סיטרואן C3 איירקרוס 2022 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
באמצע 2017 הציגה סיטרואן את דגם הפנאי הקטן (B-SUV), סיטרואן C3 איירקרוס — וזה ירש את מקומו של סיטרואן C4 קקטוס המקורי. בשנת 2021 הוצג C3 איירקרוס לאחר מתיחת פנים קלה שעיקרה שינויים לעיצוב החיצוני, מערך מולטימדיה משודרג ומושבי "הנוחות" של סיטרואן.
סיטרואן C3 איירקרוס מבוסס על פלטפורמת PF1, זו ששרתה את קקטוס ומשרתת כיום גם את סיטרואן C3, הסופרמיני של היצרנית.
מעבר לעיצוב החביב לזכותו של איירקרוס דירוג בטיחות גבוה — 5 כוכבים במבחני הריסוק של יורו NCAP שנערכו לו ב-2017.
C3 איירקרוס מוצע עם יחידות ההנעה המוכרות של הקבוצה, ובישראל רק עם בנזין — 1.2 ל‘, 3 ציל‘, טורבו המפיק 130 כ“ס (בעבר שווקה גם גרסת 110 כ"ס). התיבה אוטומטית עם 6 הילוכים.
שיווק הדגם בישראל החל ביוני 2018 בגרסת 110 כ"ס ומינואר 2020 בגרסת 130 כ"ס. שיווק הדגם לאחר מתיחת פנים החל באוקטובר 2021.
לרכב אחריות מלאה לחמש שנים או 120,000 ק"מ.
-
עיצוב ונוכחות
הדגם שלאחר מתיחת הפנים אינו שונה מהותית מזה שלפני, וזה בעיקר חיובי. ההופעה נותרה מקורית, צבעונית ומיוחדת.
-
תא נוסעים ומטען
גם בסביבת הנהג הופעה מיוחדת, ומסך המולטימדיה הגדול יותר (9 אינץ') נראה טוב ואיכותי מבעבר. תנוחת הנהיגה גבוהה מאוד ביחס לרכבי פנאי קטנים ומעניקה תחושה שמדובר ברכב גדול ממה שהוא.
לחובה נציין את איכות החומרים הלא מרשימה והנדסת האנוש שלא תמיד מתעלה: תפעול מרבית המערכות ממסך המולטימדיה לא נוח, למשל.
מושב הנהג, למרות ההבטחה, היה לנו פחות נוח. המרחב מאחור מצוין ביחס לסגמנט.
תא המטען גדול ושימושי מאוד ביחס לסגמנט, הוא כולל רצפה כפולה וניתן להגדילו מ-410 ל' ל-520 ל' ע"י הזחת המושבים מאחור.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.2 ל' (טורבו, 3 ציל', 130 כ"ס) מנפק ביצועים טובים בעיר ומחוץ לעיר. תיבת ההילוכים (6 היל') מעדיפה פעולה חלקה על חשבון מהירות התגובה. במצב ספורט יחידת הכוח מגיבה וזורמת יותר.
ביחס לדגם שלפני מתיחת הפנים מורגש שיפור בעידון חטיבת הכוח, אם כי יש עוד דרך לעשות. צליל המנוע ספורטיבי באופן מפתיע.
צריכת הדלק במבחן מאומץ עמדה על 11.3 ק"מ לליטר, בשיוט כ-14 ק"מ לליטר.
 
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים רך וזה מביא לנוחות נסיעה טובה בעיר ובכביש המהיר, כמעט תמיד.
בידוד הרעשים אינו מצטיין - יש יותר מדי רעשי רוח וכביש.
גם בנסיעת שבילים C3 איירקרוס מוסיף להיות נוח ונעים.
היכולת הדינאמית מספקת אך ברור שאיירקרוס מעדיף נהיגה נינוחה ורגועה, בעומס הוא לא מרוסן מספיק. ההגה קל וחסר דיוק במרכז.
 
-
תמורה למחיר
ביחס לסגמנט מדובר רכב צבעוני ושימושי. 5 שנות אחריות מלאות מוסיפות.
-
מה חדש בסיטרואן C3 איירקרוס 2022
בשנת 2021 הציגה סיטרואן את מתיחת הפנים של הדגם, כאשר השיווק בישראל החל באוקטובר באותה השנה. מדובר בעדכון הכולל בעיקר שינויים לעיצוב החיצוני ועדכונים קלים לפנים, העיקרי שבהם הוא מסך מולטימדיה חדש וגדול יותר (9 אינץ'). נוספו מושבי ה“נוחות המתקדמת“ של סיטרואן.
-
סיכום
שימושי וצבעוני, אבל מולו יש מתחרים צעירים ומוצלחים.