שברולט טראוורס 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור השני של טרוורס הוצג בתחילת 2017 והגיע לישראל בנובמבר אותה שנה. לאורך השנים רק עודכנו רמות הגימור ללא כל שינוי מכאני. ב-2022 הגיע הדגם לאחר מתיחת פנים (שהתעכבה בגלל בעיות שרשרת האספקה בשל נגיף קורנה).
מתיחת הפנים נוגעת למראה החיצוני (מעט), ולתוספות לאבזור המותרות ולמערכות הבטיחות. יש גם רמת גימור חדשה, RS ותוספת של רמת גימור LT בהנעה קדמית (שעד כה היתה בהנעה כפולה). אין שינויים מכאנים.
לטראוורס המחודש שבכה אגרסיבית מקודמתה, יחידות תאורה צרות יותר, פגושים חדשים. בנוסף, מוצע הדגם ברמת גימור 'RS' חדשה שנוספה לראשונה בדגם (גם בחו"ל) ולה פריטי עיצוב ספורטיביים.
כמקודם הוא מוצע עם מנוע 3.6 ליטר V6 המייצר 310 כ"ס, תיבה אוטומטית שיש לה 9 הילוכים, וההנעה קדמית או כפולה. הוא מבוסס על רצפת (C1XX), שמשרתת בין היתר גם את קאדילק XT5, ומציע 8 או 7 מקומות ישיבה.
-
עיצוב ונוכחות
במסגרת מתיחת הפנים קיבל הטראוורס יחידות תאורה חדשות עם עיצוב צר מבעבר, סבכה קדמית שונה במבנה מלבני יותר, וחישוקים שונים. המראה נותר רבוע וקשוח ויחד עם הממדים העצומים מקבלים רכב רב נוכחות.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג נקיה ונאה, איכות החומרים מעורבת, עם יותר מידי חלקים פשוטים לרכב במחיר הזה. איכויות הגימור וההרכבה טובות. יש שפע של תאי אחסון ואבזור, והנדסת האנוש טובה.
הממדים הגדולים מתורגמים לחלל נוסעים ענק ומרווח בכל שורה ובכל כיוון. מושבי השורה השלישית מעט נמוכים. נפח תא המטען גדול גם בתפוסת מושבים מלאה. הוא גם כולל תא שימושי מתחת לרצפה.
 
-
מנוע וביצועים
יחידת הכוח (V6 בנפח 3.6 ל') יעילה ונעימה. המנוע בשרני ויש כוח זמין (310 כ"ס) בכל מצב. תיבת ההילוכים חלקה, למרות שהיא לא ממהרת להוריד הילוכים, ותפעול המצב הידני באמצעות כפתור בראש הבורר, לא נוח.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה. הטראוורס מתמודד פחות טוב על שיבושים קטנים בכל מהירות ועל כביש גלי, אם כי הנדנוד לא מתמשך. מלבד את אלה, את יתר השיבושים הוא מסנן ביעילות ורעשי הכביש והמנוע מבודדים כראוי. רעש הרוח נשמע מ-110 קמ"ש, אבל הוא לא מתגבר כשעולה המהירות.
נימוסי הכביש מפתיעים לטובה ברכב בגודל שכזה.
נוחות הנסיעה על שבילים טובה, וההנעה הכפולה מאשרת להגיע רחוק מהצפוי.
 
-
תמורה למחיר
רמות האבזור הבכירות מעולות, עם שפע מרשים והידור מספק. התלונה העיקרית שהיתה בעבר נגעה לחסרונן של מערכות בטיחות מתקדמות בשתי רמות הגימור הנמוכות וזו שופרה במסגרת מתיחת הפנים.
-
גרסאות ורמות גימור
מלבד רמת הגימור הבסיסית, LS, שמוצעת עם הנעה קדמית בלבד, יתר רמות הגימור מציעות הנעה כפולה. לרמת LT הצטרפה גם הנעה קדמית לצד ההנעה הכפולה שמשווקת במקביל. הרמה הגבוהה ביותר, 'היי קאנטרי', מציעה הנעה כפולה מתקדמת יותר שמבוססת על מערך של שני מצמדים בעלי פיקוד חשמלי, לשליטה בכל גלגל בנפרד (בדומה לנעילת דיפרנציאל).
-
בטיחות
כיוון שטראוורס לא משווק באירופה, הוא גם לא נבדקה ע"י ארגון הבטיחות יורו NCAP. במפרט הבטיחות: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, ניטור שטחים מתים, עמעום אוטומטי, התרעה על תנועה חוצה מאחור.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק סבירה וממוצעת לסגמנט.
-
מה חדש בשברולט טראוורס 2022
הגעת הדגם לאחר מתיחת פנים. העדכון נוגע למראה החיצוני (מעט), ולתוספות לאבזור המותרות ולמערכות הבטיחות. יש גם רמת גימור חדשה, RS שנוספה לראשונה בדגם (גם בחו"ל) ולה פריטי עיצוב ספורטיביים, ותוספת של רמת גימור LT בהנעה קדמית (שעד כה היתה בהנעה כפולה). אין שינויים מכאנים.
-
סיכום
עונה במדויק להגדרה הפשוטה של "רכב פנאי" במשמעות הפרקטית והיומיומית.