סיטרואן C3 2024 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
ב-2016 הציגה סיטרואן את הדור השלישי לסופרמיני C3.
מבחוץ, השינוי העיצובי לעומת ה-C3 היוצאת מוחשי ביותר, ושואב אלמנטים רבים מהקקטוס - מבחוץ כמו מבפנים, כולל רצועות 'פגושי האוויר' בצדי המרכב. יחד עם אפשרויות לשילובי צבעים בהתאמה אישית, ה-C3 מביאה עמה מסר רענן, מודרני וצעיר.
מידותיה של ה-C3 החדשה גדולות מאלו של הדגם היוצא ברוב המדדים, והיצע יחידות ההנעה העשיר מוכר מדגמים רבים של פיג'ו-סיטרואן; למרות זאת, אלינו מגיעה רק גרסה אחת - טורבו-בנזין (1.2 ל' טורבו, 110 כ"ס) עם תיבה אוטומטית-פלנטרית (6 היל').
ה-C3 החדשה הגיעה לישראל במרץ 2017, ובאוגוסט 2020 נחתה בארץ C3 מחודשת, לאחר שעברה מתיחת פנים. השינויים העיקריים כוללים עדכון לעיצוב החיצוני ושילובי צבעים חדשים לחוץ ולפנים. יחידת ההנעה נותרה זהה. לרמת הגימור הגבוהה נוספו חיישני חניה מלפנים ומערכת ניווט מובנית.
-
עיצוב ונוכחות
ה-C3 נראית נהדר. העיצוב משדר תחושה של רכב פנאי, וזו אחת המכוניות היותר-יפות בקטגוריה - חרף גילה.
-
תא נוסעים ומטען
עיצוב הפנים, כמו זה החיצוני, מוצלח מאוד לטעמנו.
מרחב הפנים מספק לארבעה מבוגרים בגודל ממוצע ותא המטען גדול ושימושי יחסית לסגמנט.
בצד השלילה יצוינו לא מעט חומרי דיפון נוקשים למגע. אחרי מתיחת הפנים ישנו צג איכותי יותר למערכת המולטימדיה, אך התפעול נותר מסורבל.
-
מנוע וביצועים
יחידת ההנעה מקבלת ציון חיובי, בעיקר בזכות ביצועים חסרי מאמץ, לצד צריכת דלק נאותה ואופי פעולה שקט של המנוע. מצד שני, אופי פעולת תיבת ההילוכים איננו חלק וזורם מספיק - אם כי עניין זה משתפר במצב 'ספורט'.
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים הרך מביא לנוחות נסיעה טובה לרוב. לעיתים במהירות עירונית רצף שיבושים יוציא אותה משלוותה, אך מחוץ לעיר המצב משתפר משמעותית. המתלים הרכים מובילים לעיתים לנדנוד המרכב בכביש גלי.
בידוד הרעשים טוב למדי ביחס לקטגוריה.
היכולת הדינאמית מספקת, אך לא מצטיינת, בעיקר בשל המתלים הרכים המביאים לזוויות גלגול מוחשיות ומחסור בריסון.
-
תמורה למחיר
ה-C3 כבר אינה צעירה, ולמרות זאת עיצובה המיוחד, הנוחות, רשימת האבזור והאחריות הארוכה הופכים אותה לעסקה ששווה לשקול.
-
גרסאות ורמות גימור
סיטרואן C3 משווקת בגרסה אחת בעלת מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.2 ל' המפיק 110 כ"ס. התיבה אוטומטית וההנעה קדמית.
ה-C3 משווקת בפועל ברמת גימור אחת עשירה למדי המכונה 'שיין פק'. רשימת האבזור כוללת: תאורת לד, מולטימדיה עם צג "7 וממשק אפל קארפליי, חישוקי "17, מפתח חכם, שמשות כהות, חיישני חניה קדמיים (בנוסף לאחוריים) ועוד.
ל-C3 בכל הגרסאות ורמות הגימור אחריות יצרן מלאה של 5 שנים או 120,000 ק"מ.
-
בטיחות
סיטרואן C3 נבדקה ע"י יורו NCAP בשנת 2017 (מבחן פחות מחמיר) וקיבלה דירוג של ארבעה כוכבי בטיחות עם 87% בהגנה על מבוגרים ו-83% בהגנה על ילדים.
מפרט הבטיחות הכולל בלימה אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב (ללא תיקון), עמעום תאורה אוטומטי וניטור שטחים מתים.
-
צריכת דלק
בתום מבחן מאומץ צריכת הדלק שנרשמה הייתה 10.5 ק"מ לליטר. במסלול נהיגה מעורב ונינוח יותר נרשמו כ-13.5 ק"מ לליטר ובשיוט יותר מ-16 ק"מ לליטר.
-
מה חדש בסיטרואן C3 2024
ב-2023 סיטרואן חשפה את ה-C3 החדשה, דור רביעי לסופרמיני של היצרנית הצרפתייה, שמתקרבת במבנה, בעיצוב ובממדים לסגמנט רכב הפנאי הקטנים (B-SUV), והוצגה תחילה בגרסה חשמלית המכונה e-C3.
המחיר ההתחלתי באירופה יהיה 23,300 אירו, וגרסה חשמלית זולה יותר תגיע ב-2025 במחיר של 19,990 אירו. מדובר במחירים נמוכים משמעותית מאלו של סופרמיני חשמליות אירופאיות, שממצבים אותה במכוון היישר מול דגמים מוזלים מסין (BYD דולפין, למשל) ומול מחירי היעד של רנו 5 ופולקסווגן ID.2 העתידיות. בהמשך תוצע גם C3 מונעת בנזין.
סיטרואן C3 החשמלית צפויה להגיע לישראל ברבעון האחרון של 2024.
-
סיכום
למרות גילה, היא עדיין מיוחדת למראה ומציעה תמורה טובה למדי - אך היינו ממתינים לדור החדש שנמצא ממש מעבר לפינה.