרסת ה-1.4 ל' (85 כ"ס), ששווקה עד 2013, מעניקה ביצועים פחות טובים באופן מורגש והיא אף רועשת יותר.
 
התיבה הדו-מצמדית מתפקדת היטב, למעט השיהוקים הרגילים בחניות וזחילות.
 
דגמי ה-GTI מהירים מאוד; מעניין לציין שהגרסה הידנית זכתה לנתון מומנט גבוה בכ-30% (!) ביחס לגרסה הידנית - אולם אין הבדל בנתון ההספק או בנתון התאוצה.
-
נוחות והתנהגות
בדגם שלפני מתיחת הפנים, נוחות הנסיעה העירונית הייתה נוקשה למדי - אך ההתנהגות הייתה טובה מאוד.
 
לדגם מתוח-הפנים מתלים רכים יותר המספקים נוחות טובה מבעבר, במיוחד על שיבושים קטנים.
 
בדגם ה-GTI המחודש בוצע שינוי הפוך, עם כיול מתלים נוקשה משמעותית - הנוחות לא טובה, אך התנהגות הכביש שופרה לאין ערוך.
-
תמורה למחיר
הפולו כבר לא יקרה ביחס למתחרות - למרות שהיא איכותית וחזקה מהן.
-
סיכום
מהטובות בסגמנט, אם לא הטובה שבהן.