דאצ'יה דאסטר 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
בפברואר 2025 הושק בישראל הדור השלישי של דאסטר, דגם הפנאי של דאצ'יה.
בבסיס הדור החדש הרצפה הקטנה והעדכנית CMF-B של רנו-ניסאן, אשר מאפשרת להטמיע מערכות בטיחות עדכניות ויחידות הנעה מחושמלות.
דאסטר החדש מעוצב באופן מתקדם, המאופיין ביציבה גבוהה ובעיקר במבנה ניצב מאחור – עם הרבה אלמנטים בולטים בשחור ליצירת מראה של רכב שטח קשוח.
סביבת הנהג עדכנית ובמרכזה צג גדול הפונה לעבר הנהג ומולו מחוונים מוקרנים. בתוך הרכב שפע פטנטים לשימוש יום-יומי.
הדגם החדש נראה גדול מקודמו, אך הממדים קרובים, לא זהים; באופן לא מקובל, בסיס הגלגלים קצר במקצת (265.7 ס"מ) וכך גם ממד הרוחב (181 ס"מ), בעוד שהאורך (434 ס"מ) והגובה (166 ס"מ) צמחו בכ-2 ס"מ.
מאחר ודאסטר מבטיח יכולת שטח גבוהה ביחס לרכבי פנאי, מרווח הגחון נדיב בהתאם: 20.9 ס"מ בהנעה קדמית, 21.7 ס"מ בהנעה כפולה.
נפח תא המטען לפי הגרסה נע בין 430 ל-474 ליטרים.
בהיצע יחידות הכוח של הדגם החדש נפקד מקומו של מנוע הדיזל, ששירת את הדורות הקודמים, והדאסטר מוצע בישראל עם שתי יחידות הנעה עדכניות המוכרות משלל דגמי רנו וניסאן:
לראשונה מנוע טורבו-בנזין 1.2 ליטר ומוטמע בו מערך היברידי-מתון של 48 וולט. ההספק הוא 130 כ"ס, המומנט 23.5 קג"מ והתיבה ידנית עם 6 הילוכים. משקל הרכב 1379 ק"ג בהנעה קדמית, 1465 ק"ג בכפולה.
לגרסת ההנעה הקדמית מתלה אחורי במבנה קורת מתח ואילו בכפולה מתלה רב-חיבורי מתקדם יותר, ובנוסף גם מצבי נהיגה לשטח.
הגרסה השנייה היברידית – מנוע בנזין אטמוספרי 1.6 ליטר ומנוע חשמלי להספק משולב של 140 כ"ס. התיבה אוטומטית וההנעה קדמית. לסוללה 1.2 קוט"ש והמשקל 1455 ק"ג. בעיר, כך על פי היצרן, ניתן לבצע עד 80% מהנסיעה בכוח החשמל בלבד.
-
עיצוב ונוכחות
-
תא נוסעים ומטען
-
מנוע וביצועים
-
נוחות והתנהגות
-
תמורה למחיר
-
גרסאות ורמות גימור
דאצ'יה דאסטר מוצע בכמה חבילות – אחת לכל גרסת מנוע/הנעה.
הבסיסית היא 'אקספרשן' הצמודה לטורבו-בנזין 1.2 ליטר בהנעה קדמית, וזו כוללת תאורת לד מלאה, חישוקי "17, מצלמת רוורס, צג "10 וממשקי אפל ואנדרואיד אלחוטיים.
רמת האבזור 'ג'ורני' צמודה לגרסת הטורבו-בנזין כפולת ההנעה ואילו 'אקסטרים' לגרסה ההיברידית. ב'ג'ורני' חישוקי "18, ובשתיהן בנוסף: מצלמה היקפית 360 מעלות, מפתח חכם, בקרת אקלים, מערכת שמע משודרגת, משטח טעינה אלחוטי ובלם חנייה חשמלי.
-
בטיחות
דאצ'יה דאסטר החדש נבחן על-ידי יורו NCAP ב-2024, הציון הכללי 3 כוכבים והציונים בקטגוריות הם: מבוגרים, 70%; ילדים, 84%; הולכי רגל, 76%; מערכות בטיחות, 62%.
במפרט הבטיחות בכל הגרסאות בלימה אוטונומית גם בתנועה חוצה, תיקון סטייה מנתיב, התרעת עייפות נהג, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.
ברמות גימור 'ג'ורני' ו'אקסטרים' מתווספים ניטור שטח מת ועמעום אור גבוה אוטומטי.
-
מה חדש בדאצ'יה דאסטר 2025
תחילת שיווק דגם חדש בישראל בפברואר 2025.
-
סיכום