שברולט טראוורס 2023 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור השני של שברולט טראוורס הוצג בתחילת 2017 והגיע לישראל בנובמבר אותה שנה. לאורך השנים עודכנו רמות הגימור וב-2022 הגיע הדגם לאחר מתיחת פנים.
מתיחת הפנים נגעה למראה החיצוני ולתוספות לאבזור ולמערכות הבטיחות. בנוסף, הצטרפה להיצע רמת גימור 'RS' חדשה ולה פריטי עיצוב ספורטיביים.
הטראוורס מוצע עם מנוע 3.6 ליטר V6 המייצר 310 כ"ס, ומשודך לתיבה אוטומטית 9 הילוכים ולהנעה קדמית או כפולה. הוא מבוסס על רצפת שמשרתת בין היתר גם את קאדילק XT5, ומציע 7 או 8 מקומות ישיבה.
-
עיצוב ונוכחות
במסגרת מתיחת הפנים קיבל הטראוורס יחידות תאורה חדשות עם עיצוב צר מבעבר, סבכה קדמית שונה במבנה מלבני יותר, וחישוקים שונים. המראה נותר רבוע וקשוח ויחד עם הממדים העצומים מקבלים רכב רב נוכחות.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג נקיה ונאה, איכות החומרים מעורבת, עם יותר מידי חלקים פשוטים לרכב במחיר הזה. איכויות הגימור וההרכבה טובות. יש שפע של תאי אחסון ואבזור, והנדסת האנוש טובה.
הממדים הגדולים מתורגמים לחלל נוסעים ענק ומרווח בכל שורה ובכל כיוון. מושבי השורה השלישית מעט נמוכים. נפח תא המטען גדול גם בתפוסת מושבים מלאה, וכולל תא שימושי מתחת לרצפה.
-
מנוע וביצועים
יחידת הכוח (V6 בנפח 3.6 ל') יעילה ונעימה. המנוע בשרני ויש כוח זמין (310 כ"ס) בכל מצב. תיבת ההילוכים חלקה, למרות שהיא לא ממהרת להוריד הילוכים, ותפעול המצב הידני אינו נוח.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה. הטראוורס מתמודד פחות טוב עם שיבושים קטנים ולא מספיק מרוסן במעבר על פני כביש גלי. מלבד אלה, את יתר השיבושים הוא מסנן ביעילות ורעשי הכביש והמנוע מבודדים כראוי. רעש הרוח נשמע מ-110 קמ"ש, אבל לא באופן מוגזם.
התנהגות הכביש מפתיעה לטובה ברכב בגודל שכזה.
נוחות הנסיעה בשבילים טובה, וההנעה הכפולה מאפשרת להגיע רחוק מהצפוי.
-
תמורה למחיר
רמות הגימור הבכירות מרשימות, עם שפע אבזור והידור - והתמורה למחיר טובה.
-
גרסאות ורמות גימור
מלבד רמת הגימור הבסיסית, LS, שמוצעת עם הנעה קדמית בלבד, יתר רמות הגימור מציעות הנעה כפולה.
במפרט האבזור של LS: תאורת לד, חישוקי "18, מולטימדיה עם צג "7 ובקרת אקלים תלת-אזורית.
לרמת LT הצטרפה גם גרסת הנעה קדמית לצד ההנעה הכפולה שמשווקת במקביל. ברשימת האבזור, בנוסף לנ"ל, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושב הנהג, טעינה אלחוטית. ברמת הגימור 'LT קלאסיק' גם בקרת שיוט אדפטיבית, תפעול חשמלי למושב הנוסע וריפוד עור. רמת הגימור 'LT כפולת הנעה', כוללת גם חישוקי "20.
רמת 'RS' כוללת פריטי עיצוב ספורטיביים, מצלמות היקפיות ומערכת שמע משודרגת.
לרמת 'פרמייר' מחוונים שונים וריפוד מהודר יותר.
הרמה הגבוהה ביותר, 'היי קאנטרי', מציעה הנעה כפולה מתקדמת יותר שמאפשרת שליטה בכל גלגל בנפרד (בדומה לנעילת דיפרנציאל), ובאבזור, בנוסף, קיפול חשמלי לשורת המושבים השלישית, ריפוד עור נאה יותר וגימור מהודר יותר.
-
בטיחות
כיוון שטראוורס לא משווק באירופה, הוא לא נבדק ע"י ארגון הבטיחות יורו NCAP. במפרט הבטיחות: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, ניטור שטחים מתים, עמעום אור גבוה אוטומטי, התרעה על תנועה חוצה מאחור ועוד.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק בשיוט נינוח הפתיעה לטובה עם 11.4 ק"מ/ל', אך בימי המבחן התובעני נרשם ממוצע מחמיא פחות של 6.8 ק"מ/ל'.
-
מה חדש בשברולט טראוורס 2023
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2023.
-
סיכום
רכב מעולה למשפחה ברוכת ילדים (שלא מוטרדת מתצרוכת דלק וענייני חנייה).