דאצ'יה דאסטר 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
באוגוסט 2021 החל שיווק הגרסה המחודשת של הדאסטר. הגרסה מתוחת הפנים מצוידת בשילוב המוכר מדגמי רנו אחרים – מנוע טורבו-בנזין 1.3 ליטר המייצר כאן 150 כ"ס ו-25.5 קג"מ, אליו משודכת תיבה דו-מצמדית עם 6 הילוכים, וההנעה כאן היא קדמית. הדאסטר בגרסה זו מאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש ב-9.7 שניות ומהירות מרבית של 199 קמ"ש.
דאצ׳יה דאסטר 2021 יוצע כמקודם עם תיבה ידנית והנעה קדמית או כפולה עם אותו מנוע בהספק של 130 או 150 כ"ס, וגם עם מנוע דיזל המייצר 115 כ"ס.
כצפוי במתיחת פנים, בחזית יחידות תאורה חדשות, פגוש ושבכה שעוצבו מחדש ודמוי מגן גחון בולט מאשר קודם. מאחור עיקר השינויים ביחידות תאורה חדשות. סביב חישוקים קלים בעיצוב חדש בקוטר "16 ו-"17, וגם צבע מרכב חדש, 'כתום מדבר'.
בתא הנוסעים מולטימדיה חדשה עם צג "8 ("7 לפני החידוש), למושבים ריפוד חדש ומשענות הראש עוצבו מחדש. בין המושבים משענת יד חדשה עם טווח כוונון רחב, ומתחתיה תא אחסון בנפח 1.1 ליטר ושני שקעי USB. עם זאת, גם דאסטר המחודש אינו מצויד במערכות בטיחות עכשוויות, מותקנת בו רק מערכת התרעה בהרכבה מקומית, ובתקופה זו מדובר בחיסרון של ממש.
דאצ'יה דאסטר 2021 עם מנוע הטורבו-בנזין והתיבה הדו-מצמדית מוצע בשתי רמות הגימור המוכרות; 'לורט' שכוללת צג "8 וממשקים סלולריים, ו'פרסטיג'', שמוסיפה חישוקי "17, בקרת אקלים, מפתח חכם, מצלמות היקפיות ועוד. בתחום הבטיחות מציעה רמת גימור זו ניטור שטחים מתים.
-
עיצוב ונוכחות
למרות שימוש בבסיס דומה, הדאסטר החדש נראה גדול, קשוח ומודרני מקודמו. לכך תורמים סבכה קדמית שונה, יחידות תאורה גדולות מלפנים, ואחוריות הבולטות בעיצוב ייחודי.
-
תא נוסעים ומטען
בתא הנוסעים ניכר מאמץ לשיפור בעיצוב ומראה מודרני יותר, בעיקר תודות למסך מולטימדיה נאה, אבל האיכות עדיין בקצה התחתון של הקטגוריה שממילא אינה ממצטיינות התעשייה. שפע פלסטיקים קשים ושחורים בכל פינה מייצרים רושם שהרכב זול, וכך גם התחושה.
במבט מדוקדק יותר נמצא מתגים מודרניים ונעימים יותר לשימוש, תנוחת ישיבה גבוהה ומרווח מרשים. נוחות התפעול לא מצטיינת, בעיקר המולטימדיה הנאה שמתגלה כמסורבלת ומתגי וחוגות המיזוג.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע הדיזל (1.5 ליטר, 110 כ"ס) מציע כוח מכובד תודות להרבה מומנט, אבל מגיב לאט, ביצועיו בינוניים ובידוד הרעשים שלו לוקה בחסר. בתמורה תקבלו תצרוכת דלק מכובדת (15.6 ק"מ לליטר במבחן שלנו). תיבת ההילוכים הרובוטית (כפולת מצמד) פועלת באופן חלק אבל איטי מהרצוי וגם בורר התפעול שלה לא נוח לשימוש. למנוע ה-1.3 ליטר טורבו-בנזין (130 כ"ס) כוח מכובד בסל"ד ביניים, אבל גם תגובות לא מספיק נמרצות בשל השהיית טורבו מורגשת.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה מאוד. המתלים הרכים סופגים היטב שיבושי אספלט בעיר ושבילי שטח, היינו שמחים לריסון טוב יותר של תנודות המרכב וגם פחות רעשי מתלים, במיוחד מחוץ לעיר - אך גם שם הנוחות סך הכל טובה. רעשי כביש ורוח חזקים מהרצוי.
בפיתולים הדאסטר לא מצטיין: ההיגוי מעורפל, זוויות הגלגול גדולות ואחיזת הכביש אינה מרשימה. מספיק לנהיגה רגועה מאוד, לא יותר.
 
-
תמורה למחיר
דאצ'יה דאסטר מציע חבילה יוצאת דופן של יכולת שטח, מרווח ונוחות - במחיר זול. נגדו עומדות היכולת הדינמית, איכות, בידוד רעשים, ובעיקר - היעדר מערכות בטיחות מתקדמות וציון נמוך במבחן הריסוק (שלושה כוכבים בלבד).
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2021 הגרסה הנמכרת הייתה LAUREATE 1.5 ליטר דיזל ידני עם כ-400 יחידות.
אחריה גרסת LAUREATE 1.3 ליטר טורבו בנזין עם כ-380 יחידות.
 
-
מה חדש בדאצ'יה דאסטר 2021
תחילת שיווק גרסה מחודשת באוגוסט 2021.
-
סיכום
רכב פנאי זול - לטוב ולרע.