יגואר F-Pace 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
יגואר F-Pace הוא רכב הפנאי הראשון של היצרנית הבריטית. מדובר ברכב פנאי בינוני (D-SUV) שנחשף לראשונה בשנת 2015, כאשר בספטמבר 2020 הוצגה מתיחת פנים ראשונה לדגם.
ה-F-Pace התאפיין מיומו הראשון בעיצוב נאה ומידותיו הגדולות-מעט ביחס למקובל בסגמנט מסייעות לו ביצירת רושם. עם דגם זה ביגואר שמו על הכוונת את המתחרים הישירים והמסורתיים של הסגמנט כמו ב.מ.וו X3 ואודי Q5.
בישראל מוצע יגואר F-Pace בשתי גרסאות – לשתיהן מנוע 2.0 ל' טורבו-בנזין, הנעה כפולה ותיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים. גרסת P250 מציעה לנהג 250 כ"ס, 7.3 שניות ל-100 קמ"ש.
בראש ההיצע המקומי ישנה גרסת P400E – היברידית-נטענת המוסיפה על מנוע הבנזין גם מנוע חשמלי להספק מירבי משותף של 404 כ"ס ו-5.3 שניות בלבד ל-100 קמ"ש. על כך היא מוסיפה טווח נסיעה חשמלי של עד 53 ק"מ בזכות סוללת 17.1 קוט"ש.
השיווק בישראל של הדגם לאחר מתיחת פנים החל במרץ 2021.
-
עיצוב ונוכחות
עיצובו החיצוני של יגואר F-Pace נאה ומוצלח גם כיום – הוא כמעט ולא השתנה במתיחת הפנים וטוב שכך.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג המעודכת לאחר מתיחת הפנים מציגה מופע מהודר, אלגנטי ואיכותי המשלב בין מגוון גוונים ומרקמים ושפע מסכים מוסיפים לרושם המודרני.
מנהג, הנדסת האנוש לא תמיד ברורה ותעפול מערכות הרכב דורש יותר מדי תשומת לב.
תנוחת הנהיגה גבוהה, המושבים מלפנים נוחים במידה.
המרחב מאחור סביר אך לא מצטיין ביחס לסגמנט.
תא המטען גדול מאוד בגרסת הבנזין ו"רק" גדול בהיברידית עם נפח של 485 ל', 128 ל' פחות מאשר בבנזין.
-
מנוע וביצועים
גרסת הבנזין (P250) מפגינה ביצועים טובים והמנוע עובד היטב עם תיבת ההילוכים. לחובתו אופי פעולה פחות מעודן מהמקובל.
לגרסת ההיברידית-נטענת (P400E) כמובן ביצועים טובים יותר ומצוינים באופן כללי – ועל כך היא מוסיפה אופי פעולה נעים משל גרסת הבנזין.
-
נוחות והתנהגות
לגרסת הבנזין נוחות נסיעה טובה בעיר ומצוינת מחוץ לעיר. דווקא ההיברידית נוחה פחות עם נוחות כללית בינונית – כנראה עקב כיול נוקשה יותר למתלים שנועד להתמודד עם תוספת המשקל.
בשני המקרים בידוד הרעשים בינוני.
התנהגות הכביש טובה מאוד, אפילו מהנה ביחס לסמגנט.
-
תמורה למחיר
המחיר גבוה ביחס למתחרים, גם היקרים והיוקרתיים שבהם.
-
בטיחות
יגואר F-Pace נבדק ע"י יורו NCAP בשנת 2017 – מבחן פחות מחמיר מהיום – וזכה אז לדירוג של חמישה כוכבים עם 93% בהגנה על מבוגרים, 85% בהגנה על ילדים ו-80% בהגנה על הולכי רגל.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל כסטנדרט רק מערכת בלימה אוטונומית ותיקון סטייה מנתיב. רמת 'S פלוס' מוסיפה בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונמית בנסיעה לאחור וניטור שטחים מתים.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק של גרסת הבנזין עמדה על 8.2 ק"מ לליטר במבחן מאומץ וכ-11.8 ק"מ לליטר בשיוט.
להיברידית נתונים דומים ללא השימוש במנוע החשמלי – 8.5 ק"מ לליטר בממוצע וכ-11.2 ק"מ לליטר בשיוט.
-
טווח נסיעה
טווח הנסיעה החשמלי של הגרסה הנטענת עומד על כ-35-40 ק"מ בין טעינות.
-
סיכום
יגואר אמיתי, אבל יקר.