קיה קרניבל 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
בנובמבר 2024 החל שיווקה בישראל של הגרסה המחודשת למיניוואן הגדול קיה קרניבל, לאחר שעבר מתיחת פנים.
קרניבל המחודש שונה בעיצובו החיצוני – כעת מיישר קו עם דגמי קיה הממש-עדכניים, בייחוד EV9 – בזכות סבכה חדשה וחזית אגרסיבית יותר, כאשר מאחור קווים נקיים יותר ויחידות תאורה חדשות.
בסביבת הנהג שולבו לוח המחוונים עם הצג המרכזי למעין יחידה אחת, לצד צג נפרד לבקרת האקלים. מערכת המולטימדיה שופרה וכעת ממשקי אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו הינם אלחוטיים.
קרניבל מיובא מעתה בתקינה אמריקאית, ועל כן מוצע עם שמונה מקומות ישיבה במקום שבעה עד כה. אין שינוי בממדים; בסיס הגלגלים 309 ס"מ, האורך 515.5 ס"מ ונפח תא המטען גדול גם כאשר כל המושבים במקומם: 627 ליטרים.
קרניבל מוצע כבעבר עם מנוע בנזין אטמוספרי 3.5 ליטר V6, אך הנתונים שופרו: כעת הוא המנפק 291 כ"ס ו-36.2 קג"מ לעומת 272 כ"ס ו-33.8 קג"מ. התיבה אוטומטית עם 8 הילוכים וההנעה קדמית.
בנוסף, מוצע הדגם לראשונה עם חטיבת כוח היברידית, זהה לזו המשרתת את ספורטאז' וסורנטו. המערכת משלבת בין מנוע טורבו-בנזין 1.6 ליטר לבין מנוע חשמלי לתפוקה משולבת של 242 כ"ס ו-37.4 קג"מ. בגרסה זו תיבה אוטומטית עם 6 הילוכים וההנעה קדמית.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב המעודכן מיישר קו עם הלוק המותגי העדכני של קיה, והתוצאה מודרנית ונקייה הרבה יותר מבעבר עם בזיקה קלה של רמזי "טק".
-
תא נוסעים ומטען
בפתיחת הדלת מגלים תא נהג דיגיטלי מלא, שהשינוי העיקרי בו הוא קונסולה מרכזית בעיצוב חדש הכוללת את התפריט המתחלף של בקרת האקלים והשמע. המבנה קומפקטי יותר ומשחרר עוד מרחב לחלל בחזית גם כי את מנוף ההילוכים החליף בורר סיבובי נמוך.
הקלף החזק של הקרניבל הוא מרחב פנים מצוין. פתיחת דלתות הצד החשמליות הגדולות המאפשרות כניסה נוחה, והמושבים מרווחים למדי. יוצא דופן הוא המושב ה"חדש" שנוסף במרכז השורה השניה (והופך את הרכב לבעל 8 מושבים), שהינו צר מדי למבוגרים. לרשות כל נוסע שקע טעינה, ובחלק המרכזי/אחורי שליטה נפרדת מלאה על המיזוג. לכל שמשות הצד גם צלון נשלף ובתקרה תאורת פנים. בקיצור, המבנה מאחור והמרחב שם עושים את הקרניבל לרכב מושלם לטיולים בכביש.
מושב הנהג נעים למדי, הוא נוח גם בנהיגה ממושכת ומאפשר לקבע תנוחת נהיגה טובה וגבוהה.
תא המטען גדול באופן יוצא דופן, ויש בו שפע מקום גם כאשר כל המושבים במקומם. נפח ההטענה במצב זה עומד על 627 ליטרים. מרשים.
-
מנוע וביצועים
הגרסה שנבחנה היא ההיברידית החדשה, המשלבת בין מנוע טורבו-בנזין 1.6 ליטר לבין מנוע חשמלי לתפוקה משולבת של 242 כ"ס ו-37.4 קג"מ.
בתוך העיר אותם 31 קג"מ שיש רק למנוע החשמלי, עושים את עיקר העבודה. קרניבל מתנהל באופן מאד זורם – כמעט חסר מאמץ – בקצב העירוני.
חלקו של המערך החשמלי במערכת ההנעה מורגש מאד, ואם התנאים והעומס מתאימים, מנוע הטורבו ידומם לפרקים גם במהירות של 120 קמ"ש. מרשים בהחלט.
גם בעומס ישנה זמינות כוח טובה, גם אם לפעמים מנוע הבנזין מרגיש ונשמע 'עסוק'. לחצו עמוק על המצערת ותקבלו פרץ כוח מורגש.
-
נוחות והתנהגות
אם יש משהו שקיה קרניבל עושה נפלא זה לנסוע רחוק ובנוחות מרבית. גם אחרי מתיחת הפנים הוא עדיין עושה זאת עם איכות נסיעה גבוהה וחווית נסיעה שקטה ומפנקת.
בפניות, שלא במפתיע, הקרניבל גמלוני למדי וחסר ריסון. לשייט בקצב נאה בכביש המהיר – בשמחה. כבישים מפותלים ראוי שיילקחו בקצב מתון. הפיזיקה מנצחת תמיד.
מאחר ומדובר ברכב מאוד גדול, חבל שאין לו מערכת מצלמות היקפית מעט יותר מושקעת (כזו שיש בכל רכב סיני שעולה חצי) או סייען חניה אוטונומי. בצד החיובי, בעיר לקרניבל קוטר סיבוב צנוע יחסית של 11.8 מטרים, דבר המקל מאד על תמרוני חנייה והשתחלות ברחובות צרים.
-
תמורה למחיר
המחיר של הגרסה ההיברידית שנבחנה מאתגר למדי. מחיר זה יוצר לקרניבל שורה שלמה של מתחרים חדשים, חשמליים וסיניים, שחלקם זולים משמעותית. מנגד, אם הצרכים מכתיבים נסיעות בינעירוניות ותפוסה מלאה – קיה קרניבל ימשיך כנראה לעמוד בראש הפירמידה.
-
גרסאות ורמות גימור
קיה קרניבל מוצע בגרסת הבנזין ברמות האבזור 'LX' ו-'EX', בגרסה ההיברידית רק ב-'EX'.
בגרסת הבנזין וברמת האבזור 'LX' כולל המפרט: תאורת לד, חישוקי "17, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלתות הצד ולמושב הנהג, צג מרכזי "12.3 ובקרת אקלים דו-אזורית עם פתחי מיזוג מאחור.
ברמת האבזור 'EX' מתווספים חישוקי "19, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושב הנוסע, בקרת אקלים תלת-אזורית, מחוונים מוקרנים וריפוד עור.
-
בטיחות
קיה קרניבל טרם נבדק במבחני הריסוק של יורו NCAP.
במפרט הבטיחות של רמת LX: בלימה אוטונומית גם לאחור, ניטור אקטיבי של שטחים מתים, תיקון סטייה מנתיב ושמירת הרכב במרכזו, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעות על יציאה מסוכנת ועל שכחת ילד בתא הנוסעים.
ברמת גימור EX מתווספים התרעה על רכב חוצה צומת והימנעות מתאונה.
-
צריכת דלק
קיה קרניבל הייבריד סגר את ימי המבחן עם ממוצע צריכת דלק של 14.5 קילומטרים לליטר. נתון מרשים מאוד למיניוואן גדול וכבד.
-
מה חדש בקיה קרניבל 2025
תחילת שיווק גרסה מחודשת בישראל, בנובמבר 2024.
-
סיכום
קיה קרניבל המחודש נאה ומודרני למראה מקודמו, המרחב הפנימי מנוצל טוב יותר, ואיכויות הפנים והנסיעה עדיין ברמה גבוהה. זהו מיניוואן מצוין שמתעלה ברמת הנוחות שהוא מציע על מרבית רכבי הפנאי מרובי המושבים.