הונדה סיוויק האצ'בק 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
זהו הדור ה-11 של הונדה סיוויק, המשפחתית הקומפקטית (סגמנט C) של היצרנית מיפן. הדור החדש של סיוויק נחשף לראשונה במאי 2021, תחילה במרכב סדאן ובהמשך (יוני 2021) במרכב האצ'בק.
הונדה סיוויק החדשה מבוססת על פלטפורמה חדשה (HA) והמרכב קשיח מקודמו. לישראל היא מגיעה בשלב זה רק במרכב האצ'בק/ליפטבק (5 דלתות) וממדיה גדולים מבעבר: האורך ובסיס הגלגלים צמחו בכ-3 ס"מ (455 ס"מ ו-273 ס"מ בהתאמה). תא המטען קטן מבעבר: 345 ל' בלבד לעומת 420 ל' בדור היוצא.
בישראל ובאירופה משווקת הסיוויק עם יחידת הנעה אחת: יחידה היברידית חדשה של היצרנית לה מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.0 ל' המשמש לרוב כגנרטור ומתחבר לגלגלים בעיקר בעת שיוט או בעומס. על ההנעה אחראי לרוב מנוע חשמלי המפיק 183 כ"ס ו-32 קג"מ.
לצד הסיוויק ה"רגילה" מוצעת גם גרסת טייפ R הספורטיבית המצוידת במנוע 2.0 ל' מוגדש, המייצר 329 כ"ס ומשודך לתיבה ידנית, דיפ' מוגבל החלקה, מתלים משופרים ועוד.
השיווק של הונדה סיוויק החדשה בישראל החל בדצמבר 2022.
-
עיצוב ונוכחות
הסיוויק החדשה נראית מצוין. בתמונות מתקבל מופע פשוט, אולם במציאות בולטות הפרופורציות הנאות ומראה נקי ומודרני.
-
תא נוסעים ומטען
גם בסביבת הנהג המופע נקי ומינימליסטי, לעיתים מדי - בעיקר בגלל הצבע השחור השולט בתא. איכות החומרים טובה לרוב והנדסת האנוש מוצלחת מאוד ברוב התחומים.
הישיבה נמוכה, קל למצוא תנוחת נהיגה נוחה וגם מושב הנהג מוצלח.
הכניסה לאחור דורשת התכופפות, אולם בפנים מגלים מרחב טוב עבור שני נוסעים. אין פתחי אוורור ברמות הגימור הנמוכות וזה ממש חבל.
תא המטען נראה גדול ממה שרומז הנתון (345 ל') והוא בעל מבנה שימושי במיוחד.
-
מנוע וביצועים
יחידת ההנעה ההיברידית המתוחכמת של סיוויק מתגלה כמוצלחת במיוחד.
הביצועים טובים בכל מצב, ומנוע הבנזין מצטרף בקולו ומייצר אווירה ספורטיבית – עניין נדיר למדי במכוניות היברידיות.
בכלל התגובות חדות ומהירות וזה בהחלט מועיל ומהנה.
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים של סיוויק נוטה לצד הנוקשה, אך הוא נעשה בצורה בוגרת ומוצלחת. זה אומר שהסיוויק אומנם אינה מכונית רכה ומלטפת, אך תטפל ברוב השיבושים באופן סביר מצד אחד ומצד שני מצטיינת בריסון המרכב.
רעשי הכביש והרוח מורגשים יותר מן הרצוי.
התנהגות הכביש טובה מאוד עם יכולת גבוהה בפניות, זוויות גלגול מתונות וריסון טוב של המרכב.
-
תמורה למחיר
מחירה של סיוויק גבוה באופן קיצוני ביחס למשפחתיות קומפקטיות אחרות עם נתונים דומים, כך שהתמורה בעייתית.
-
גרסאות ורמות גימור
הונדה סיוויק החדשה משווקת בישראל בגרסה אחת – היברידית, 184 כ"ס – ובשלוש רמות גימור.
רשימת האבזור ברמת 'אלגנס' כוללת תאורת לד, חישוקי "17, מפתח חכם, בקרת אקלים, צג "9, מחוונים מוקרנים "7, תפעול חשמלי למושב הנהג ועוד.
רמת גימור 'ספורט' מוסיפה חישוקי 18 אינץ', ריפוד משולב בד-עור למושבים, איפור והופעה ספורטיביים יותר ועוד.
רמת 'אדוונס' מוסיפה תאורה אדפטיבית, גג זכוכית, לוח מחוונים מוקרנים "10.2, תפעול חשמלי גם למושב הנוסע, ריפוד עור למושבים הקדמיים (דמוי עור באחוריים), מערכת שמע משודרגת של בוז ועוד.
בנוסף מוצעת גרסת טייפ R הספורטיבית עם מנוע 2.0 ל' מוגדש (329 כ"ס), תיבה ידנית ומפרט טכני משופר הכולל גלגל תנופה קל, דיפרנציאל קדמי מוגבל החלקה, במתלה הקדמי תמוכות מק'פרסון במבנה ציר כפול, חיזוקים במתלה האחורי, בולמי זעזועים נשלטים אלקטרונית, היגוי מקוצר (2.1 סיבובים מנעילה לנעילה), בלמים של ברמבו, צמיגי מישלן פיילוט ספורט 4 במידה 265/30-19 ועוד.
-
בטיחות
הונדה סיוויק החדשה נבדקה ע"י יורו NCAP בשנת 2022 וקיבלה דירוג של 5 כוכבי בטיחות עם ציון של 89% בהגנה על מבוגרים, 87% בהגנה על ילדים ו-82% בהגנה על הולכי רגל.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל: מערכת בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב הנסיעה, ניטור רכב בשטח מת, התרעה על תנועה חוצה בנסיעה לאחור ועוד.
-
צריכת דלק
במבחן הדרכים המאומץ של אוטו צריכת הדלק הממוצעת עמדה על כ-17.5 ק"מ לליטר – נתון מצוין. בנהיגה מתונה נרשמו בקלות כ-20 ק"מ לליטר.
-
סיכום
הסיוויק החדשה היא מכונית מצוינת אך יקרה מדי.