קיה סלטוס 2024 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
סלטוס הוא רכב פנאי קומפקטי (C-SUV) של קיה. מדובר ברכב השלישי של היצרנית באותו סגמנט והוא מתמקם בין קיה אקסיד לקיה ספורטאז'.
בהתאם, סלטוס קרוב במידותיו לרכבי פנאי קומפקטיים קטנים יחסית כמו ניסאן קשקאי, שברולט טראקס ועוד.
היצע יחידות ההנעה בעולם רחב וכולל מגוון של מנועי בנזין ודיזל המשודכים לתיבות הילוכים שונות (ידנית, אוטומטית ועוד), אולם לישראל מגיע הסלטוס עם יחידה אחת בלבד – מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.0 ל' המשודך לתיבת הילוכים רציפה.
בשנת 2021 עבר הדגם מתיחת פנים ראשונה וזו הייתה משמעותית בהיקפה: העיצוב החיצוני עודכן באופן בולט וגם בסביבת הנהג נעשו שינויים משמעותיים.
השיווק בישראל החל באוגוסט 2020, ובמאי 2023 נחתה הגרסה לאחר מתיחת הפנים.
-
עיצוב ונוכחות
לסלטוס עיצוב נעים ובוגר בעל מאפייני שטח בולטים. השינויים במתיחת הפנים מתרכזים בחלק האחורי ובחישוקים והתוצאה עדכנית יותר.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג לאחר מתיחת הפנים מציעה אווירה מתקדמת יותר בזכות משטח אחד עליו מותקנים שני המסכים – לוח המחוונים ומערך המולטימדיה. למעט זאת ושינוי קל בפאנל בקרת האקלים, השאר דומה עד זהה ללפני עדכון: שילוב של חומרים רכים ונוקשים, הרכבה וגימור ברמה טובה ואבזור עשיר.
מושב הנהג צר יחסית ולא ממש מוצלח, במיוחד בנסיעות ארוכות.
הכניסה לאחור נוחה, המושב שם מוצלח והמרחב טוב בכל כיוון.
תא המטען גדול – 468 ל' – ובעל מבנה פשוט אך שימושי, רצפה כפולה וכיסוי קשיח.
-
מנוע וביצועים
נתוני המנוע צנועים – 149 כ"ס ו-18.3 קג"מ בלבד – אך השילוב עם תיבת ההילוכים הרציפה מייצר צמד יעיל ומוצלח באופן מפתיע.
הוא פחות זריז ממתחרים עם מנועי טורבו, אך הכוח כאן מוגש באופן לינארי ונעים ומספק גם בעומס מתון.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה מאוד ברוב התנאים ורק שברים גדולים יחדרו בצורה לא נעימה לתא הנוסעים. לכך מצטרפת גם רמה טובה של בידוד רעשים (מנוע, כביש ורוח) ליצירת נסיעה נעימה ונינוחה.
סלטוס נוח ונעים גם בטיולי שבילים.
התנהגות הכביש נוטה לצד הבטוח והפחות מהנה.
-
תמורה למחיר
עם תחילת שיווק הדגם המעודכן ב-2023 מחירו של קיה סלטוס עלה, ולא במעט – אלא שבמצב השוק הנוכחי בו "הכל התייקר", עדיין מדובר בתמורה ראויה ביחס לסגמנט.
-
גרסאות ורמות גימור
קיה סלטוס משווק בישראל בגרסה אחת – 2.0 ל', אטמוספרי, 149 כ"ס – ובשתי רמות גימור: LX פלוס ופרימיום.
רמת 'LX' פלוס כוללת: חישוקי 17 אינץ', מערכת מולטימדיה עם צג 8 אינץ' וקישוריות לאפל קארפליי ולאנדרואיד אוטו, כניסה והנעה ללא מפתח כולל הנעה מרחוק, חימום מושבים קדמיים, מצלמת נסיעה לאחור וחיישני חניה אחוריים, בקרת אקלים מפוצלת ועוד.
רמת 'פרימיום' מוסיפה גימור פנימי מהודר יותר, ריפוד המשלב דמוי עור ובד,
מולטימדיה עם צג 10.25 אינץ' וניווט 'וייז' מובנה, פתחי מיזוג מאחור, תאורת אווירה ואפשרות לצביעה דו-גונית בתוספת תשלום.
-
בטיחות
קיה סלטוס טרם נבדק ע"י יורו NCAP, מכיוון שהוא לא משווק במערב אירופה.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל תיקון סטייה כולל שמירה על מרכז נתיב, בלימה אוטונומית ועמעום אור גבוה כסטנדרט.
ברמת גימור 'פרימיום' נוספים ניטור שטחים מתים אקטיבי היקפי, זיהוי תמרורים, יציאה בטוחה, התרעה על תנועה חוצה בנסיעה לאחור, בלימה אוטונומית בצומת ובקרת שיוט אדפטיבית.
-
צריכת דלק
במבחן הדרכים המאומץ שלנו קיבלנו נתון ממוצע של 12 ק"מ לליטר, נאה למדי.
-
מה חדש בקיה סלטוס 2024
בתחילת 2024 חזרה להיצע רמת הגימור המוזלת 'אורבן', שנעדרה מהמבחר מאז שנחתה בארץ גרסה מתוחת פנים ביוני 2023. רמת גימור זו מופנית בעיקר לציי הרכב וכוללת מפרט אבזור פחות עשיר.
בסוף 2024 נעשה עדכון נוסף ברמות הגימור, שיווקן של רמות גימור 'אורבן' ו-EX הופסק, ובמקומן החל שיווקה של רמת אבזור 'LX פלוס'.
-
סיכום
הצעה יעילה למשפחה.