סיטרואן C4 פיקאסו/גרנד פיקאסו 2006-2013 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
סיטרואן C4 פיקאסו מסתמך על פלטפורמת ה-C4, וכך מתקבל מיניואן קומפקטי נאה למראה וייחודי בהופעתו הפנימית והחיצונית.
התחושה בתא הנוסעים אוורירית ומודרנית, איכות החומרים טובה, המרווח מצויין לחמישה ועוד שני נוסעים קטנים מאחור, מודולריות המושבים ותאי האחסון גבוהה והאבזור טוב מאוד.
מנוע ה-1.6 ל' טורבו חזק וחסכוני, אך תפעול תיבת ההילוכים הרובוטית לא מצטיין.
תיבה אוטומטית תדרוש תוספת מחיר משמעותית אך תהיה נעימה יותר ביום-יום, אם כי פחות ביצועיסטית.
מנוע הדיזל (המצורף לתיבה הרובוטית) חסכוני אך לא חזק בגלל המרכב הכבד.
נוחות הנסיעה בסדר בסה"כ גם עיר וגם בכביש המהיר.
התנהגות הכביש רכה ומנותקת, אך בקרת יציבות, 6 כריות אוויר ו-5 כוכבי NCAP משרים בטחון בבטיחות.
-
עיצוב ונוכחות
הפיקאסו היא מכונית נאה למדי, במיוחד אם זוכרים שלא קל לעצב מיניוואן.
 
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מודלרי, שימושי ונעים ל-5 נוסעים. צמד המושבים הנוסף יתאימו יותר לילדים, עם שבעה מושבים תא המטען קטן, אך ניתן בקלות לקפל לרצפה את צמד המושבים .
 
-
מנוע וביצועים
מנוע הבנזין-טורבו מצוין, גם חזק וגם חסכוני, השידוך לתיבה הרובוטית בעלת המצמד הבודד עלול להציק ולהיות קופצני מדי בעיר.
 
-
נוחות והתנהגות
הנוחות ממוצעת ולא הרכות הצפויה מסיטרואן, והתנהגות הכביש (הטובה) היא לא הסיבה לרכישת המכונית הזו ממילא.
 
-
תמורה למחיר
ה-C4 נוחה, נעימה, ושימושית, הגרסה המומלצת היא הרובוטית, אם לא יפריע לכם הגיר.
 
-
סיכום
המיניוואן של סיטרואן מעוצב, בטוח, שימושי ונוח – כל הדברים החשובים במיניוואן. אם לאחר נסיעת מבחן תמצאו את הגיר הרובוטי כמספק, מדובר באחת המכוניות הטובות בקטגוריה.