פולקסווגן קאדי 2024 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
הדור החמישי של פולקסווגן קאדי נחשף בפברואר 2020 על בסיס פלטפורמה חדשה לגמרי (MQB).
לקאדי החדש הופעה מודרנית יותר המיישרת קו עם דגמי פולקסווגן העכשוויים (גולף דור 8, למשל). גם סביבת הנהג עכשווית בעיצובה.
קאדי יוצע בשני אורכים: הגרסה הרגילה עם אורך מרכב של 450 ס"מ ובסיס גלגלים של 275 ס"מ או בגרסת 'מקסי' מוארכת עם מרכב באורך 485 ס"מ ובסיס גלגלים של 297 ס"מ.
כבעבר יוצע קאדי בעולם במגוון רמות גימור החל מ'ואן' מסחרי נטול חלונות, דרך גרסאות קומבי (נוסעים ומטען) ועד לרמות גימור מהודרות המתאימות למשפחות.
היצע המנועים בעולם מתבסס על טורבו-בנזין בנפח 1.5 ל' המספק 116 כ"ס או מנוע טורבו-דיזל בנפח 2.0 ל' בהספקים של 75-122 כ"ס. התיבות ידניות או רובוטית דו-מצמדית, בהתאם לגרסה. לישראל מגיעה רק גרסת הדיזל הבכירה (122 כ"ס, רוב' דו-מצמדי).
השיווק בישראל החל בחודש נובמבר 2021.
-
עיצוב ונוכחות
קאדי מזכיר בעיצובו את הדור היוצא, אך התוצאה כאן יותר מעודנת ותואמת את רוח התקופה.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מעוצבת באופן דומה לגולף, וזה מעניק לקאדי תחושה מודרנית ופחות מסחרית. אהבנו את לוח המחוונים הדיגיטלי ומסך המולטימדיה האיכותי ואת שפע תאי האחסון.
החומרים נוקשים ברובם כמקובל בכלים מסוג זה ולחובתו גם הנדסת אנוש שאינה מבריקה: המיזוג מתופעל כולו דרך המסך וגם תפעול תאורת הדרך אינו נוח.
תנוחת הנהיגה גבוהה, שדה הראייה טוב. מושב הנהג בינוני למדי.
המרחב בשורה השניה מעולה, יש פתחי מיזוג וניתן לכוונן את זווית מסעד הגב.
בגרסת 5 המושבים חלל הההטענה פשוט ענק. הדלת הגדולה מקשה על פתיחתה במקומות צפופים.
-
מנוע וביצועים
המנוע מספק ביצועים טובים ברוב המתארים. היציאה מהמקום זריזה ויש די והותר כוח לשיוט במהירויות גבוהות.
בעומס גבוה, עקיפות למשל, הוא פחות זריז מהרצוי.
תיבת ההילוכים פועלת באופן חלק ונעים.
-
נוחות והתנהגות
קאדי זוכה לכיול מתלים נוקשה כדי שיוכל להתמודד עם תוספת נוסעים ומטען, אך זה מוביל לנוחות נסיעה בינונית בעיר. מחוץ לעיר הנוחות משתפרת אך קאדי עדיין אינו רכב נוח במיוחד, גם ביחס לסגמנט.
בידוד הרעשים גם הוא אינו מוסיף לנינוחות: המנוע נשמע יותר מדי, כך גם רעשים מכיוון המתלים, הכביש ורעשי הרוח שהופכים נוכחים במהירות גבוהה.
לזכותו התנהגות כביש טובה, יכולת דינאמית גבוהה וריסון טוב. גם לבלמים פעולה טובה.
-
תמורה למחיר
קאדי הוא אחד מכלי הרכב היקרים בסגמנט ומחירו אינו תחרותי, גם ביחס לכלים אחרים עם שבעה מושבים.
-
גרסאות ורמות גימור
כיום קאדי משווק בישראל בגרסה אחת: ארוכה (מקסי) עם מנוע דיזל בנפח 2.0 ל', תיבה רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים וברמת גימור אחת.
ניתן לבחור בין סידור של חמישה או שבעה מושבים.
-
בטיחות
פולקסווגן קאדי נבדק ע"י יורו NCAP ונמצא ראוי לדירוג של חמישה כוכבים עם ציונים טובים בהגנה על מבוגרים (84%), ילדים (82%) ושימוש במערכות בטיחות (79%).
מפרט הבטיחות המקומי כולל מערכת בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית כסטנדרט.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק מצוינת, ביחס למימדי הרכב ובכלל: 15 ק"מ לליטר במבחן דרכים מאומץ ויותר מ-17 ק"מ לליטר בשיוט בין-עירוני.
-
מה חדש בפולקסווגן קאדי 2024
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2024.
-
סיכום
רכב מסחרי מוצלח במחיר גבוה מדי.