פולקסווגן טרנספורטר 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
פולקסווגן טרנספורטר היא מסחרית אייקונית בזכות עצמה - כיום, הדגם הוותיק בייצור, המיניבוס של ילדי הפרחים - וגם ייחוס משפחתי: דגם אחד שיצא מהחיפושית, ממש כשם שפורשה 911 יצאה ממנה. זהו דגם מאוד מוכשר: משלוח, הסעות, טנדר (תא יחיד/כפול, גם רכב שלדה) וגם מיניוואן מפואר במיוחד (מולטיוואן).
טרנספורטר מוצע עם שני בסיסי גלגלים, שתי מידות אורך וארבע מידות גובה. החדש כמעט זהה לקודם, והחזית כמו במכוניות הנוסעים של פולקסווגן. מנוע דיזל חדש, 2.0 ליטר ('EA288 Nutz') ו-4 רמות הספק: 84 כ"ס, 102 כ"ס, 150 כ"ס ו-204 כ"ס. התיבה ידנית או רובוטית דו-מצמדית, וההנעה קדמית או כפולה.
ל-T6 "בקרת שיוט דינמית" בשלושה מצבים, בולמי זעזועים נשלטים אלקטרונית, בקרת מרחק ושיוט אדפטיביות, בלימה עצמית לאחר תאונה ועוד.
-
עיצוב ונוכחות
עיצובו החיצוני של טרנספורטר נאה ותכליתי ומאוד מזוהה עם הדגם.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג תכליתית אך עדכנית למראה. מסך המולטימדיה קטן בחלק מהגרסאות ולוח המחוונים אלגנטי אך מעט פשוט למראה. לחיוב נציין שפע של מקומות אחסון יעילים במבנה, מגוון ומיקום. הנדסת האנוש טובה מאוד. איכות החומרים סבירה לסגמנט.
מושב הנהג סביר, בסיסו מוצלח אך המסעד פחות. המרווח לרגל שמאל מצומצם. המושב ליד הנהג מיועד לשני נוסעים ואינו נוח. המושב האחורי (התקנה מקומית) נוח למדי. המרחב בשורה השני, כצפוי, מצוין ממש. קיפול המושבים קשה.
תפעול הדלתות מאחור קל מאוד, ניתן לקבע אותן בזווית של 90 מעלות או לפתוח ל-180 מעלות אך ללא קיבוע. היינו שמחים לידיות אחיזה.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-2.0 ל' שנבחן מייצר 150 כ"ס ו-34.7 קג"מ וצמוד לתיבה רובוטית דו-מצמדית עם 7 הילוכים. השילוב הזה מייצר ביצועים טובים מאוד. זמינות הכוח טובה ומאפשרת ביצועים נאים ללא מאמץ כמו האצות ביניים יעילות, אפילו במעלה הררי.
תיבת ההילוכים פועלת היטב ובאופן חלק ונעים.
צריכת הדלק במבחן מאומץ הייתה טובה מאוד: 10.3 ק"מ לליטר.
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה מאוד. הבולמים סופגים היטב את שיבושי הכביש תוך כדי שמירה על ריסון ראוי, וגם בשיבושים קשים ממש טרנספורטר אינו מתרסק.
המנוע נשמע תחת עומס, רעשי הרוח נשמעים כבר במהירויות שיוט נמוכות וכך גם רעשי הכביש - אך מדובר ברמה סבירה ומקובלת לסגמנט.
היכולת הדינאמית גבוהה מאוד וטרסנפורטר יכול לשמור על קצב גבוהה בביטחון גם בכביש המפותל.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה מאוד. הבולמים סופגים היטב את שיבושי הכביש תוך כדי שמירה על ריסון ראוי, וגם בשיבושים קשים ממש טרנספורטר אינו מתרסק.
המנוע נשמע תחת עומס, רעשי הרוח נשמעים כבר במהירויות שיוט נמוכות וכך גם רעשי הכביש - אך מדובר ברמה סבירה ומקובלת לסגמנט.
היכולת הדינאמית גבוהה מאוד וטרסנפורטר יכול לשמור על קצב גבוהה בביטחון גם בכביש המפותל.
-
תמורה למחיר
מחירו של טרנספורטר אינו נמוך, גם אבזורו ביחס למחיר אינו שופע. אולם מדובר ברכב מתאים לעבודה שעושה את מטלות הנהיגה בצורה מצוינת.
-
סיכום
אייקון, ובצדק.