שברולט מאליבו 2017 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
היא הופיעה מוקדם מהצפוי בגלל ביקורת בשוק האמריקאי על ממדי המושב האחורי של הדור הקודם. לא שבאמת היה חסר מקום כמו שהדור הקודם, השמיני, ביצע צעד חריג בתעשייה כשהציג בסיס גלגלים קצר מהותית (11 ס"מ) מזה של קודמו וגם קצר מזה של טויוטה קאמרי, המתחרה העיקרית בארה"ב.
מכירות הדור התשיעי בישראל החלו בפברואר 2016, זמן קצר אחרי תחילת השיווק בארה"ב. ביולי 2017 הצטרפה רמת גימור חדשה להיצע בישראל, כשהחידוש העיקרי בה הוא הופעה ראשונה של מערכות בטיחות מתקדמות בישראל וגם עוד אבזור נוחות.
הרמה החדשה נקראת 'LT לקשרי' ובתחום הבטיחות כוללת בלימה אוטונומית ב-80-8 קמ“ש, מערכת לניטור "שטח מת", תאורת דרך אדפטיבית (אור גבוה/ נמוך) והתרעה על תנועה חוצה מאחור. ברמת גימור זו אין צורך בהתקנת מובילאיי.
גם מפרט אבזרי הנוחות עשיר יותר וכולל בנוסף ריפודי עור, כיוון חשמלי גם למושב הנוסע, חימום למושבים הקדמיים, מערכת שמע יוקרתית יותר ('BOSE', 9 רמקולים) וחיישני חנייה מקוריים (מלפנים ומאחור).
בשאר הפריטים אין שינוי והדור התשיעי של שברולט מאליבו הוא הדגם הראשון של ג'נרל מוטורס המשתמש ברצפת E2XX החדשה (שלדת הנעה-קדמית למשפחתיות גדולות וקרוסאוברים) המחליפה את רצפת אפסילון. הוא מוצע בישראל עם יחידת כוח חדשה לכשעצמה, וצנועה מזו שהיתה בעבר: טורבו-בנזין 1.5 ל' 160 כ"ס בשידוך לדור חדש לתיבה האוטומטית עם שישה הילוכים. ההנעה קדמית.
מאליבו מוצעת בשתי רמות גימור, LS ו-LT שאת פירוט תכולתן ניתן לראות בדף הדגם של שנת 2016.
-
עיצוב ונוכחות
שברולט מאליבו 2017 היא מכונית גדולה – הארוכה ביותר בסגמנט – שגם נראית כזו. יחד עם קווים עגולים מבעבר וסיומת דמוי קופה-ארבע-דלתות, מתקבל רכב נאה עם אפקט הגעה מרשים.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים נאה כשהפלסטיק איכותי מבעבר, אבל לא ברמה של חלק מהמתחרות. האבזור מרמת LT עשיר (יציאות USB מאחור), אבל גם מציג חוסרים תמוהים כמו בקרת אקלים. תפעול המערכות אינטואיטיבי ומערך המולטימדיה עם מסך ה-"8 אינץ' איכותי.
תא הנוסעים גדול ומציע מרחב רב מלפנים ומאחור. הערה יחידה נוגעת למרווח הראש לגבוהים במושב האחורי. המושבים נוחים ותא המטען גדול ושימושי.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.5 ל' הוצג לראשונה במאליבו ומציע ביצועים מצוינים. תיבת ההילוכים עובדת טוב, אם כי אינה מהירה במיוחד, והתפעול הידני שמבוצע באמצעות כפתור בקצה הבורר, לא נוח לשימוש. צריכת הדלק מצוינת ומעל הממוצע.
-
נוחות והתנהגות
שברולט מאליבו 2017 מציעה תחושה נעימה. היא מצליחה להוציא את העוקץ ממרבית המהמורות, ברוב תנאי הדרך ומציעה בידוד רעשים מוצלח.
היא פחות מרשימה בכביש המפותל. המתלים רכים מידי, ההגה קל מידי והבלמים מחסירים נשיכה במאמץ מתמשך.
 
-
תמורה למחיר
צריכת הדלק מצוינת ומעל הממוצע.
 
נוחות והתנהגות
שברולט מאליבו 2017 מציעה תחושה נעימה. היא מצליחה להוציא את העוקץ ממרבית המהמורות, ברוב תנאי הדרך ומציעה בידוד רעשים מוצלח.
היא פחות מרשימה בכביש המפותל. המתלים רכים מידי, ההגה קל מידי והבלמים מחסירים נשיכה במאמץ מתמשך.
 
תמורה למחיר
מהשנה מפרט האבזור כולל גם מערכות בטיחות מקוריות אלה שמחיר רמה זו יקר ודומה למתחרות. התמורה בה עדיין גבוהה, אבל חלק מהמתחרות מציעות יותר.
 
-
מה חדש בשברולט מאליבו 2017
רמת גימור חדשה, 'LT לקשרי' כשהחידוש העיקרי בה הוא תוספת מערכות בטיחות מתקדמות. וגם עוד אבזור.
 
-
סיכום
זו מכונית תחרותית מאוד בסגמנט הלא-קל אליו היא משתייכת.