סיטרואן C4 2022 - אוטו 

סיטרואן C4 2022 יד שניה

סיטרואן C4 2022 יד שניה

קטגוריה: האצ'בק
גירסה מומלצת:
16.7 ק"מ / ליטר
שנת השקה: 2021

סיטרואן C4 2022 יתרונות וחסרונות

יתרונות נוחות נסיעה, מושבים, ביצועים, צריכת דלק, אבזור.
חסרונות הנדסת אנוש, יכולת דינמית, בגרסה החשמלית טווח נסיעה מוגבל יחסית.
בשורה התחתונה משפחתית מאובזרת בנדיבות עם איכות נסיעה מאוד נעימה.

סיטרואן C4 2022 יד שניה חוות דעת

נבדק על ידי אלגוב אוהד
  • רקע כללי

    הדור השלישי של C4 נחשף ביולי 2020 למעלה משנתיים לאחר חשיפת הדור הקודם שנותר בתחילת הדרך ללא יורש. לישראל עלה באוגוסט 2021 ומאז לא השתנה.

    עם המעבר לדור החדש, סיטרואן שילבה אלמנטים של פנאי בדגם כמו הפגושים המושחרים ומרווח הגחון היחסית גבוה ביחס למשפחתית (15.6 ס"מ). הוא מבוסס על פלטפורמת EMP1 של PSA המשרתת דגמי סופרמיני/פנאי קטן, אך ביחס אליהם בסיס הגלגלים ארוך משמעותית, 267 ס"מ, כמקובל במשפחתית-האצ'בק, וכך גם שאר הממדים.

    C4 הוא מהדגמים היחידים שמוצעים בישראל גם עם מנוע בנזין, גם עם דיזל וגם עם חשמל. מנועי הבעירה הפנימית, בנזין ודיזל משרתים דגמים אחרים בקונצרן. אלה מנועים מוגדשים, בנזין בנפח 1.2 ליטר, דיזל 1.5 ליטר עם הספק זהה, 130 כ"ס, ומשודכים לתיבה אוטומטית עם 8 הילוכים. לראשונה מוצע הדגם גם במהדורה חשמלית. זו נמצאת במספר דגמים בקבוצה כמו פיג'ו 2008, אופל קורסה, ומציעה 136 כ"ס. סוללת 50 קוט"ש, מספקת טווח נסיעה רשמי של 350 ק"מ, וניתן לטעון אותה במטען מהיר של 100 ק"ו.

    יש רק רמת גימור אחת, 'שיין' ותכולתה מפורטת בדף הדגם של שנת 2021.

  • עיצוב ונוכחות

    העיצוב מאמץ מאפייני "שטח" עם עיצוב קרוסאובר אופנתי שמשלב האצ'בק, קופה ופנאי. התוצאה מאוד מיוחדת ו"סטרואנית".

  • תא נוסעים ומטען

    סביבת הנהג ממשיכה בקו המיוחד עם מופע מודרני-מינימליסטי. למשל לוח המחוונים קטן ומינימליסטי (דיגיטלי, "5.5). מצד שני יש תצוגה עילית מוצלחת ומודרנית (פריט כמעט ייחודי בקטגוריה) ומסך מולטימדיה גדול ("10.1). איכות החומרים מספקת, ההרכבה טובה והנדסת האנוש מציגה שיפור, אך לא מצטיינת.

    המרחב מלפנים ומאחור מעל הסביר , והישיבה גבוהה משל משפחתית ופחות משל רכב פנאי. מושבי הכורסה חסרי תמיכת צד, אבל נוחים. הראות לאחור מעט מוגבלת בגלל השמשה האחורית המפוצלת. תא המטען מספק בנפחו, ומציע שפע פתרונות אחסון ועגינה.

     

  • מנוע וביצועים

    מנוע הטורבו-בנזין 1.2 ליטר 3 צילינדרים, מפיק 130 כ"ס שמספקים ביצועים נמרצים. צריכת הדלק טובה מאוד ובממוצע המבחן עמדה על 14.9 ק"מ לליטר.

    מנוע הטורבו-דיזל 1.5 ליטר 4 צילינדרים גם מפיק 130 כ"ס וגם מייצר ביצועים טובים, אם כי מעט פחות מאלה של הבנזין. עיקר כוחו בהאצות ביניים, ואין לו בעיה לשמור על קצב מכובד גם בעליות. צליל המנוע נשמע רק בעמידה ובנסיעה איטית. צריכת הדלק מצוינת עם ממוצע של 18 ק"מ לליטר.

    בשני המקרים התיבה מתפקדת היטב כשבמהירות זחילה היא אינה חלקה מספיק.

    המנוע החשמלי מייצר 136 כ"ס והביצועים נאותים. אבל אין את אותן האצות כוחניות המקושרות להנעה חשמלית. מצב B לאחזור אנרגיית הבלימה, מתופעל מלחצן בבורר הקטן ומחייב תשומת לב בזמן נהיגה. צריכת החשמל במבחן עמדה על 5.5 ק"מ/קוט"ש והטווח האמיתי נע בין 240 ל-260 ק"מ.

     

  • נוחות והתנהגות

    לבולמים יש שיכוך פרוגרסיבי בקצה מהלכם (PHC) ואלה מעניקים רכות נוספת. בגרסת הבנזין והדיזל נוחות הנסיעה טובה הן בעיר והן מחוצה לה, כאשר רק כביש גלי יגרמו לתנודות יתר של המרכב.

    הגרסה החשמלית כבדה יותר ובמעבר על פסי האטה למשל הרכב מתנדנד מעט יותר. אבל גם בה איכות הנסיעה נעימה וטובה.

    בכל הגרסאות רעשי הרוח מוחשיים, אם כי לא ברמה מוגזמת, ורעשי הכביש פחות.

    התנהגות הכביש בכל הגרסאות טובה, אבל היעוד של סיטרואן הוא נוחות, לא דינמיות.

     

  • תמורה למחיר

    מחירה של גרסת הבנזין דומה לשל המשפחתיות היקרות, ונמוך משמעותית מזה של רכבי פנאי. גם מול אלה וגם מול אלה האבזור נדיב בהרבה, כך שהתמורה טובה. גרסת הדיזל יקרה יותר, אבל אין הרבה אפשרויות אחרות בקטגוריה.

    הגרסה החשמלית פשוט יקרה מדי. חישובים אולי יראו כי 'עלות בעלות כוללת' לאורך שנים משתלמת יותר מאשר גרסת הבנזין, ועדיין הרף הפסיכולוגי גבוה מדי, כך גם המחיר עצמו.

     

  • בטיחות

    מבחן ריסוק ל-C4 פורסם במאי 2021 ובו קיבלה המכונית ארבע כוכבי בטיחות. היצע המערכות כולל: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה ושמירת הרכב במרכז הנתיב, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית, עמעום אורות אוטומטי.

  • מה חדש בסיטרואן C4 2022

    אין שינויים בסיטרואן C4 בשנת הדגם 2022.

  • סיכום

    משפחתית ייחודית ומאובזרת המשלבת גם מרכיבים של רכב פנאי.

סיטרואן C4 2022 יד שניה גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג סיטרואן C4
סיטרואן C4 גרסאות נפח מנוע כוח סוס החזר חודשי
מימון ישיר
מחיר מחירון
1199
130
החל מ- 1418 ₪
-
1499
130
החל מ- 1325 ₪
-
סיטרואן C4 גרסאות חשמליות טווח נסיעה כוח סוס החזר חודשי
מימון ישיר
מחיר מחירון
351 ק"מ (WLTP)
136
החל מ- 1376 ₪
-
באפשרותך לבחור עד 3 דגמים

כתבות ומבחני דרכים סיטרואן C4

ציון ותגובת גולשים

ברשותך סיטרואן C4?

ציון משוקלל של גולשי אתר אוטו

ציון ותגובת גולשים

1
  • משה

    האוטו שלי

    סיטרואן C4 אוט', 1.2 ל' טורבו, Shine
    מודל: 2022 - 2022

    תאריך: 14.08.2023

    רכב מעולה חיסכוני ונוח לנסיעה רכב תא מטען יחסית גדול הרבה תמורה למחיר

    ?האם היית קונה את הרכב שוב כן

    כמה זמן הרכב ברשותך: 1

    צריכת דלק ממוצעת: 0 ק״מ לליטר

סיטרואן C4 מתחרים

מתקדמים לרכב הבא? זה הרגע לקבלת הצעת הלוואה בתנאים מעולים ממימון ישיר
auto image
כמה פרטים ונחזור אליך עם הצעת מימון בהחזר חודשי מותאם עבורך*

המידע שהנני מוסר/ת נמסר מרצוני, יישמר במאגרי המידע של מימון ישיר וישמש אותה בהתאם לתקנון ולמדיניות הפרטיות

יש אישור לשלוח הצעות שיווקיות ודיוור כולל דיוור אלקטרוני, SMS ו- WhatsApp מאת מימון ישיר והמותגים הפועלים תחתיה

בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלולה לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב על פי שווי רכב מקובל בשוק, מקדמה בגובה 25%, לתקופה של 100 חודשים ולפי ריבית של 8.9%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותייך במאגר בנק ישראל.

5