פולקסווגן טי קרוס 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בתחילת 2020 החל בארץ שיווקו של פולקסווגן טי קרוס, רכב פנאי קטן המבוסס על פלטפורמת הפולו.
הטי קרוס מציע בסיס גלגלים דומה לפולו (255 ס"מ) אך הוא ארוך ממנה בכחמישה ס"מ (411). נתונים אלו הופכים אותו למעט קטן מאחיו לקונצרן, סיאט ארונה.
פולקסווגן טי קרוס 2021 מוצע בישראל עם מנוע שלושה צילינדרים טורבו-בנזין בנפח 1.0 ליטר, שמספק 115 כ"ס ומשודך לתיבת שבעה הילוכים רובוטית כפולת מצמד והנעה קדמית.
בהיצע המקומי שתי רמות גימור: קומפורטליין, וקומפורטליין-פלוס. לראשונה בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית. אבזור המותרות כולל חישוקי "16, בקרת אקלים מפוצלת, מצלמת נסיעה לאחור, טעינה אלחוטית לטלפון חכם ומולטימדיה עם מסך "8.
קומפורטליין פלוס מוסיפה ניטור שטחים מתים למערך הבטיחות. בתחום המותרות תקבלו גם חישוקי "17, שמשות כהות, מפתח חכם, לוח מחוונים דיגיטלי ומושבים משודרגים, לצד עיצוב חיצוני בשינוי קל.
-
עיצוב ונוכחות
בניגוד למתחרים רבים, הטי קרוס לא מנסה להיראות ספורטיבי אלא דווקא קשוח ומגודל. הוא נראה גדול בהרבה מפולו ויותר "שטח" מארונה.
-
תא נוסעים ומטען
פתיחת הדלת תגלה קווים מוכרים מהקבוצה, עם מראה מכובד וחסון בשילוב ניסיון לשלב משהו צעיר יותר. מערכת המולטימדיה עם מסך "8 ומצלמת נסיעה לאחור נראית מודרנית ותורמת למראה. כך גם המחוונים המוקרנים הצבעוניים.
הנדסת האנוש טובה והרכב שופע חיבורי USB מלפנים ומאחור. מאידך, הפלסטיקה נוקשה ופשוטה מדי ואין ידיות אחיזה בתקרה.
אשליית הגודל ממשיכה למושב הנהג, עם תנוחת ישיבה גבוהה וראות טובה. מאחור המרחב טוב לראש ולרגלים כאשר המושב מוסט לאחור. במצב זה תא המטען לא נראה גדול, אך ניתן להגדילו מ-385 ל-455 ליטר עם הזזת המושב האחורי (עד 14 ס"מ קדימה-אחורה) והנמכת הרצפה.
 
-
מנוע וביצועים
חטיבת הכוח מוכרת משלל דגמים בקבוצת פולקסווגן. מדובר במנוע שלושה צילינדרים טורבו-בנזין בנפח 1.0 ליטר שמייצר 115 כ"ס ומשודך לתיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית.
המנוע מתעורר ברעד גדול מהרצוי, גם בהתנעה בנסיעה של מערכת העצור-סע. המנוע מספק ביצועים טובים וגם הצליל ספורטיבי. כרגיל בתיבה הדו-מצמדית, התחושה זריזה, אך היא לא תמיד חלקה מספיק בתפעול ולעיתים ממהרת לעלות להילוך גבוה - עניין שמגביר את רעידות המנוע.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה נאותה מחוץ לעיר, אבל לא פעם שברי אספלט וחיבורי כביש מורגשים מדי. גם בעיר שיבושים בינוניים מורגשים בנסיעה איטית - אם כי נראה שרעשי מתלים חריגים מורגשים יותר מהקיפוץ עצמו. גם רעשי הכביש והרוח חזקים מהרצוי.
בכביש מפותל ההתנהגות צפויה ונוסכת ביטחון, כצפוי מפולקסווגן.
 
-
תמורה למחיר
פולקסווגן מכירה היטב את תחום הפנאי ונראה פולקסווגן טי קרוס 2021 "תפור״ לקטגוריה.
מה שעלול להפריע להצלחתו הוא תג המחיר, שביחס לקטגוריה הוא אחד מהגבוהים ביותר, ובפער.
 
-
צריכת דלק
תצרוכת הדלק במסלול מבחן מאומץ עמדה על 10.7 ק"מ לליטר. ביום טיול לצפון נעה סביב 15 ק"מ לליטר.
-
מה חדש בפולקסווגן טי קרוס 2021
אין עדכונים בשנת המודל 2021.
-
סיכום
פולקסווגן טי קרוס מציע מראה "שטח" נכון יותר ממתחרים רבים, כולל אלו של סיאט וסקודה, ובתחום בו הפוזה חשובה כמעט כמו היכולת יש לו קלף מצוין. אשליית הפנאי ממשיכה למושב הנהג ומלווה בשימושיות, יכולת ורמת אבזור טובה, בייחוד בצד הבטיחות. הבעיה העיקרית שלו היא התמחור הגבוה.