קיה אופטימה 2020 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור השני של קיה אופטימה הוצג בסוף 2015, והגיע אלינו מיד לאחר מכן - בערך.
לאופטימה החדשה הופעה דומה לזו של קודמתה, אולם מדובר על מכונית שונה מבחינה מכאנית, בין היתר עם רצפה חדשה (280.5 בסיס גלגלים), מרכב קשיח מבעבר, וממדים גדולים יותר (במעט).
בעקבות האהדה המועטה לה זכתה בשוק הישראלי, אופטימה הוצעה – עם הגעתה לישראל בתחילת 2016 – בגרסת דיזל בלבד (1.7 ל', 136 כ"ס, תיבה דו-מצמדית 7 הילוכים), שפנתה בעיקר לשוק המוניות.
בנובמבר 2017 נוספה לראשונה בישראל גרסת כלאיים, לה מנוע בנזין (2.0 ליטר, 156 כ"ס) ומנוע חשמלי (ליתיום-יון, 1.6 קילוואט שעה, 50 כ"ס) להספק משולב של 192 כ"ס (אותה יחידת הנעה של יונדאי סונטה) ותיבת שישה הילוכים אוטומטית.
מפרט האבזור עשיר למדי, בפרט ברמת הגימור הבכירה, כשבצד מערכות הבטיחות המודרניות היא מציעה בקרת שיוט אקטיבית (עובדת מ-0 קמ"ש), בלימה אוטונומית (עד 180 קמ"ש) והתרעת סטייה מנתיב (ללא תיקון), כשמערכת ניטור שטחים מתים מוצעת רק בגרסה הבכירה.
-
עיצוב ונוכחות
קיה אופטימה החדשה היא מכונית יפה (היא הייתה כזו גם קודם).
 
החרטום האופייני של קיה משתלב היטב עם קו הגג הנמוך ועיצוב הדמוי קופה, כשהיציבה הרחבה בהחלט תורמת לנוכחות שלה על הכביש.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים נעים למדי, איכות ההרכבה טובה, האבזור עשיר ומרחב המחייה נדיב לארבעה - אך קו הגג הנמוך מעט פוגע במרווח הראש.
 
למרות מיקום הסוללות, תא המטען מציע נפח גדול ושימושי.
-
מנוע וביצועים
כמו בסונטה, גם כאן הביצועים טובים מאוד כשהסוללה מלאה (וקצת פחות שלא), כשהמנוע שקט גם תחת עומס.
 
במקביל, תצרוכת הדלק נמוכה מאוד.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה ונעימה כל עוד האספלט לא מאתגר; אך על שיבושים קשים יותר כושר הספיגה פחות מוצלח.
 
בידוד הרעשים לא מרשים. התנהגות הכביש טובה משמעותית מזו של הדגם הקודם.
-
תמורה למחיר
קיה אופטימה מציעה עיצוב מושך, תא נוסעים מאובזר היטב, ביצועים טובים וצריכת דלק טובה מאוד.
 
מחירה מיישר קו עם המקובל בקטגוריה, לכן היא מספקת תמורה טובה למחירה, גם אם לא יוצאת דופן.
-
סיכום
יפה, חסכונית ומשתלמת.