סיטרואן ברלינגו 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
במאי 2022 החל שיווקה בישראל של גרסה חשמלית לברלינגו. המסחרית הקלה, שהוצגה ב-1996 והייתה ראשונה מסוגה במבנה אחוד, מכהנת כעת בדור השלישי שהוצג ב-2018. דגם זה הוא הרכב הנמכר מסוגו בישראל מזה 15 שנים.
הגרסה החשמלית תוצע בארץ במרכב הקצר עם חמישה מושבים בלבד, ומציעה מנוע המייצר 136 כ"ס ו-26.5 קג"מ. משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 11.5 שניות והמהירות המרבית מוגבלת ל-135 קמ"ש בלבד.
לרכב סוללה של 50 קוט"ש, זו מעניקה טווח של 266 ק"מ והספק הטעינה המהירה הוא 100 ק"ו. משקל הרכב 1721 ק"ג, וכושר ההעמסה עד 684 ק"ג; להשוואה, לגרסת הדיזל האוטומטית 1563 ק"ג ו-802 ק"ג בהתאמה.
בסביבת הנהג מספר שינויים, ביניהם בורר הילוכים שונה, דומה לזה של דגמים חשמליים אחרים של סיטרואן, ומחוונים שונים. במערכות הבטיחות בלימה אוטונומית ותיקון סטייה מנתיב, ובאבזור מולטימדיה עם צג "8 עם ממשק סלולרי.
-
עיצוב ונוכחות
לברלינגו החדשה מראה קרוב לדגמי הנוסעים המודרניים של סיטרואן, והתוצאה נאה מאוד עבור רכב מסחרי.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מציג עיצוב נעים הנעזר בדיפון דו-גווני. מסך המולטימדיה ברמת גימור 'שיין' מאוד מוסיף לאווירה המודרנית, וכך גם התפעול הידני להילוכים. מאידך, מערכת המיזוג פשוטה למראה עם פקדים קטנים, מוסתרים ולא קריאים, ואין פתחי מיזוג לאחור.
 
המושבים הקדמיים נוחים, תנוחת נהיגה גבוהה והראות מצוינת. מאחור המרחב מצוין, אך לחלונות האחוריים רק פתיחת חרך הצידה. בגרסה N1 המכוונת יותר כרכב עבודה, סורגים מאחורי המושב האחורי. הסורגים מפריעים לראות לאחור וגורמים למשענת המושבים האחוריים להיות זקופה מדי, ולישיבה פחות נוחה. בנוסף, חלק מהשימושיות אובד כשאין אפשרות לקיפול המושבים. תא המטען גדול (597 ליטר), וניתן למקם מדף בשני גבהים.
-
מנוע וביצועים
גרסת 130 כ"ס של מנוע הדיזל (טורבו, 1.5 ל') מנפקת ביצועים זריזים מאוד ביחס לסגמנט. הביצועים מושגים בקלות וללא מאמץ. תיבת ההילוכים פועלת באופן חלק וזריז.
לגרסה החשמלית (136 כ"ס) ביצועים טובים ונמרצים במהירויות עירוניות-פרבריות ומספקים גם בכביש בין-עירוני.
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים מעט נוקשה כדי להתאים למטען כבד. כשהמסחרית לא עמוסה ובייחוד בעיר, חספוס הכביש ושברים בינוניים מורגשים מדי. מחוץ לעיר המצב משתפר משמעותית, אך רעשי הרוח והכביש בולטים מהרצוי.
 
יכולת התמרון העירונית מצוינת ויש גם ריסון טוב של תנודות המרכב בכבישים מפותלים.
-
תמורה למחיר
ברלינגו מציע תמורה טובה למחיר ביחס לסגמנט.
הגרסה החשמלית ייחודית למדי בתחום – היא יקרה יותר אך בעלת פוטנציאל חיסכון לא מבוטל.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק טובה, ונעה בין 13.8 ק"מ/לליטר ביום מבחן ל-15.8 ק"מ/לליטר בשיוט.
-
טווח נסיעה
במבחן בקצב מעורב עמד הטווח על כ-250 ק"מ, קרוב למוצהר.
-
מה חדש בסיטרואן ברלינגו 2022
לראשונה הצטרפה להיצע הגרסה החשמלית. זו מציעה 136 כ"ס, סוללות של 50 קוט"ש וטווח של 266 ק"מ.
-
סיכום
מסחרית מצוינת.