שברולט טראוורס 2015 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
טראוורס הוצג והגיע לישראל ב-2008, כשמתיחת הפנים לדגם עלתה ארצה ב-2013. מאז הדגם לא השתנה והמשיך באותה מתכונת גם ב-2014 וגם ב-2015.
זהו דור ראשון לדגם שלמעשה החליף את אפלנדר. קל לזהות את העדכון לאחר מתיחת הפנים במבט מלפנים, כאשר הגריל המפוצל הוחלף בגריל אחוד גדול ונוצץ יותר. מאחור הפנסים זכו להופעה מחודשת.
מתחילת דרכו הוא מוצע עם אותה יחידת כוח: בנזין V6 בנפח 3.6 ל' שמייצר 281 כ"ס (288 כ"ס ב-LTZ כיוון שלה אגזוז כפול ויכולת פליטה עדיפה). התיבה היא אוטומטית עם שישה הילוכים. יש הנעה קדמית ברמות גימור LS ו-LT, וכפולה ב-LT ו-LTZ. שתי רמות הגימור הראשונות מציעות 8 מקומות ישיבה כשרק רמת LTZ מוצעת עם 7 מושבים.
רמת LS מוצעת עם חישוקי "17 מפלדה, מערכת שמע מקורית, ציפוי עור להגה בהתקנה מקומית, בקרת אקלים עם פתחי מיזוג לשורה השניה והשלישית, בקרת שיוט, שמשות כהות ועוד. רמת LT מוסיפה חישוקי "20 קלים, מולטימדיה 'מיילינק' (MYLink) עם מסך מגע בגדול "6.5, שליטה על מערכת השמע מגלגל ההגה, בלוטות', כניסת USB, חיישני חנייה אחוריים, מצלמת רוורס, כיוונון חשמלי למושב הנהג, התנעה מרחוק, ציפוי עור מקורי להגה, פנסי ערפל ועוד. רמת LT עם הנעה כפולה מציעה חלון גג (כפול), מערכת שמע משודרגת של 'BOSE' עם 10 רמקולים וסאבוופר, ריפודי עור, מושב נוסע מתכוונן חשמלית, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים, חימום למושבים הקדמיים, פתיחה חשמלית לתא המטען ועוד. רמת LTZ מציעה סידור של 7 מושבים (לעומת 8 מושבים באחרות), מערכת בידור גם למושבים האחוריים עם מסך מהתקרה וזוג אוזניות, זיכרונות למושב הנהג והמראות, אוורור למושבים הקדמיים ועוד.
מהפן הבטיחותי ברמת גימור LS מקבלים 6 כריות אוויר, כאשר בשאר רמות הגימור נמצא 7 כריות אוויר (נוספה כרית בין הנהג לנוסע). ברמת LTZ נמצא גם התרעת התנגשות קדמית, התרעת סטייה מנתיב והתרעת "שטח מת".
-
עיצוב ונוכחות
הפרופורציות של שברולט טראוורס 2015 מצוינות כשיחד עם הממדים הגדולים מקבלים רכב עם המון נוכחות.
-
תא נוסעים ומטען
התחושה הכוללת בתא הנוסעים טובה עם גימור עץ, המון עור ותפירה כפולה נאה, גם אם פה ושם יש פלסטיקים פשוטים. ממשק המולטימדיה MYLink שופר במסגרת מתיחת הפנים של 2013 ונוח לתפעול. למעט רמת LS, שאר רמות הגימור כוללות המון פינוקים.
יש שפע של מקום בשלוש השורות כשהתלונה היחידה נוגעת למרחב הראש לגבוהים בשורה השלישית. הגישה לשורת המושבים האחורית קלה בזכות הזזה חכמה לפנים של מושבי השורה האמצעית. תא המטען גדול גם כשכל המושבים בשימוש וענק כשהשורה האחרונה מקופלת.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-3.6 ל' V6 אוהב סל"ד גבוה, ושם הוא חזק. כך שמהרגע בו נמצאים בתנועה, ובמיוחד בעקיפות, מתגלה כלי זריז, אפילו זריז מאוד בהתחשב בממדים. תיבת ההילוכים מעט איטית. צריכת הדלק גבוהה מהממוצע.
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים של שברולט טראוורס 2015 מוצלח. הם שולטים היטב במרכב הכבד, ומונעים טלטלות מיותרות, כך שנוחות הנסיעה טובה מאוד. המנוע שקט, וכך גם רעשי הכביש, אבל רעש הרוח נוכח מידי כבר ממהירות של 110 קמ"ש.
ההגה מפתיע עם משקל סביר בהחלט, ריסון המרכב מוצלח, ורק הבלמים התעייפו מהר מידי תחת מאמץ ממושך.
מערכת ההנעה הכפולה יעילה, ונוחת הנסיעה בשבילים טובה.
 
-
תמורה למחיר
טראוורס היה ונשאר רכב טוב מאוד. הוא מאוד מרווח, נוח, מאובזר ומרשים. החיסרון העיקרי הוא צריכת הדלק.
-
מה חדש בשברולט טראוורס 2015
אין שינויים בדגם בשנה זו.
-
סיכום
בפרמטרים של מטר-לשקל – טראוורס מכה את יריביו בקלות. אבל במפתיע לא רק שם.