ג'נסיס G80 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
לקראת נובמבר 2024 הושקה בישראל המהדורה המחודשת G80, מכונית הסלון של ג'נסיס לאחר שעברה מסכת שיפורים.
דגם זה מבוסס, כמו רוב דגמי ג'נסיס, על רצפת הנעה אחורית/כפולה, והוא מוצע בעולם בגרסאות טורבו-בנזין 2.5 ליטר 4 צילינדרים (300 כ"ס) ו-3.5 ליטר V6 (עם 380 כ"ס) בהנעה אחורית או כפולה, כמו גם בגרסה חשמלית כפולת-מנועים/הנעה (370 כ"ס).
השינויים החיצוניים מוצאים ביטוי בעיקר ביחידות תאורה חדשות בטכנולוגיית "ריבוי-עדשות" וגם בשינויי עיצוב בסבכה ובפגושים. מאחור מפלטים מוסתרים וסביב חישוקים חדשים.
בסביבת הנהג השינויים משמעותיים במיוחד, ובעיקר בולט מסך ענק, "27, בו משולבים לוח המחוונים והצג המרכזי. בנוסף, מערך השליטה בבקרת האקלים חדש, מבוסס על מסך מגע, ומתחתו בורר הילוכים אלקטרוני מעוצב. בנוסף הוחלף גלגל ההגה ועוד מרכיבים בסביבת הנהג, גם כדי ליצור אווירה עשירה יותר.
ג'נסיס G80 מיובאת לישראל כמו בעבר עם מנוע ה-2.5 ליטר, ולזה הספק של 300 כ"ס ומומנט של 43 קג"מ. לתיבה האוטומטית 8 הילוכים והרכב מוצע כעת בהנעה כפולה (אחורית עד כה). משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 6 שניות והמהירות המרבית 240 קמ"ש, בדומה לעבר, אך ההנעה הכפולה ותוספת המשקל שלה העלו את צריכת הדלק המוצהרת ב-15% והיא עומדת כעת על 10.2 ק"מ לליטר.
בניגוד לדגם שלפני מתיחת הפנים, בדגם המחודש לא תוצע שליטה אלקטרונית בבולמים המבוססת גם על מערכת לסריקת פני הכביש.
עדיין לא ידוע אם ומתי יחודש שיווקה של הגרסה החשמלית הפופולרית.
-
עיצוב ונוכחות
עיצובה של G80 מזכיר מכוניות יוקרה של מותגים בריטיים רבי תהילה. התוצאה מאוד שונה ומיוחדת.
-
תא נוסעים ומטען
לסביבת הנהג עיצוב מקורי ומיוחד והיא מקנה תחושה יוקרתית.
הנדסת האנוש לא תמיד מצטיינת, וקשה להבין איך מתפעלים את שפע מערכות הרכב.
תנוחת הנהיגה נמוכה וספורטיבית ומרווח הראש מצומצם לגבוהים.
המרחב מאחור נדיב והמושבים שם נוחים מאוד.
תא המטען קטן עבור רכב כה גדול, אך בעל מבנה נוח לשימוש בגרסת הבנזין. לגרסה החשמלית תא מטען קטן עוד יותר.
-
מנוע וביצועים
מנוע הטורבו-בנזין (2.5 ל', 304 כ"ס) מסוגל לביצועים טובים ולשייט בסל"ד נמוך ונינוח – אך אינו כוחני במיוחד. תיבת ההילוכים פועלת באופן חלק, אך מעט איטית בפעולתה.
הגרסה החשמלית (הנעה כפולה, 370 כ"ס) היא החזקה מבין השתיים וביצועיה טובים מאוד עד מצוינים. לכך מוסיפה גם אופי פעולה חלק ומעודן יותר.
-
נוחות והתנהגות
בגרסת המבחן היו בולמים נשלטים אלקטרונית, ולאלה כיול הנוטה לצד הרך. התוצאה היא נוחות נסיעה טובה למדי ברוב המצבים, אך קיים מחסור בריסון.
התנהגות הכביש לא יוצאת נשכרת בגלל אותו כיול רך. האחיזה גבוהה אך ההתנהגות אינה מגובשת ורהוטה.
-
תמורה למחיר
התמורה של G80 בכל הגרסאות טובה מאוד ביחס למתחרות.
-
גרסאות ורמות גימור
ג'נסיס G80 הוצעה בעבר במספר רמות גימור, אך בשנה החולפת הוצעה רק ברמה העשירה יותר, 'לקשרי', וכך גם בגרסה המחודשת.
במפרט האבזור אותה תאורת לד מתקדמת, חישוקי "19, גג זכוכית, מצלמות היקפיות, מפתח חכם, סגירה רכה לדלתות, תצוגה עילית, בקרת-אקלים תלת-אזורית, מערכת שמע חדשה של B&O, ריפוד עור, תפעול חשמלי לדלת תא המטען, לווילון האחורי, ולגלגל ההגה ולמושבים הקדמיים, שיש להם אוורור וחימום ובזה של הנהג גם עיסוי.
-
בטיחות
ג'נסיס G80 נבדקה על ידי ארגון יורו NCAP וקיבלה דירוג של חמישה כוכבי בטיחות.
מערך הבטיחות עודכן במהלך מתיחת הפנים וכך מערך החניה האוטומטית. מפרט הבטיחות כולל בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירה על מרכז הנתיב, בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, מערכת חניה אוטומטית כולל חניה באמצעות שלט הרכב, אור גבוה אוטומטי, ניטור שטח מת אקטיבי ובלימה אוטונומית בנסיעה לאחור. בנוסף מוצעים גם הצגת תמונת שטח מת במחוונים עם איתות, מערכות התרעה על שכחת ילד או יציאה מסוכנת מהרכב.
-
צריכת דלק
במבחן דרכים מאומץ צריכת הדלק עמדה בממוצע על 8.2 ק"מ לליטר. בשיוט נינוח נרשמו כ-12 ק"מ לליטר בממוצע.
-
טווח נסיעה
במבחן דרכים מאומץ טווח הנסיעה של G80 החשמלית עמד על 380 ק"מ לפי 4.6 ק"מ לקוט"ש. בקטעי נהיגה מעורבת רגועה יותר הטווח עמד על כ-460 ק"מ בין טעינות (5.6 ק"מ לקוט"ש).
-
סיכום
מכונית סלון מרשימה בבנזין, מצוינת בחשמלית.