וולוו S90 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
אף אחד לא חי לנצח - ואחרי כמעט עשור, גם זמנה של ה-S80 הגיע.
ה-S90 היא מכונית חדשה לחלוטין, הנשענת על הרצפה החדשה של וולוו, המשרתת גם את ה-XC90.
ה-S90 גדולה משמעותית מה-S80 (פרט לגובה, שצומצם).
ארסנל הבטיחות כולל את המיטב שיש לוולוו להציע, כאשר שילוב כלל המערכות יכול לאפשר נהיגה עצמאית של הרכב עד מהירות של 130 קמ"ש.
היצע יחידות ההנעה נלקח מתוך המבחר הנוכחי של וולוו, כשבכל מקרה מדובר על מנועי 2.0 ל' מוגדשים – בנזין בעל מגדש יחיד (254 כ"ס) או מגדש טורבו ומגדש-על (320 כ"ס); זה האחרון מניע גם את הגרסה ההיברידית, המספקת - בעזרת מנוע חשמלי, כמובן - הספק משולב של 407 כ"ס.
כל דגמי ה-S90 מצוידים בתיבה אוט' 8 היל', כאשר שתי הגרסאות היותר-חזקות כוללות הנעה כפולה (הנעה קדמית בגרסת הבסיס).
ה-S90 הגיעה לישראל באוקטובר 2016.
-
עיצוב ונוכחות
ה–S90 נראית גדולה מאוד, וקל להתבלבל ולחשוב שהיא מתחרה בפלח מכוניות הפאר - על אף שזו מכונית סלון, בסגנון סדרה 5 ו-E קלאס.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מאוד מרשים למראה ולמגע, נוח, מרווח (פרט למרווח ראש ליושבים גבוהים במיוחד, במושב האחורי) ושופע אבזור.
הבעיה העיקרית של תא הנוסעים היא נוחות תפעול לקויה - ולא מדובר רק על ממשק התפעול המרכזי - כך שהדבר ידרוש תקופת הסתגלות.
-
מנוע וביצועים
יחידת ההנעה מוצלחת - חזקה וחסכונית (12.1 ק"מ לליטר בממוצע המבחן), אם כי פחות מעודנת מהצפוי.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה, אבל פני הדרך אינם מבודדים ברמה המצופה מרכב בסגמנט הזה, וגם ברמה המצופה ביחס למוניטין היצרן - בעיקר ברמת ספיגת השיבושים. מצד שני, היכולת הדינאמית טובה בהרבה מבעבר - פרט להגה, הסובל מתחושת מרכוז חריגה.
-
תמורה למחיר
ה-S90 מציעה יחס תמורה-לשקל גבוה - יחסית לאופוזיציה הגרמנית עם מפרט מקביל (אבל לא ביחס לקאדילק ואינפיניטי).
האחריות קצרה מהמקובל - שנתיים בלבד.
-
סיכום
ייחודית בדרכה שלה.