פולקסווגן טי קרוס 2020 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בתחילת 2020 החל שיווקו בישראל של פולקסווגן טי קרוס, רכב פנאי קטן המבוסס על פלטפורמת הפולו.
הטי קרוס מציע בסיס גלגלים דומה לפולו (255 ס"מ) אך הוא ארוך ממנה בכחמישה ס"מ (411). נתונים אלו הופכים אותו למעט קטן מאחיו לקונצרן, סיאט ארונה.
פולקסווגן טי קרוס מוצע בישראל עם מנוע שלושה צילינדרים טורבו-בנזין בנפח 1.0 ליטר, שמספק 115 כ"ס ומשודך לתיבת שבעה הילוכים רובוטית כפולת מצמד והנעה קדמית.
-
עיצוב ונוכחות
בניגוד למתחרים רבים, הטי קרוס לא מנסה להיראות ספורטיבי אלא דווקא קשוח ומגודל. הוא נראה גדול בהרבה מפולו ויותר "שטח" מארונה.
-
תא נוסעים ומטען
לתא הנוסעים מראה מכובד וחסון בשילוב ניסיון לשלב משהו צעיר יותר. מערכת המולטימדיה נראית מודרנית ותורמת למראה, וכך גם המחוונים המוקרנים הצבעוניים.
הנדסת האנוש טובה, אך הפלסטיקה נוקשה ופשוטה מדי ואין ידיות אחיזה בתקרה.
אשליית הגודל ממשיכה למושב הנהג, עם תנוחת ישיבה גבוהה וראות טובה. מאחור המרחב טוב לראש ולרגלים כאשר המושב מוסט לאחור. במצב זה תא המטען לא נראה גדול, אך ניתן להגדילו מ-385 ל-455 ליטר עם הזזת המושב האחורי (עד 14 ס"מ קדימה-אחורה) והנמכת הרצפה.
-
מנוע וביצועים
חטיבת הכוח מוכרת משלל דגמים בקבוצת פולקסווגן.
המנוע מתעורר ברעד גדול מהרצוי, גם בהתנעה תוך-כדי-נסיעה שמבצעת מערכת העצור-סע. המנוע מספק ביצועים טובים וגם הצליל ספורטיבי. כרגיל בתיבה הדו-מצמדית, התחושה זריזה, אך היא לא תמיד חלקה מספיק בתפעול ולעיתים ממהרת לעלות להילוך גבוה - עניין שמגביר את רעידות המנוע.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה נאותה מחוץ לעיר, אבל לא פעם שברי אספלט וחיבורי כביש מורגשים מדי. גם בעיר שיבושים בינוניים מורגשים בנסיעה איטית - ומלווים ברעשי מתלים. גם רעשי הכביש והרוח חזקים מהרצוי.
בכביש מפותל ההתנהגות צפויה ונוסכת ביטחון, כצפוי מפולקסווגן.
-
תמורה למחיר
פולקסווגן מכירה היטב את תחום הפנאי ונראה פולקסווגן טי קרוס נתפר לקטגוריה.
אולם תג המחיר הוא אחד מהגבוהים ביותר בסגמנט, ובפער, כך שהתמורה לא גבוהה.
-
גרסאות ורמות גימור
פולקסווגן טי קרוס משווק בישראל בגרסה אחת המוצעת בשתי רמות גימור.
המנוע היחיד המוצע בישראל הוא מנוע ה-1.0 ל' המוכר (טורבו, 3 ציל') המפיק 115 כ"ס ומשודך לתיבה רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים. ההנעה קדמית.
רמת הגימור הבסיסית ('לייף') כוללת מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 8 אינץ' (חיבור לאפל ולאנדרואיד), מצלמת נסיעה לאחור, קיפול חשמלי למראות, חישוקי 16 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי ועוד.
רמת הגימור 'לייף פלוס' מוסיפה כניסה והנעה ללא מפתח, מושבים משופרים, חלונות כהים מאחור, חישוקי 17 אינץ' ועוד.
-
בטיחות
פולקסווגן טי קרוס נבדק ע"י יורו NCAP בשנת 2019 וקיבל דירוג של חמישה כוכבי בטיחות עם ציון גבוה במיוחד בהגנה על מבוגרים (97%) וציון גבוה בהגנה על ילדים (86%).
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל מערכת תיקון סטייה מנתיב, מערכת בלימה אוטונומית (כולל זיהוי הולכי רגל), בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.
ברמת גימור 'לייף' יש גם מערכת לניטור רכב בשטח מת ובלימה אוטונומית בנסיעה לאחור.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק במסלול מבחן מאומץ עמדה על 10.7 ק"מ לליטר. ביום טיול לצפון נעה סביב 15 ק"מ לליטר.
-
מה חדש בפולקסווגן טי קרוס 2020
תחילת שיווק הדגם בישראל.
-
סיכום
פולקסווגן טי קרוס מציע עיצוב "שטח", ובתחום בו הפוזה חשובה כמעט כמו היכולת - יש לו קלף מצוין. המראה הקשוח מלווה בשימושיות, יכולת ורמת אבזור טובה, בייחוד בצד הבטיחותי. הבעיה העיקרית שלו היא התמחור הגבוה מדי