שברולט טראוורס 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
מתיחת הפנים לטראוורס כבר הוצגה, והיתה אמורה להגיע לכאן בסוף שנה זו. אבל בעיות שרשרת האספקה בשל נגיף קורנה, גרמו לדחיית תוכניות, ומתיחת הפנים תגיע אלינו רק במהלך שנה הבאה.
הדור השני של טרוורס הוצג בתחילת 2017 והגיע לישראל בנובמבר אותה שנה. לאורך השנים רק עודכנו רמות הגימור ללא כל שינוי מכאני. הוא החל את דרכו עם שלוש רמות גימור, כשביוני 2018 הצטרפה רמת גימור רביעית 'הי קאנטרי', ובמהלך 2019 הצטרפה רמת גימור 'LT קלאסיק' עם הנעה כפולה שהחליפה את רמת LT הנעה קדמית. ב-2020 וב-2021 לא חל שינוי כלל, והוא עדיין מוצע באותן ארבע רמות גימור שהיו בשנתיים האחרונות. על פירוט רמת גימור 'LT קלאסיק' ניתן לקרוא בדף הדגם של 2019, על יתר רמות הגימור ניתן לקרוא בדף הדגם של 2018.
טראוורס הוא קרוסאובר גדול עם 8 או 7 מקומות ישיבה. הוא מבוסס על רצפת (C1XX), שמשרתת בין היתר גם את קאדילק XT5, ובחרטומו מנוע V6 בנפח 3.6 ליטר, שמייצר 310 כ"ס בשידוך לתיבה אוטומטית עם 9 הילוכים. מלבד רמת הגימור הבסיסית, LS, שמוצעת עם הנעה קדמית, יתר רמות הגימור מציעות הנעה כפולה. הרמה הגבוהה ביותר, 'היי קאנטרי', מציעה הנעה כפולה מתקדמת יותר שמבוססת על מערך של שני מצמדים בעלי פיקוד חשמלי, לשליטה בכל גלגל בנפרד (בדומה לנעילת דיפרנציאל).
-
עיצוב ונוכחות
הממדים ענקיים, העיצוב נאה, כשיחד עם נגיעות הכרום, והחישוקים הגדולים, שברולט טראוורס 2021 יוצר נוכחות בולטת.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים ממשיך את קו החוץ האלגנטי ליצרית חלל נעים ואוורירי. החומרים מעורבים עם יותר מידי חלקי פלסטיק פשוטים לרכב במחיר הזה. איכויות הגימור וההרכבה טובות. תפעול המערכות נוח ואינטואיטיבי ויש שפע של תאי אחסון, רמות גימור ואפשרויות גימור.
הממדים הגדולים יוצרים תא נוסעים ענק, עם שפע של מקום בכל כיוון, ובכל שורה. בכל רמות הגימור יש פתחי מיזוג לכל המושבים. מושבי השורה השלישית מעט נמוכים. תא המטען גדול גם בתפוסת מושבים מלאה, כשבנוסף יש גם תא מתחת לרצפה.
 
-
מנוע וביצועים
עם 310 כ"ס, מנוע ה-V6 משתלט היטב על המאסה ומנפק ביצועים מצוינים, לצד שיוט נינוח ונעים. תיבת ההילוכים חלקה, על אף שהיא לא ממהרת להוריד הילוכים. תפעול המצב הידני באמצעות כפתור בראש הבורר, לא נוח. צריכת הדלק ממוצעת לסגמנט.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה. כושר הספיגה של שיבושים קטנים בכל מהירות פחות מושלם, והוא גם זז מידי על שינויי גובה כמו בכביש גלי, אם כי הנדנוד לא מתמשך. אבל את יתר השיבושים הוא מסנן ביעילות. בידוד רעשי המנוע והכביש מוצלחים. רעש הרוח נשמע מאזור 110 קמ"ש, אבל לא מתגבר כשעולה המהירות.
על אף הממדים, והרכות, שברולט טראוורס 2021 מציע התנהגות כביש טובה.
גם נוחות הנסיעה על שבילים טובה וההנעה הכפולה מאפשרת להתקדם הרחק מעבר לאספלט.
 
-
תמורה למחיר
יש שפע של רמות גימור והידור בטווח גדול של מחירים, שסה"כ דומים לאלה של המתחרים. התלונה היחידה נוגעת לחסרונן של מערכות בטיחות מתקדמות בשתי רמות הגימור הנמוכות.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2021 הגרסה הנמכרת הייתה פרמייר 3.6 ליטר טורבו עם כ-500 יחידות.
אחריה גרסת LS 3.6 ליטר עם כ-200 יחידות.
 
-
מה חדש בשברולט טראוורס 2021
אין שינויים בדגם בשנה זו.
-
סיכום
רכב שמיועד למי שזקוק לשינוע רציני של נוסעים, באריזה אופנתית ועם המון הידור.