פורד אקספלורר 2019 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בסוף 2014 פורד הציגה מתיחת פנים לרכב הפנאי המגודל שלה, האקספלורר, שהדור החמישי שלו ראה אור ב-2010. במשך רוב שנותיו היה זה רכב שטח אופייני עם שלדת סולם, וקרוב לעשור היה גם רכב השטח הנמכר בארה"ב. החל מהדור החמישי, לאקספלורר מרכב אחוד, מבוסס על שלדת הנעה קדמית.
במסגרת מתיחת הפנים זכה האקספלורר לשבכה שונה לגמרי, פנסים חדשים, כולל תאורת לד, ועדכונים קלים מאחור. בתוך הרכב נשמרו קווי העיצוב, אבל אבזור עשיר ושיפורים במגוון החומרים יוצרים הופעה משופרת בסביבת הנהג.
המנוע היחיד המוצע בישראל נשאר ללא שינוי: V6 בנפח 3.5 ליטר המייצר 290 כ"ס ו-35.3 קג"מ. מערכת המתלים שופרה לטובת ניהוג עדיף, שקט ונוחות נסיעה משופרת בשטח.
פורד אקספלורר 2019 מוצע בשתי רמות גימור. 'לימיטד', הכוללת אבזור מרשים בדמות תאורת לד מלאה, דלת תא מטען נפתחת חשמלית, חישוקי "20, כניסה והתנעה ללא מפתח, כוונון דוושות חשמלי, מסך מגע "8, בקרת שיוט, מצלמה קדמית ואחורית, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים, שפע שקעי USB ושקע 220V, מושבים חשמליים וריפודי עור, תפעול חשמלי לקיפול השורה השלישית. בצד הבטיחות נציין התרעת רכב בשטח מת במראות, תנועה צולבת מאחור — וזהו. חבל שאבזור הבטיחות הנוסף הוא חלק מרמת האבזור 'לקשרי', הכוללת התרעה בפני התנגשות עם סיוע בבלימה ובקרת שיוט אדפטיבית (בנוסף לגג פנורמי), בתמורה לפרמיה של 10% למחיר.
-
עיצוב ונוכחות
האקספלורר הוא רכב גדול שנראה ענק תודות לעיצוב שופע נוכחות.
-
תא נוסעים ומטען
אפקט הגודל מורגש, מאוד, גם בתא הנוסעים. המושב רחב ונוח, וקל להגיע לתנוחת נהיגה טובה הודות לכוונון חשמלי למושבים, לדוושות ולהגה.
חבל שהתחושה המתקבלת היא פחות פרמיום מהמצופה. העיצוב מעט פשוט והצבע השחור שופע מדי. עם זאת איכות החומרים טובה ברוב חלקי תא הנוסעים.
המרחב בשורה השנייה טוב, אבל לא יותר מזה. בשורה השלישית המצב סביר, ואפילו מבוגר גבוה יוכל לשבת שם; יצוינו לטובה פתחי מיזוג גם לשורה השנייה וגם לשלישית.
תא המטען מספק מאוד גם עם שבעה נוסעים על הסיפון.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע ה־3.5 ליטר מציע לנהג 290 כ"ס והתוצאה היא ביצועים מצוינים, למרות הגודל והמשקל; המנוע מספק כוח זמין כבר מסל"ד נמוך, וגם במעלה הסל"ד נושם היטב אך מעט רועש; לרעה תצוין לוחמת הגה חזקה בהאצה, בגרסת ההנעה הקדמית. צריכת הדלק בימי המבחן עמדה על 7.5 ק"מ/ל'.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה מחוץ לעיר טובה למדי, והשיוט נינוח גם במהירות גבוהה, אך בתוך העיר האקספלורר מעט נוקשה וקופצני מהרצוי.
בכביש המפותל היכולת סבירה, אך הרכב לא בקטע של נהיגה דינאמית - הבלמים לא מרשימים (ביום יום הם מספקים), ההגה קל מדי ומהיר מדי, וזה שילוב לא אידיאלי ברכב כזה.
 
-
תמורה למחיר
האקספלורר זכה להצלחת מכירות נה בזכות האווירה היוקרתית שהוא מציע ורמת הציוד המאוד עשירה - ומעניק תמורה טובה למחיר.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2019 הגרסה הנמכרת הייתה לימיטד 3.5 ליטר עם כ-100 יחידות.
אחריה גרסת פרימיום 3.5 ליטר עם כ-80 יחידות.
-
מה חדש בפורד אקספלורר 2019
במהלך 2019 הוצג בחו״ל דגם חדש לחלוטין, שהגיע לארץ ב-2020.
-
סיכום
גרסת ההנעה הקדמית של פורד אקספלורר 2019 תקסום למי שלא יורד לשטח, אך מחפש רכב פנאי שימושי, מרווח, עשיר ומרשים למראה.