פורד אקספלורר 2017 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
עוד לפני שידענו לומר SUV, כבר היה האקספלורר של פורד, שהוצג ב-1990, להיט מכירות גדול. אחרי שבעה מליון כלים וחמישה דורות, פורד כבר אמונה על הנוסחה.
הדור החמישי, שהוצג ב-2011, עשה את השינוי הגדול בתולדות הדגם. הוא נטש את שלדת הסולם וההנעה האחורית לטובת מרכב אחוד והנעה קדמית בבסיסה. ב-2014 הוא עבר מתיחת פנים, קיבל חזית ואחוריים עדכניים, ונחת בארץ ברמת גימור לימיטד המהודרת מבעבר. הרכב הגיע עם מנוע 3.5 ל' V6 ו-290 כ"ס, אליו משולבת תיבה אוטומטית עם 6 הילוכים.
גרסת ההנעה הקדמית של פורד אקספלורר 2017 כוללת ריפוד עור לכל המושבים, כוונון חשמלי לקדמיים, כיוון דוושות חשמלי, בקרת אקלים מפוצלת לאחור ופתיחה חשמלית לדלת האחורית. תפריט הבטיחות כולל מערכת לניטור שטחים מתים ותנועה צולבת מאחור, כמו גם מצלמות היקפיות.
חבילת לקשרי, הכוללת גם גג פנורמי ומערכת למניעת תאונת חזית, תוסיף למחיר כעשרה אחוזים. גרסת ההנעה הכפולה מגיעה בשילוב חבילת פרמיום; בגרסה זו, בנוסף, גם חניה אוטומטית, חגורות בטיחות אחוריות מתנפחות, בחירת מצבי נהיגה בשטח ועוד.
-
עיצוב ונוכחות
חיצונית שמרו בפורד על המרכיבים העיקריים המוצלחים של הדור החמישי, אבל שבכה כוחנית יותר, ופגוש אגרסיבי יוצרים מראה שרירי יותר לאחר מתיחת הפנים. תאורת לד חדשה מלפנים ומאחור מסייעת לתחושה המודרנית. האקספלורר היה ונותר שופע נוכחות.
-
תא נוסעים ומטען
בתא הנוסעים העדכון במתיחת הפנים היה קוסמטי והשינוי הגדול בו נובע מכך שכעת גם גרסת הבסיס מגיעה ברמת הגימור הגבוהה - לימיטד.
כך שגרסת ההנעה הקדמית הבסיסית כבר אינה נראית פשוטה. היא דומה במראה לכפולת ההנעה ושופעת ציוד כמעט כמוה. המחוונים נראים מעט פשוטים אבל קריאים.
תנוחת הנהיגה נאותה, מאחור המרחב טוב ואפילו בשורה השלישית ניתן לדחוק מבוגר במידה ממוצעת (וגם שם יש פתחי מיזוג). בכל מצב של המושבים נותר מקום רב בתא המטען.
 
-
מנוע וביצועים
הגרסה המקומית נותרה כאמור עם מנוע ה-V6 בנפח 3.5 ל' (290 כ"ס) שמשודך לתיבה אוטומטית עם שישה הילוכים. האקספלורר אמנם כבד ומגודל, אבל כוח לא חסר לו. התיבה מתפקדת באופן חלק ונעים ופעולת המנוע שקטה. על חיסכון בדלק קשה לדבר - בשיוט נינוח אולי תראו 9.5 ק"מ לליטר על צג מחשב הדרך, אבל בתנאים מציאותיים יותר תגלשו לכיוון ה-7.5 ק"מ לליטר.
-
נוחות והתנהגות
האקספלורר המחודש עדיין מציע כיול מתלים נוקשה מהצפוי ברכב אמריקאי, אבל התחושה היא שמשהו בכל זאת שופר בנוחות ובניהוג. הרכב עדיין משדר תחושה "עסוקה" מדי על שיבושים, בייחוד בעיר ויש גם מעט רעשי כביש. עם זאת, ריסון התנודות טוב לרכב כה גדול, ומחוץ לעיר הוא נעים למדי.
הקשיחות מסייעת לתחושה יציבה וצפויה גם בכבישים מפותלים. מימדי הענק דורשים הסתגלות, בייחוד בעיר וכך גם ההגה שקיבל יותר משקל מבעבר אך עדיין אינו מדויק במיוחד. זה אינו רכב דינאמי ומעדיף הפנית הגה נחושה בפניות.
 
-
תמורה למחיר
אין ספק שרוב הלקוחות בתחום המחירים הזה אוהבים שלעסקה יתלווה גם סמל של מותג יוקרה נחשק. אבל פורד אקספלורר 2017 הצליח לחלוף על מכשול זה ולזכות להצלחת מכירות בזכות האווירה היוקרתית שהוא מציע ורמת הציוד המאוד עשירה - ובהתאם מציע תמורה טובה למחיר.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2017 הגרסה הנמכרת הייתה לקצ'רי 3.5 ליטר עם כ-250 יחידות.
אחריה גרסת פרימיום 3.5 ליטר עם כ-200 יחידות.
-
מה חדש בפורד אקספלורר 2017
אין עדכונים בשנת המודל 2017.
-
סיכום
רכב פנאי מצוין, שיתאים מאוד למי שאוהב את הניחוח והמידות האמריקאיים וחפץ בשבעה מקומות - ואינו מוטרד מצריכת הדלק הגבוהה.