מאזדה 6 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
מאזדה 6 היא מכונית וותיקה (הוצגה ב-2012), ומחליפה כבר הייתה אמורה להופיע מזמן. כנראה שהריצה של העולם לכיוון הפנאי, כמו גם וירוס קורנה, גרמו למאזדה לדחות תוכניות – שכוללת מחליפה המבוססת על פלטפורמת הנעה אחורית.
עד שתוצג מחליפה ממשיכה מאזדה בשיווק ה-6 שזכתה לאורך השנים למספר רב של מתיחות פנים ועדכונים שמטרתם להשאיר אותה תחרותית.
המשפחתית הגדולה של מאזדה מוצעת בישראל עם שני מנועים לבחירה: אלה מנועי בנזין אטמוספריים,
4 צילינדרים בנפח 2.0 ל' עם 165 כ"ס או 2.5 ל' שמפיק 195 כ"ס אשר מציע ניתוק צילינדרים לצמצום צריכת הדלק (בטווח שבין 40 ל-80 קמ"ש – נמוך מהמקובל שעומד על 100 קמ"ש). בשני המקרים
התיבה היא אוטומטית עם שישה הילוכים.
-
עיצוב ונוכחות
על אף גילה המתקדם, מאזדה 6 נראית מצוין, מפגינה נוכחות ומשדרת אופי דינמי.
-
תא נוסעים ומטען
תא נוסעים איכותי ונאה. מציע שפע של אבזור והנדסת אנוש טובה ונוחה (כמו בורר המולטימדיה
שבין המושבים), אבל לא מושלמת (כפתורי התפעול של מערכות הבטיחות). תנוחת הנהיגה נמוכה –
בהתאם לאופי הדינמי של מאזדה. המרווח מלפנים טוב, ומאחור מעולה לברכיים ובינוני לראש. תא
המטען יעיל ובעל נפח דומה למתחרות.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-2.5 ל' מציע ביצועים נאים למדי עם זמינות כוח נאותה בסל"ד נמוך – אך הפער ביחס למנועי טורבו מודרניים מורגש. כדי להפיק ממנו את המיטב יש להעלות אותו לסל"ד גבוה, דבר אותו המנוע עושה בשמחה ועם צליל חביב.
תיבת ההילוכים לרוב חלקה אך אינה זריזה במיוחד.
-
נוחות והתנהגות
איכות הנסיעה של מאזדה 6 טובה מאוד. עם חישוקי "19 הנוחות בתוואי עירוני מעט נפגמת, אך היא
עדיין טובה. במהירות בינעירונית הנוחות מצוינת ובידוד הרעשים מוצלח. עם חישוקי "17 המצב טוב
יותר בכל מהירות וגם שקט יותר. התנהגות הכביש מעולה.
-
תמורה למחיר
הסגמנט כולו חווה עדנה מסוימת בגלל טסלה מודל 3, אבל ההתלהבות של שנה שעברה הצטמצמה
והסגמנט נחלש מעט. מעניין שדווקא מאזדה 6, המכונית הוותיקה ביותר בסגמנט שזו גם כנראה
שנתה האחרונה, יותר מהכפילה את המכירות. וזה בגלל מחיר תחרותי, יכולות גבוהות, אבזור שופע,
שמסתכמים לתמורה גבוהה.
-
בטיחות
מאזדה 6 2024 נבדקה בשנת 2018 ע"י יורו NCAP – מבחן פחות מחמיר מהנהוג כיום – וקיבלה דירוג של 5 כוכבים עם ציונים של 95% בהגנה על מבוגרים, 91% בהגנה על ילדים, 66% בהגנה על הולכי רגל.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל: מערכת בלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, עמעום אורות אוטומטי, מערכת התרעה לעייפות נהג ועוד. מרמת גימור 'בלאק אדישן' יש גם מערכת לניטור שטחים מתים והתרעה על תנועה צולבת.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק טובה למדי – 11.2 ק"מ לליטר בממוצע במבחן דרכים מאומץ של 'אוטו' לגרסת 2.5 ל'.
-
סיכום
משלבת יעילות של משפחתית גדולה עם הנאה מנהיגה.