דאצ'יה סנדרו 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
בספטמבר 2024 החל שיווקו בישראל של הדור השלישי של דאצ'יה סנדרו סטפוויי - הסופרמיני פנאי של היצרנית.
הסנדרו, שהושקה ב-2004, משווקת בישראל מאז שנת 2015 (דור שני) במגוון גרסאות - הבולטת מתוכן היא גרסת סטפווי המוגבהת, המובלטת גם באמצעות איפור השטח.
סנדרו החדשה מבוססת על הדור העדכני של הפלטפורמה הקטנה של רנו/ניסאן,CMF-B דאצ‘יה מבטיחה כי בסיס מודרני זה משפר את קשיחות השלדה וההתנגדות לפיתול, משקלו מופחת (עד 80 ק“ג), והוא מציע בטיחות פסיבית משופרת, שילוב מערכות בטיחות עדכניות ועוד. מאז שהוצג עבר הדגם מתיחת פנים קלילה ב-2022, ושיפורים נוספים לאורך השנים.
הממדים החיצוניים דומים עד זהים לאלו של הדור היוצא, וכמותו, גם הדגם החדש מוצע בחו"ל בשתי גרסאות — רגילה או סטפווי מוגבהת, שרק היא תיובא לארץ לעת עתה; לסטפווי מרווח גחון עדיף ונדיב למדי של 17.4 ס“מ (4.1 ס“מ יותר מאשר ברגילה), המצטרף ל"משטחי החלקה" ממתכת מלפנים ומאחור האמורים לספק מעט הגנה בנסיעת שבילים.
גרסת סטפווי מוסיפה כמובן גם פריטי עיצוב אופייניים לרכבי פנאי, כמו סבכה בעיצוב קשוח יותר, חצאיות צד שחורות, פסי הטענה מתכווננים על הגג וחישוקים ייחודיים.
הגרסה המקומית תוצע בשלב זה עם מנוע אחד: טורבו-בנזין 1.0 ל' המספק 91 כ"ס ו-14.5 קג"מ. את התפוקה מעבירה לגלגלים הקדמיים תיבת הילוכים רציפה. המיאוץ ל-100 קמ"ש אורך כ-12.5 שניות, והמהירות המרבית היא 160 קמ"ש.
-
עיצוב ונוכחות
 
-
תא נוסעים ומטען
 
-
מנוע וביצועים
 
-
נוחות והתנהגות
 
-
תמורה למחיר
 
-
גרסאות ורמות גימור
הסנדרו סטפווי תשווק בגרסה אחת בלבד, עם מנוע 1.0 טורבו 91 כ"ס, תיבה רציפה וברמת גימור אחת.
רמת גימור זו, הנקראת 'אקספרשן', כוללת מולטימדיה "8 עם קישוריות לאנדרואיד אוטו ולאפל קארפליי, חיישני חנייה אחורים ומצלמת רוורס, מפתח חכם, בקרת אקלים, חיישני תאורה וגשם, בקרת שיוט, תאורת לד מלאה, חישוקי "16 ועוד.
-
בטיחות
אבזור הבטיחות כולל בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, בקרת ערנות נהג, שש כריות אוויר ועוד.
למרות הבסיס המודרני ומערכות הבטיחות המתקדמות, הדגם זכה לציון של 2 כוכבים בלבד במבחן הריסוק של יורו NCAP.
-
סיכום