פורד אקספלורר 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
לקראת 2021 החל שיווקה של גרסה מוזלת חדש לאקספלורר - לזו הנעה אחורית בלבד, רמת הגימור זהה לגמרי – ומחירה נמוך בכ-6% מהגרסה הרגילה כפולת ההנעה. הרכב מצויד באותו מנוע טורבו-בנזין 2.3 ליטרים 4 צילינדרים המייצר 300 כ"ס, אותה תיבה אוטומטית 10 הילוכים. באותה רמת גימור 'לימיטד' המאוד עשירה גם חישוקי "20, תאורת לד, גג זכוכית, תפעול חשמלי לדלת האחורית, למושבים הקדמיים, להגה, לקיפול השורה האחורית, ריפוד עור, מולטימדיה עם צג "8, מערכת שמע עם 12 רמקולים של B&O ועוד ועוד.
במקביל החל גם שיווק גרסת ST הספורטיבית, לה מנוע כפול-מגדשים 3.0 ליטר V6 המייצר 400 כ"ס ו-57.4 קג"מ, והביצועים בהחלט מרשימים: מ-0 ל-100 קמ"ש ב-6 שניות, מהירות מרבית של 230 קמ"ש. ל-ST מתלים בכיול ספורטיבי, פריטי עיצוב ייחודיים ומערכות נוספות. בחוץ שבכה שחורה, חלקים מושחמים, חישוקים שונים, ארבעה מפלטים מאחור; בפנים מושבי ספורט ייחודיים עם עיסוי, מחוונים מוקרנים, צג מגע גדול יותר ("10.2), מערכת שמע משודרגת; במפרט חניה אוטומטית, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור. חבילת 'סטריט פק' בתוספת תשלום כוללת חישוקי "21, בלמים משופרים עם קאליפרים אדומים ועדכונים קוסמטיים נוספים.
-
עיצוב ונוכחות
פורד אקספלורר 2021 מביא לסגמנט הופעה שאמורה לשדר כוחנות, אך אינו מדגיש זאת יתר על המידה. התוצאה מרשימה ורבת נוכחות.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג עמוסה, עשירה במרכיבים. איכות החומרים וההרכבה טובה, איכות הגימור פחות. במרכז צג אנכי, שאיכות התצוגה שלו והנדסת האנוש שלו טובות, אך השימוש בו ובפקדים תחתיו אינו נוח. לוח המחוונים עשיר בתצוגות, אך חלקן לא נוחות לשימוש. המרחב מלפנים מצוין, שדה הראייה החוצה טוב, אך קורות A עבות מסתירות בפניות ובצמתים. בסיס המושב הקדמי לא היה נוח לכולם, כאילו יושבים על המושב ולא בתוכו, ובסיסו מעט קצר.
המרחב בשורה השנייה מכובד, ואפילו באמצע המקום סביר. הכניסה לשורה השלישית אינה נוחה במיוחד ומחייבת מבוגרים לפיתול, אולם כשנכנסים המרווח מרשים ויש מיזוג. תא המטען שימושי ויעיל גם כאשר כל המושבים בשימוש, והדלת מופעלת חשמל.
-
מנוע וביצועים
הביצועים בגרסאות הרגילות טובים מאוד, אולם ב-ST הם פשוט מעולים. התיבה פועלת היטב, מהר וחלק, ובכלל היא שותפה נאמנה לכל הסיפור הזה. צריכת הדלק בינונית.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בעיר סבירה בהחלט, לא תמיד מצטיינת על רצף שיבושים; מחוץ לעיר טובה יותר. הרכב רוטט על גלי כביש במהירות נמוכה, ונוקשות הבולמים בגרסת ST בפירוש מורגשת.
האקספלורר ST הוא שותף בהחלט ראוי גם בכבישים מפותלים, שזה ממש לא טריוויאלי בהינתן הממדים, המשקל (2.25 טון), והמוצא. עוצמת הבלימה חזקה, הדרך אליה מוצלחת פחות בגלל דוושה עצית משהו.
-
תמורה למחיר
זה אינו רכב זול, אבל הוא מעניק שילוב של ממדים, ביצועים ויכולת שתמצאו בעיקר במותגי פרימיום יקרים בהרבה.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2021 הגרסה הנמכרת הייתה ST 3 ליטר טורבו עם כ-200 יחידות.
אחריה גרסת לימיטד 2.3 ליטר 4X4 עם כ-80 יחידות.
-
מה חדש בפורד אקספלורר 2021
אין עדכונים בשנת הדגם 2021.
-
סיכום
פורד אקספלורר 2021 הוא רכב פנאי גדול, מאובזר היטב, יעיל ושימושי. גרסת ST מביאה מערך ביצועים מרשים ביותר ויכולת דינמית מכובדת ביותר.