פורד אקספלורר 2011-2015 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור האחרון של האקספלורר, החמישי במספר – רכב השטח הנמכר בהיסטוריה של השוק האמריקאי – סימן, עם השקתו, מהפך מוחלט.
את מקום השלדה הנפרדת, ההנעה האחורית בבסיסה והילוך הכוח תפסה פלטפורמה אחודה חדשה, עם מנוע רוחבי והנעה קדמית כנקודת המוצא – ובלי זכר לתיבת העברה או הילוך כוח, כך שחובבי שטח קשה עלולים להתאכזב.
למרות שמדובר ברכב גדול מאוד, האקספלורר מצליח להסתיר היטב את מידותיו, בעיקר במבט מהצד.
בפנים יש הרבה מקום ליושבים מלפנים ומאחור, לצד רמת אבזור עשירה למדי. המנוע, יחידה שהגיעה מהאדג' קומפלט עם תיבת ההילוכים – 3.5 ליטר V6 – לא מתקשה להזיז את היצור המגודל בזריזות וחלקות, אולם אין מדובר כאן בתחליף אמיתי ל-V8 כריזמטי.
ביצועים קצת יותר עסיסיים אפשר למצוא בגרסת הספורט - הזמינה בישראל רק דרך איילון מוטורס - עם 370 כ"ס ו-7.5 שניות ל-100 קמ"ש.
יתרונו הגדול של האקספלורר טמון בתמורה לשקל שהוא מספק.
ב-2014 הופסק שיווק גרסת הבסיס בעלת ההנעה הקדמית. בנובמבר 2015 הגיע האקספלורר המחודש, עם רמות גימור חדשות - ואפשרות להנעה קדמית גם ברמות הגימור הגבוהות.
-
עיצוב ונוכחות
האקספלורר נאה, מרשים למראה והממדים המגודלים מקנים לו נוכחות רבה.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים בנוי ונראה כפי שמצופה מרכב עם יומרות שכאלו. החומרים טובים, האבזור נדיב והמרווח מצוין (גם בשורה השלישית). תא המטען גדול ושימושי.
-
מנוע וביצועים
למרות המימדים המגודלים והמשקל הגבוה, מצליחה יחידת ההנעה לנייד את הרכב בקלות ונינוחות. בסל"ד גבוהה או תחת עומס, תישמע קול מחאה מצד המנוע, ומצדכם געגוע ל-V8 ולעזאזל צריכת הדלק הגבוהה גם ככה.
-
נוחות והתנהגות
הנוחות טובה רוב הזמן וברוב סוגי הכבישים והמהירויות. התנהגות הכביש צפויה, עם מעט תת-היגוי ואחיזה טובה. יכולת השטח מוגבלת עקב זוויות מרכב שטוחות ונמוכות, אך כשותף לטיולי שבילים נינוחים (וקצת מעבר לזהירים) הוא יהיה יותר מטוב.
-
תמורה למחיר
עבור מי שלא מפחד מצריכת הדלק, האקספלורר מהווה קנייה מוצלחת. העדיפו את גרסאות ההנעה הקדמית - ממילא יכולת השטח בסיסית. חשוב לשים לב שעד 2014 שווק אקספלורר הנעה-קדמית רק ברמת גימור בסיסית.
-
סיכום
הצעה אטרקטיבית מאוד עבור מי שלא מפחד מהגודל (או צריך שבעה מושבים) ולא נרתע מצריכת הדלק.