פורד קוגה 2013 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
פורד קוגה הוצג בתערוכת ז'נבה 2012 ונחת בארץ בתחילת 2013.
בעוד שבשנתיים הראשונות שווק הדגם בישראל עם מנוע 1.6 ל' טורבו עם 180 כ"ס, מתחילת 2015 מוצע הקוגה עם מנוע 1.5 ל' טורבו חדש, בעל הספק גבוה במעט (182 כ"ס).
בכל מקרה, התיבה היא אוטומטית-פלנטארית עם 6 היל' והנעה כפולה.
בנובמבר 2015 התרחב היצע רמות הגימור של הקוגה, עם התווספות גרסאות הנעה קדמית מוזלות. ביוני 2017 החל שיווק הקוגה המעודכן, עם אותה יחידת הנעה - אך עם מבחר גדול יותר של רמות גימור ומחירים זולים מבעבר.
-
עיצוב ונוכחות
הקוגה מציג קו דופן נאה ואחוריים בעלי מראה זורם, היוצרים ביחד רושם הרמוני ואפילו יוקרתי משהו.
-
תא נוסעים ומטען
התחושה העשירה והכמעט יוקרתית ממשיכה גם לתא הנוסעים; בדגם שלאחר מתיחת הפנים (2017), תא הנוסעים שומר על האיכות - אך מרגיש קודר ביחס לתחרות. המרווח ליושבים מאחור מספק. תא המטען בעל נפח ממוצע לקטגוריה.
-
מנוע וביצועים
יחידת ה-1.6 ל' טורבו (180 כ"ס), יחד עם תיבת 6 היל', מציעה ביצועים טובים למדי - ומהבולטים בקבוצה; הדבר נכון גם כשמדובר במנוע ה-1.5 ל' טורבו (182 כ"ס).
 
צריכת הדלק לא מרשימה, עם 7-9 ק"מ לליטר בממוצע במבחנים (המאומצים) שערכנו לשתי גרסאות המנועים.
-
נוחות והתנהגות
הקוגה מצליח להשיג שילוב של ניהוג טוב ונוחות נסיעה מצוינת, אשר עולה על זו של רוב המתחרים - בייחוד בעיר, לצד יכולת דינאמית טובה מאוד.
 
גם רמת רעשי הכביש אינה גבוהה. יכולת השטח מוגבלת בעיקר לשבילים.
-
תמורה למחיר
הקוגה המחודש נותר, למרות גילו, מהכלים הטובים בקטגוריה - והתמחור האגרסיבי שם אותו במקום טוב מתמיד. חשוב להזכיר שצריכת הדלק גבוהה ביחס למקובל היום.
-
סיכום
הקוגה בשיאו - וראוי להצלחה יותר מתמיד.