פולקסווגן טיגואן אולספייס 2023 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
לקראת 2022 החלה פולקסווגן בשיווק מקומי של גרסת אולספייס מוארכת לטיגואן המוכר. גרסה זו הוצגה באירופה ובארצות הברית כבר בשנת 2017, ועברה מתיחת פנים עם יתר גרסאות הטיגואן ב-2020.
בסיס הגלגלים של טיגואן אולספייס הוא 279 ס"מ – גדול ב-11 ס"מ מזה טיגואן הרגיל, וזהה לזה של סקודה קודיאק, החולק עימו רבים מהמכלולים; האורך הוא 473 ס"מ, 22 ס"מ יותר מאשר בגרסה הקצרה. נפח חלל המטען, כאשר השורה השלישית מקופלת, הוא 700 ליטר, 85 ליטרים יותר מאשר בגרסה הקצרה.
בשלב הראשון הוצע אולספייס בישראל בגרסה החזקה יותר – טורבו-בנזין 2.0 ליטר, 190 כ"ס ו-32.6 קג"מ, תיבה דו-מצמדית 7 הילוכים והנעה כפולה.
בהמשך הצטרפה מהדורת מוזלת, עם מנוע טורבו-בנזין 1.5 ליטר המייצר 150 כ"ס ו-25.5 קג"מ, תיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים והנעה קדמית.
-
עיצוב ונוכחות
האולספייס כבר אינו צעיר, אך הוא נראה נאה ועיצובו נכון לרכב פנאי, משדר חוסן ומפגין בגרסה זו גם את ממדיו.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מוכרת מהדור הקודם של דגמי הקבוצה, בה הטכנולוגיה אינה באה על חשבון השימושיות והנדסת האנוש.
איכות התמונה של המצלמות אינה ברורה תמיד, ההתרעות ההיקפיות היסטריות, והתצוגה העילית פשוטה מדי. גם האווירה מעט קודרת. גג הזכוכית (בתוספת תשלום) הענק מרשים, הכיסוי הדקיק פחות.
המושבים הקדמיים נעימים ותנוחת הנהיגה הגבוהה מעניקה שדה ראייה טוב. המרחב בשורה השנייה מצוין, והכניסה לשורה השלישית נוחה, בייחוד לילדים. המושב שם גבולי מאוד למבוגרים.
תא המטען קטן כאשר כל המושבים בשימוש (230 ל'), אך יש לו נפח גדול מאוד כאשר השורה השלישית מקופלת (770 ל')
-
מנוע וביצועים
לטיגואן הבכיר מנוע טורבו-בנזין 2.0 ליטר וזה מייצר 190 כ"ס. התיבה היא הדו-מצמדית של קבוצת פולקסווגן, וההנעה כפולה. זו חטיבת כוח אפקטיבית מאוד המעניקה ביצועים מצוינים ושיוט נינוח.
לגרסת ה-1.5 ל' (150 כ"ס) ביצועים בינוניים, אך הם מספקים לכל צורך הגיוני בשימוש יום-יומי שוטף.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בעיר טובה למדי, אך במצב הבולמים הרך הם לא משככים מספיק ביעילות את פני הכביש. בכבישים הבין-עירוניים הנוחות משתפרת. רעשי הכביש מוחרשים היטב, רעשי הרוח פחות.
האולספייס בעל יכולת דינמית גבוהה בפיתולים, והתנהגות סולידית. ההיגוי מדויק למדי, אך משקל ההגה קל מדי במצבי נהיגה רגילה, טוב יותר במצב 'ספורט'. לבלמים פעולה צפויה והדרגתית.
-
תמורה למחיר
מחירו של האולספייס אינו נמוך, אבל הוא זול מהגרסה המקבילה של סקודה קודיאק ברמת גימור נמוכה יותר – ומציע תמורה בהחלט טובה.
-
גרסאות ורמות גימור
גרסת ה-1.5 ל' טורבו מוצעת בשתי רמות גימור. 'אלגנס', הכוללת תאורת לד, חישוקי "18, תפעול חשמלי לדלת תא המטען, מפתח חכם, תצוגה עילית, מולטימדיה עם צג "8 וממשק קארפלי, מחוונים מוקרנים, מצלמות היקפיות, טעינה אלחוטית ובקרת אקלים תלת-אזורית. ברמת הגימור 'אלגנס פרמיום' (סטנדרט בגרסת ה-2.0 ליטר) מתווספים שליטה אלקטרונית בבולמי הזעזועים, חישוקי "19, ריפוד עור ותפעול חשמלי למושבים הקדמיים עם אוורור.
-
בטיחות
במפרט הבטיחות בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים ובקרת שיוט אדפטיבית.
פולקסווגן טיגואן נבדק במבחן הריסוק של יורו NCAP בשנת 2016 וזכה ל-5 כוכבים, אך פרוטוקול המבחן הוחמר מאז, כך שהציון אינו תקף.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק סבירה ביחס למימדים ולמשקל: ממוצע המבחן עמד על 9.1 ק"מ לליטר ובשיוט נע סביב 12 ק"מ לליטר.
-
מה חדש בפולקסווגן טיגואן אולספייס 2023
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2023.
-
סיכום
רכב פנאי שימושי ואיכותי לשבעה נוסעים.