פורד אקספלורר 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ב-2020 הושק בישראל הדור השישי לרכב הפנאי הנמכר ביותר בארצות הברית, שבניגוד לקודמו נשען על פלטפורמת הנעה אחורית.
הרכב המגודל שמר על מימדים דומים לקודמו. עם זאת בסיס הגלגלים צמח ב-16 ס"מ מאוד משמעותיים והמשקל צנח ב-50 ק"ג.
האקספלורר משווק ברמת גימור אחת המכונה 'לימיטד', וזו כוללת חישוקים קלים בקוטר 20 אינץ', תאורת לד, גג זכוכית פנוראמי, דלת אחורית חשמלית וכמובן גם רשימת אבזור ארוכה. פורד תאפשר גם לבחור בין ספסל מרכזי לשלושה לבין שני מושבי "קפטן" נפרדים ללא תוספת מחיר.
האקספלורר עושה שימוש במנוע ה-2.3 ליטר טורבו המפיק 300 כ"ס. מנוע זה משודך לתיבה אוטומטית עם עשרה הילוכים ולהנעה כפולה
בסוף שנת 2020 הגיעה גרסת הנעה אחורית מוזלת, ובתחילת 2021 החל שיווק גרסת ST הספורטיבית בעלת מנוע 3.0 ל', V6, טורבו, 400 כ"ס.
-
עיצוב ונוכחות
חיצונית, האקספלורר נראה מצוין – גדול, מסיבי ומאוד אמריקאי לטובה.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מאוד עשיר בהופעתו ושופע פינוקים.
סביבת הנהג, שאיכות חומריה אינה אחידה, מאוד אמריקאית במאפיינים שלה - כמו למשל לחצנים גדולים שלא כל מה שחשוב הוא מה שבולט. צג המולטימדיה ברור, גם אם התצוגה הכחלחלה שבו אינה מזמינה. הוא אינו גדול כמקובל היום ("8), התצוגה נראית מעט קטנה ותמונת המצלמות חיוורת ואינה חדה. גלגל ההגה עמוס פקדים באופן מעט מבלבל.
המושבים הקדמיים נאים למראה ונוחים לישיבה.
בגרסה שנבחנה שישה מקומות – שני מושבים נפרדים, נוחים ומרשימים בשורה השנייה. המעבר לשורה השלישית מהמרכז אינו נוח, אך המרחב מאחור מספק. גם כאשר כל המושבים בשימוש, נפח חלל המטען נאה, ועומד על 516 ליטרים.
-
מנוע וביצועים
לחיצה על המצערת מניבה תגובה נחושה, והענק המגודל נשלח קדימה במהירות מפתיעה. האצות בעליות או עקיפות גם בתנאים לא נוחים הן משחק ילדים עבור יחידת הכוח הזאת.
התיבה ממקמת את המנוע בסל"ד מאוד נמוך ושקט בשיוט, ולמנוע אין בעיה עם זה. היא עצמה פועלת לרוב באופן מאוד מהיר, חלק ונעים, אבל לא תמיד. בזחילות חניה התגובות עשויות להיות קופצניות מדי.
צריכת הדלק אינה מצטיינת, ונעה בין 8 ק"מ/ל' בתוואי המבחן, ומגיעה ל-10-10.5 ק"מ/ל' בשיוט. זהו בכל זאת רכב גדול.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה באקספלורר טובה; בעיר הוא מתמודד היטב עם פגמים בודדים וקטנים ומתקשה יותר מעל רצף שיבושים. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה טובה יותר וטובה לכשעצמה, אבל חיבורי כביש מורגשים מדי, וריסון הרכב על גלי כביש אינו מושלם. רעשי הרוח בולטים.
ההיגוי מעט איטי וחסר דיוק סביב המרכז.
פעולת הבלמים אינה אגרסיבית מספיק בבלימה חדה, אבל הם מספקים כל צורך יומיומי.
 
בשבילים, אקספלורר נעים ונוח לתנועה, הוא מתמודד היטב עם אבנים שתולות ועם שינויי גובה, ומפגין חוסן מבני.
-
תמורה למחיר
למרות שהמחיר כשלעצמו אינו נמוך, על רקע ההיצע בשוק הישראלי, האקספלורר מעניק תמורה נאה.
-
מה חדש בפורד אקספלורר 2022
אין עדכונים בשנת הדגם 2022.
-
סיכום
אמריקה במיטבה.