שברולט סילברדו 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ב-2020 החל שיווקו בישראל של שברולט סילברדו החדש, שקיבל מראה אגרסיבי מבעבר וגדל כמעט בכל היבט. כושר ההעמסה צמח ל-1600 ק"ג.
הסילברדו מצויד במנוע דורמקס V8 טורבו-דיזל המוכר, בנפח 6.6 ליטר ועם 445 כ"ס ו-124.5 קג"מ. יחידת הכוח משודכת הפעם לתיבת 10 הילוכים אוטומטית חדשה.
הטנדר מוצע בשלוש רמות גימור, עם הנעה כפולה או אחורית, תא נהג מוגדל או כפול. ברמת גימור LTZ גם אפשרות לשישה מושבים (בשתי תצורות המרכב). דגמי ההנעה הכפולה יוצעו עם חבילת שטח שכוללת בולמי זעזועים מתוצרת רנצ'ו, מיגונים ובקרת נסיעה במורד.
בכל רמות הגימור בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים מהצד ומאחור ועוד. כמו כן מוצעים חישוקי "18, מערכת מולטימדיה עם מסך "8, מושבים קדמיים חשמליים, וברמת LTZ גם ריפודי עור וחלון גג (רק עם תא נהג כפול).
ברמת הגימור הגבוהה (+LTZ) תקבלו בנוסף דלת ארגז נפתחת ונסגרת חשמלית, אוורור למושבים הקדמיים, תצוגה עילית, טעינה אלחוטית לטלפון חכם ומערכת שמע מבית 'בוז'.
-
עיצוב ונוכחות
כיאה לטנדר אמריקני ענק, הסילברדו בעל נוכחות רבה. שפע הכרום ומימדי הענק מייצרים אפקט הגעה מרשים, גם אם הסבכה הבוטה אינה לטעם כולם.
-
תא נוסעים ומטען
הטיפוס לקבינה קל ונוח הודות למדרגה נפתחת וידית אחיזה הממוקמת היטב. המרחב מלפנים עצום, והשילוב עם ריפוד העור והאבזור העשיר יוצרים סביבת מחיה נעימה ומפוארת. איכות הגימור, החומרים וההרכבה טובות מאוד.
תנוחת הישיבה טובה והמושבים עצמם מוצלחים. הראות לחוץ סבירה (מכסה המנוע גדול). מראות הצד מוצלחות פחות.
בשורה השניה לא חסר מקום, יש פתחי מיזוג וגם כאן ריפוד עור נעים ואיכותי.
לארגז דלת המתופעלת חשמלית ברמת הגימור הגבוהה, ישנה מדרגת צד יעילה. תפעול הכיסוי הנגלל נוח.
-
מנוע וביצועים
ההספק הכביר (445 כ“ס) והמומנט האדיר (124.5 קג“מ) מבטיחים ביצועים טובים מאוד. הכוח כאן זמין ומאפשר לעקוף בבטחה ובמהרה. עודף הכוח כאן יבטיח ביצועים טובים גם כאשר הטנדר הגדול עמוס עד למקסימום.
תיבת ההילוכים החדשה פועלת היטב ומסייעת למצות את כוחות האדיר של המנוע.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בינונית. תוספת המשקל העצמי וכושר העמסה המוגבר חייבו כיול נוקשה מבעבר המביא לקושי מסוים בהתמודדות עם שיבושים. תוספת משקל לארגז משפרת את הנוחות.
צליל המנוע נשמע גם בעומס נמוך אך לרוב אינו מפריע וביחס לסגמנט רעשי הרוח והכביש נמוכים למדי.
כושר התמרון של הכלי סביר בהתחשב במימדים. בהקשר זה נציין כי רדיוס הסיבוב אינו מצטיין.
נוחות הנסיעה בשבילים אינו טובה גם היא, בשל אותו כיול מתלים קשוח. המימדים הענקיים מובילים לזוויות גישה-נטישה-בטן לא מוצלחות — זה לא כלי לאתגרי עבירות.
התנהגות הכביש טובה ביחס לסגמנט, וההנעה הכפולה גם בנסיעת כביש מוסיפה ליכולת.
-
תמורה למחיר
מחיריו מקובלים בסגמנט ושפע הגרסאות מביא לטווח מחירים רחב. כך שהתמורה טובה.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק הגבוהה נחשבת מקובלת לסגמנט — 6.8 ק“מ לליטר במבחן הדרכים.
-
מה חדש בשברולט סילברדו 2022
בסוף 2022 הציגה שברולט גרסה מתוחת פנים לסילברדו, עם מנוע דיזל מחוזק (470 כ"ס), שיפורים במפרט הבטיחות ובסביבת הנהג. הדגם המחודש נחת בארץ בספטמבר 2023.
-
סיכום
סילברדו החדש מתהדר במנוע מצוין ובביצועים בהתאם, באבזור מכובד, ברמת רעש נמוכה וביכולת דינמית גבוהה יחסית. נוחות הנסיעה בינונית למדי ברוב מתארי הנסיעה, וטובה פחות מזאת שהייתה לדגם הפורש - והיא נקודת התורפה העיקרית.