סיטרואן ג'אמפי 2007-2016 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הג'אמפי נולד כחלק משיתוף הפעולה בין פיז'ו-סיטרואן ופיאט לייצור מיניוואנים וכלים מסחריים על אותו בסיס.
הוא מוצע בשינויים קוסמטיים גם כפיאט סקודו ופיג'ו אקספרט, שאינם מגיעים ארצה.
בניגוד למה שאנחנו אוהבים לחשוב, מסחריות היו מאז ומתמיד חלק חשוב במורשת סיטרואן.
א פעם הן הציגו ערכים דומים של חדשנות וייחוד, כמו שניתן לראות ב-H וואן החדשני שיוצר בין 1947 ל-1981 והיה, אם תרצו, סבו של הג'אמפי. או כמובן בברלינגו, שהפך מודל לחיקוי.
גם הג'אמפי היוצא היה רכב מיוחד – מסחרית לא גדולה, שיכולה הייתה לשמש כתחליף זול למיניוואן ולכן מככבת גם היום בבני-ברק.
אבל הג'אמפי הנוכחי כבר עבר דירה.
למרות שהוא מבוסס על אותה פלטפורמה, הוא גדל באופן משמעותי, והפך למסחרית בגודל בינוני במידות המקובלות.
-
עיצוב ונוכחות
עיצובו של הג'אמפי – בניגוד למסחריות אחרות של סיטרואן – הינו נטול השראה, אפרורי למדי וכמעט שקוף.
-
תא נוסעים ומטען
הג'אמפי אינו מזמין במיוחד.
 
תא הנוסעים מהווה פאזל מרתק מדגמי הקונצרן ויוצר סביבה עניינית אך מעט אפרורית.
-
מנוע וביצועים
צמד מנועי דיזל בנפחי 1.6 ל' ו-2.0 ל' משודכים לתיבת שישה הילוכים ידנית.
 
ההבדל בביצועים גדול, בעיקר הודות לנתון מומנט של 18.3 מול 30.6 קג"מ במנוע הגדול.
 
בשני המקרים צריכת הדלק טובה.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בינונית. מלפנים זה סביל בעיר, מאחור הקיפוצים מורגשים יותר, בייחוד על שיבושים רוחביים.
 
למרות הגובה הרב, הרגישות לרוחות צד אינה מוגזמת.
 
למרות הגידול במידות, הג'אמפי ממשיך להציע התנהגות טובה.
-
תמורה למחיר
טובה, בעיקר בזכות המחיר הנמוך יחסית יחד עם הטבות המס.
-
סיכום
הג'אמפי הוא רכב עבודה אפרורי אך יעיל, עם יכולת טובה, ביצועים נאותים, ותחושה נעימה.