שברולט מאליבו 2018 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
את יחסה של שברולט למאליבו אפשר לראות בחידושים הרבים שהתרחשו עם חשיפת הדגם. כאילו שברולט ניסתה לכפר על הטעות שביצעה בדור השמיני כשהציע בו בסיס גלגלים קצר משמעותית מזה שהיה בדור השביעי, ואף קצר מזה של טויוטה קאמרי, המתחרה העיקרית בארה"ב.
הדור הנוכחי והתשיעי של שברולט מאליבו הוא הדגם הראשון של ג'נרל מוטורס המשתמש ברצפת E2XX החדשה (שלדת הנעה-קדמית למשפחתיות גדולות וקרוסאוברים שמשרתת בין היתר גם את הדור השני של אופל אינסיגניה). הוא הראשון להשתמש ביחידת הכוח החדשה לשעתה: טורבו-בנזין 1.5 ל', 160 כ"ס. הראשון להציע את הדור החדש לתיבה האוטומטית עם שישה הילוכים. הראשון להציע את מערך Teen driver – מערכת שמאפשר הגבלת מהירות, הגבלת עוצמת השמע וקבלת נתוני נהיגה בסוף הנסיעה, ומיועד בעיקר לשימוש של הורים לנהגים צעירים.
המשפחתית הגדולה עלתה לישראל בפברואר 2016, זמן קצר אחרי תחילת השיווק בארה"ב, כשביולי 2017 הצטרפה רמת גימור חדשה להיצע בישראל, שלראשונה הציעה בדגם מערכות בטיחות מתקדמות (וגם עוד אבזור נוחות).
סה"כ מוצע הדגם בשלוש רמות גימור. רמת LS כוללת, חישוקי "17, טעינה אלחוטית לסלולר, מערכת עצור והתנע, מפתח חכם, מערכת מולטימדיה 'מיילינק' של שברולט עם צג מגע "7, מצלמה אחורית, דיבורית וקישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי. רמת האבזור הגבוהה, LT, מוסיפה מסך מגע גדול יותר ("8), פתחי מיזוג מאחור, כיוון חשמלי למושב נהג (בבסיסית רק כיוון קשיחות המשענת הוא חשמלי), ארבעה(!) שקעי USB, חיישני חניה מאחור, התנעה מרחוק, דיפון עור להגה ולבורר ההילוכים, תאורת לד ליום ועוד קוסמטיקה. רמת 'LT לקשרי' מוסיפה מערכת שמע יוקרתית יותר ('BOSE', 9 רמקולים), ריפודי עור, כיוון חשמלי גם למושב הנוסע, חימום למושבים הקדמיים וחיישני חנייה מקוריים (מלפנים ומאחור).
היצע הבטיחות ב-LS כולל 10 כריות אוויר, ומובילאיי, כשרמת LT מוסיפה את מערך Teen driver. רמת גימור 'LT לקשרי' משתדרגת עם בלימה אוטונומית במהירות עירונית, מערכת לניטור "שטח מת", תאורת דרך אדפטיבית (אור גבוה/ נמוך) והתרעה על תנועה חוצה מאחור. ברמת גימור זו אין צורך בהתקנת מובילאיי.
-
עיצוב ונוכחות
קל להתבלבל בינה לבית האחות הגדולה, שברולט אימפלה, אבל מאליבו יפה יותר. היא עגולה יותר והעיצוב בסגנון קופה-ארבע-דלתות מוסיף לה נוכחות.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג נאה והחומרים איכותיים, גם אם לא ברמה של חלק מהמתחרות. איכות הגימור וההרכבה טובה מאוד. האבזור ברמת LT עשיר, אבל גם מציג חוסרים תמוהים כמו בקרת אקלים. מערך המולטימדיה איכותי ותפעול המערכות נוח וברור.
מלפנים נמצא מרחב בשפע. מאחור מרווח הברכיים טוב, וזה של הראש מעט חסר לגבוהים בגלל הגג המשתפל של שברולט מאליבו 2018. המושבים נוחים, ותא המטען עמוק ובעל נפח נאה.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.5 ל' מספק למאליבו ביצועים מעולים. תיבת ההילוכים עובדת היטב, אם כי אינה מהירה במיוחד, וגם לא נוחה לשימוש בתפעול הידני (באמצעות כפתור בקצה הבורר). צריכת הדלק מצוינת ומעל הממוצע בקטגוריה.
-
נוחות והתנהגות
שברולט מאליבו 2018 מצליחה להוציא את העוקץ ממרבית המהמורות, בכל מהירות וברוב סוגי הדרך. היא לפעמים מתקשה לסנן שיבושים בינוניים, אבל סה"כ מציעה נוחות נסיעה טובה ובידוד מוצלח של רעשים.
שינויי כיוון מהירים הם לא הצד החזק של שברולט מאליבו. המתלים רכים מידי, ההגה קל מידי, והבלמים מתעייפים במאמץ מתמשך.
 
-
תמורה למחיר
הסגמנט כולו מצטמצם והמתחרות המתחדשות מציעות יותר. התמורה טובה אבל לא כבעבר.
-
מה חדש בשברולט מאליבו 2018
אין שינויים בדגם בשנה זו.
-
סיכום
יש תוויות שקשה להיפטר מהן, אבל מאליבו הזו יכולה לעשות זאת.