פולקסווגן טיגואן אולספייס 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בסוף 2021 החלה פולקסווגן בשיווק מקומי של גרסת אולספייס מוארכת לטיגואן המוכר. גרסה זו הוצגה באירופה ובארצות הברית כבר בשנת 2017, ועברה מתיחת פנים עם יתר גרסאות הטיגואן ב-2020.
בסיס הגלגלים של טיגואן אולספייס הוא 279 ס"מ – גדול ב-11 ס"מ מזה טיגואן הרגיל, וזהה לזה של סקודה קודיאק, החולק עימו רבים מהמכלולים; האורך הוא 473 ס"מ, 22 ס"מ יותר מאשר בגרסה הקצרה. נפח חלל המטען, כאשר השורה השלישית מקופלת, הוא 700 ליטר, 85 ליטרים יותר מאשר בגרסה הקצרה.
בשלב הראשון הוצע אולספייס בישראל בגרסה החזקה יותר – טורבו-בנזין 2.0 ליטר, 190 כ"ס ו-32.6 קג"מ, תיבה דו-מצמדית 7 הילוכים והנעה כפולה. גרסה מוצעת רק ברמת הגימור 'אלגנס פרמיום'.
במפרט הבטיחות, בין השאר, בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית. במפרט האבזור: שליטה אלקטרונית בבולמי הזעזועים, תאורת לד, חישוקי "19, וו גרירה מקורי, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבים הקדמיים, מולטימדיה עם צג "8 שכולל ממשקים סלולריים וטעינה אלחוטית, מחוונים מוקרנים, תצוגה עילית, מצלמה היקפית, בקרת אקלים תלת-אזורית וריפוד עור.
-
עיצוב ונוכחות
האולספייס כבר אינו צעיר, אך הוא נראה נאה ועיצובו נכון לרכב פנאי, משדר חוסן ומפגין בגרסה זו גם את ממדיו.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מוכרת מהדור הקודם של דגמי הקבוצה, בה הטכנולוגיה אינה באה על חשבון השימושיות והנדסת האנוש.
איכות התמונה של המצלמות אינה ברורה תמיד, ההתרעות ההיקפיות היסטריות, והתצוגה העילית פשוטה מדי.האווירה מעט קודרת. גג הזכוכית (בתוספת תשלום) הענק מרשים, הכיסוי הדקיק פחות.
 
המושבים הקדמיים נעימים ותנוחת הנהיגה הגבוהה מעניקה שדה ראייה טוב. המרחב בשורה השנייה מצוין, הכניסה לשורה השלישית נוחה, בייחוד לילדים. המושב שם גבולי מאוד למבוגרים.
תא המטען קטן כאשר כל המושבים בשימוש (230 ל'), אך יש לו נפח גדול מאוד כאשר השורה השלישית מקופלת (770 ל').
 
-
מנוע וביצועים
לגרסה הבכירה של האולספייס מנוע טורבו-בנזין 2.0 ליטר המייצר 190 כ"ס. התיבה היא הדו-מצמדית של קבוצת פולקסווגן, וההנעה כפולה. זו חטיבת כוח אפקטיבית מאוד המעניקה ביצועים מצוינים ושיוט נינוח.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בעיר טובה למדי, אך במצב הבולמים הרך הם לא משככים מספיק ביעילות את פני הכביש. בכבישים הבין-עירוניים הנוחות משתפרת. רעשי הכביש מוחרשים היטב, רעשי הרוח פחות.
האולספייס בעל יכולת דינמית גבוהה בפיתולים, והתנהגות סולידית. ההיגוי מדויק למדי, אך משקל ההגה קל מדי במצבי נהיגה רגילה, טוב יותר במצב 'ספורט'. לבלמים פעולה צפויה והדרגתית.
 
-
תמורה למחיר
מחירו של האולספייס אינו נמוך, אבל הוא זול מהגרסה המקבילה של סקודה קודיאק ברמת גימור נמוכה יותר – ומציע תמורה בהחלט טובה.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק סבירה ביחס למימדים ולמשקל: ממוצע המבחן עמד על 9.1 ק"מ לליטר ובשיוט נע סביב 12 ק"מ לליטר.
-
מה חדש בפולקסווגן טיגואן אולספייס 2022
בדצמבר 2021, כחודשיים לאחר תחילת שיווק האולספייס בישראל, הודיעה היבואנית על תחילת שיווקה של מהדורת מוזלת; לגרסה זו מנוע טורבו-בנזין 1.5 ליטר המייצר 150 כ"ס ו-25.5 קג"מ, תיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים וההנעה קדמית.
-
סיכום
הצעה שימושית ואיכותית לשבעה נוסעים.