קיה פרו-סיד 2008-2012 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
קיה פרו סיד היא למעשה גרסת 3 דלתות לסיד המשפחתית, שזכתה לעיצוב שונה מגרסת ההאצ'בק.
בארץ הגדיל היבואן לעשות ולהבדיל בין הסיד הרגילה לאחותה החטובה באמצעות יחידות הכוח – הפרו-סיד קיבלה את מנוע ה-2.0 ל' המוכר מיונדאי (143 כ"ס ו-19 קג"מ ב-4600 סל"ד גבוהים) שלא הוצע בגרסה הרגילה – ובכך להפוך אותה לגרסה חצי-ספורטיבית ומובחנת.
עוד מעניין לציין הוא שאת כיול השלדה/מתלים עשתה פורשה - לא פחות.
הפרו-סיד אינה מכונית ספורטיבית של ממש ולכן קשה לתרץ קיטוּר
על יחידת ההנעה ועל מכלולי השלדה וההיגוי, אבל בסופו של דבר מקבלים מכונית בעלת יכולת שלדה מצוינת, מעוצבת ונאה, עשויה היטב ומאובזרת, שתראו ממש "קוּל" מאחורי ההגה שלה. -
עיצוב ונוכחות
לפרו-סיד מראה מודרני ונאה.
 
סרחי עודף קצרים, בתי גלגלים תפוחים ויציבה אגרסיבית על האספלט מעבירים מסר
ספורטיבי חד וברור. -
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים משתדל להקנות תחושה "צעירה", אך ההבדלים לעומת הגרסה הרגילה אינם גדולים.
 
איכות הגימור טובה מאוד,
אך המושבים מרגישים בסיסיים למדי. 
השתחלות למושב האחורי אינה קלה ותקשה על נוסע בוגר.
 
מדובר במושב מרווח, אך כזה המקנה תחושה
קלסטרופובית. -
מנוע וביצועים
יחידת ההנעה חסרה עזוז ספורטיבי, ביחס למצופה מכיול המתלים הנוקשה והעיצוב האקטיבי.
 
תיבת ההילוכים סובלת מיחסי
העברה ארוכים ומסרסרת את כוחו הצנוע של המנוע. 
צריכת הדלק במבחן עמדה של 8.5 ק"מ לליטר בממוצע.
-
נוחות והתנהגות
המתלים וההגה לא ממש מספקים את הסחורה בכל הקשור לספורטיביות.
 
כיול המתלים קשוחה ונוקשה - יכולת בידוד השיבושים
מינימלי והתחושה קופצנית חובטת. 
מצד שני, אותו כיול נוקשה מכתיב אחיזה רבה וניטראליות מבורכת - ויחד עם שלדה מלאת אופי, הפרו-סיד
ששה למשחקי עכוז ועדיין קלה לשליטה - בוודאי עם בקרת יציבות ברת-ניתוק. -
תמורה למחיר
 
-
סיכום
בהתחשב במחיר וביכולות, מדובר בחבילה ייחודית ואטרקטיבית.