פולקסווגן טיגואן אולספייס 2024 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
לקראת 2022 החלה פולקסווגן בשיווק מקומי של גרסת אולספייס מוארכת לטיגואן המוכר. גרסה זו הוצגה באירופה ובארצות הברית כבר בשנת 2017, ועברה מתיחת פנים עם יתר גרסאות הטיגואן ב-2020.
בסיס הגלגלים של טיגואן אולספייס הוא 279 ס"מ – גדול ב-11 ס"מ מזה טיגואן הרגיל, זהה לזה של סקודה קודיאק, החולק עימו רבים מהמכלולים; האורך הוא 473 ס"מ, 22 ס"מ יותר מאשר בגרסה הקצרה, 3 ס"מ יותר מאשר בדגם של סקודה. נפח חלל המטען, כאשר השורה השלישית מקופלת, הוא 700 ליטר, 85 ליטרים יותר מאשר בגרסה הקצרה.
ב-2024 הופסק שיווקה של הגרסה החזקה יותר – טורבו-בנזין 2.0 ליטר, 190 כ"ס והנעה כפולה - והגרסה היחידה המשווקת מציעה מנוע טורבו-בנזין 1.5 ליטר המייצר 150 כ"ס ו-25.5 קג"מ, תיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים והנעה קדמית.
-
עיצוב ונוכחות
פולקסווגן טיגואן אולספייס כבר אינו צעיר, אך הוא נראה נאה ועיצובו נכון לרכב פנאי, משדר חוסן ומפגין בגרסה זו גם את ממדיו. המראה קצת פחות אלגנטי מזה של קודיאק, אך נאה מטיגואן רגיל.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מוכרת מהדור הקודם של דגמי הקבוצה, וגורמת לנהג להרגיש בבית; הטכנולוגיה אינה באה על חשבון השימושיות והנדסת האנוש הטובה. גג הזכוכית (בתוספת תשלום) ממש ענק והלהיב את הנוסעים, הכיסוי הדקיק פחות.
איכות התמונה של המצלמות אינה ברורה תמיד, ההתרעות ההיקפיות היסטריות, והתצוגה העילית פשוטה מדי.
המושבים הקדמיים נעימים לישיבה ולשהות ממושכת; תנוחת הנהיגה הגבוהה מעניקה שדה ראייה טוב. המרחב בשורה השנייה מצוין, ובגלל שהמושב גבוה לא קשה להתחשב ביושבי השורה השלישית. הכניסה לשורה השלישית נוחה, בייחוד לילדים. המושב שם גבולי מאוד למבוגרים.
תא המטען קטן כאשר כל המושבים בשימוש (230 ל'), יש לו נפח גדול מאוד כאשר השורה השלישית מקופלת (770 ל').
-
מנוע וביצועים
לגרסת ה-1.5 ל' (150 כ"ס) ביצועים בינוניים, אך הם מספקים לכל צורך הגיוני בשימוש יום-יומי שוטף.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בעיר טובה למדי, אך במצב הבולמים הרך הם עלולים להיות "עסוקים" על פני שיבושים קטנים. בכבישים הבין-עירוניים הנוחות משתפרת, אך המצב הרך לא מספיק מרוסן. רעשי הכביש מוחרשים היטב, רעשי הרוח פחות.
האולספייס מתנהל בכביש המפותל כפי שהוא נראה: סולידי, מפגין יכולת דינמית גבוהה, מוסיף אחיזה טובה. ההיגוי מדויק למדי והתגובות להפניה מדודות. משקל ההגה קל מדי במצבי נהיגה רגילה, טוב יותר במצב 'ספורט'. לבלמים פעולה צפויה והדרגתית.
-
תמורה למחיר
המחיר אינו נמוך כמובן, וגילו של התכנון הבסיסי מורגש, אבל בהינתן מה שטיגואן אולספייס מעניק והאופן בו הוא מבצע, וביחס למתחרים מקבילים בשוק - הוא מציע תמורה בהחלט טובה.
-
גרסאות ורמות גימור
גרסת ה-1.5 ל' טורבו מוצעת בשתי רמות גימור. 'אלגנס', הכוללת תאורת לד, חישוקי "18, תפעול חשמלי לדלת תא המטען, מפתח חכם, תצוגה עילית, מולטימדיה עם צג "8 וממשק קארפלי, מחוונים מוקרנים, מצלמות היקפיות, טעינה אלחוטית ובקרת אקלים תלת-אזורית. ברמת הגימור 'אלגנס פרמיום' מתווספים שליטה אלקטרונית בבולמי הזעזועים, חישוקי "19, ריפוד עור ותפעול חשמלי למושבים הקדמיים עם אוורור.
-
בטיחות
במפרט הבטיחות בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים ובקרת שיוט אדפטיבית.
פולקסווגן טיגואן נבדק במבחן הריסוק של יורו NCAP בשנת 2016 וזכה ל-5 כוכבים, אך פרוטוקול המבחן הוחמר מאז, כך שהציון אינו תקף.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק סבירה ביחס למימדים ולמשקל: ממוצע המבחן עמד על 9.1 ק"מ לליטר ובשיוט נע סביב 12 ק"מ לליטר.
-
מה חדש בפולקסווגן טיגואן אולספייס 2024
בתחילת שנת 2024 הופסק השיווק של גרסת ה-2.0 ל' טורבו. אין שינוי במפרט של גרסת ה-1.5 ל' טורבו המשווקת בשתי רמות גימור.
-
סיכום
למרות שמחליף כבר הוצג בחו"ל, הטיגואן אולספייס הוותיק עדיין רלוונטי ומציע חבילה איכותית, מאוזנת ושימושית.